#1
|
||||
|
||||
Warmtewisselaar bijplaatsen
Op mijn RP 90pk wil ik een warmtewisselaar bijplaatsen.
Nu heb ik er een gebruikte liggen van een KR. Hoe kan je die dingen nakijken cq reviseren? Begrijp dat het ding uit 2 helften bestaat met een rubber ring ertussen. En dat die die wel eens stuk gaat en de olie met kvs mixt. Maar wat kan er meer stuk aan? Dus wat te doen voor die erin gaat? Rede hiervoor is dat ik de olietemp wat lager wil krijgen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#2
|
|||
|
|||
Je zou hem los af kunnen persen, ter controle.
Reviseren = vervangen Deze kun je niet zelf open halen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Je kunt beter een externe oliekoeler monteren met een adapter die je tussen oliefilter en oliefilterhuis monteert.
Olietemperatuur verlaag je niet door zo`n originele wisselaar te plaatsen. Olie is hierdoor wel sneller op bedrijfstemperatuur .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#4
|
||||
|
||||
Is het niet zo dat je met een warmtewisselaar de temperatuur ook ook dichter bij de 90 graden houdt dan zonder?
Heb het idee dat de oliepomp de externe koeler niet trekt kwa druk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Met een ww blijft de olietemperatuur idd dichter bij de koelwater temperatuur.
Problemen met oliepomp of iets dergelijk heb ik nooit gehad.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |