Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2014, 21:06
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default Warmtewisselaar bijplaatsen

Op mijn RP 90pk wil ik een warmtewisselaar bijplaatsen.
Nu heb ik er een gebruikte liggen van een KR.

Hoe kan je die dingen nakijken cq reviseren?
Begrijp dat het ding uit 2 helften bestaat met een rubber ring ertussen. En dat die die wel eens stuk gaat en de olie met kvs mixt.
Maar wat kan er meer stuk aan?
Dus wat te doen voor die erin gaat?

Rede hiervoor is dat ik de olietemp wat lager wil krijgen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2014, 21:47
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Je zou hem los af kunnen persen, ter controle.

Reviseren = vervangen

Deze kun je niet zelf open halen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2014, 09:05
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Je kunt beter een externe oliekoeler monteren met een adapter die je tussen oliefilter en oliefilterhuis monteert.
Olietemperatuur verlaag je niet door zo`n originele wisselaar te plaatsen.
Olie is hierdoor wel sneller op bedrijfstemperatuur .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2014, 00:14
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Is het niet zo dat je met een warmtewisselaar de temperatuur ook ook dichter bij de 90 graden houdt dan zonder?
Heb het idee dat de oliepomp de externe koeler niet trekt kwa druk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2014, 10:23
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Met een ww blijft de olietemperatuur idd dichter bij de koelwater temperatuur.
Problemen met oliepomp of iets dergelijk heb ik nooit gehad.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum