#1
|
|||
|
|||
1.6 ombouwen naar 1.3
hallo
ik heb een golf mk2 op het oog en daar ligt een 1.6 benz in. en aangezien ik mijn vorige golf mk2 1.6 in mekaar heb gereden en nu een 1.3 rij wat me super goed bevalt en vooral in de tank wil ik in de auto die ik op het oog heb ook een 1.3 in bouwen maar wat komt er dan allemaal bij kijken? wie kan me helpen?? mvg ruben westrik |
#2
|
||||
|
||||
Kan je dan niet beter gewoon je 1.3 die je nu rijdt houden?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#3
|
|||
|
|||
Of een monopoint injectie van een 1.8 erop zodat je wel een beter brandstof verbruik hebt dan met een carburateur 1.6?
Ombouwen naar 1.3 ligt eraan wat de leeftijd is van de auto en wat voor 1.3 je in gedachte hebt Voorbeeld: pre 87 golf waarin je een injectie (1.3 NZ) motor wil monteren betekend pomp in tank wisselen pomp onder auto monteren leidingen vervangen, uitlaat vervangen, complete kabelboom incl zekeringkast etc verwisselen en dan kan je klaar zijn Na 87 word het iets makkelijker dan pomp onder auto monteren leidingen vervangen, uitlaat vervangen, en motorkabelboom vervangen. En natuurlijk de hele motor met aanbouwdelen en motorsteunen vervangen Al met al best veel werk voor een onlogische wissel Het is makkelijker om van 1.6 naar 1.8 oid te gaan |
#4
|
||||
|
||||
een 1.3 wil je niet hebben...is rommel en ondergemotoriseerd hedentendage
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Oneens, 2 van de 3 Golfjes met NZ blok die ik heb gehad waren niet stuk te krijgen, reed prima en als ik mijn best deed waren ze nog zuinig ook.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#6
|
|||
|
|||
Ook oneens. Ik heb enkele 1.3 MH's gehad en dat rijdt prima! Maar om nu van een 1.6 een 1.3 te maken, dat snap ik ook niet helemaal...
|
#7
|
||||
|
||||
1.3 tjes zijn prima. Heb er ook goede ervaringen mee. En makkelijk sleutelen. Wel wat zenuwachtig, maar dat is mijn vrouw ook weleens.
Kan me wel voorstellen dat je m wilt ombouwen. Die 1.6 pierburg problemen zijn gwn kut. Altyd dat geknoei met die carburateur rommel. En een 1300 is ook lekker zuinig. Neemt niet weg dat t redelijk wat werk is. Je zou misschien ook de 1.6 van een golf3 kunnen overzetten? Ligt de motor ook van 'voorover' zegmaar en in principe evenveel werk als een nz overzetten. |
#8
|
|||
|
|||
Ja een 1.6 ABU is wellicht nog mooier
Wel gewoon 75pk en 1.6 dus niet nodig om om te keuren En lekker zuinig te rijden met redelijk koppel en vermogen |
#9
|
||||
|
||||
Vervangingsweber op die 1.6 en je wilt nooit een 1.3 weer
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
|||
|
|||
Ja die 42-45 DTML ofzo wereld ding!! Nog nooit mee gereden. Heb hem wel.
|
#11
|
||||
|
||||
32/34 dmtl volgens mij
Misschien dat er in de toekomst bij mij ook 1 op komt
__________________
Caddy mk1 project |
#12
|
||||
|
||||
Kost maar 450,-
|
#13
|
|||
|
|||
In England nog wel een heel stuk goedkoper als die 450 te verkrijgen..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#14
|
|||
|
|||
sorry jongens voor mij late reactie
maar jammer genoeg is dat auto verkocht. maar ik heb nu ook een 1.3 van 92 (is dat een NZ motor) maar dat rijd perfect echt geen klachten over. maar in die golf zat geen motor meer in dus ik moest er sowieso een motor in bouwen en toen dacht ik van daar bouw ik een 1.3 in mooi voor beginners en dan apk dr op en weer verkopen was echt mooi golfje met g60 bumers er op echt een super mooie kar maar ja hij is verkocht helaas |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Rommel? Ik rij al 2 jaar dagelijks met 1.3 hk uit 1984 motor , en rijd prima , voor een VW carbarateur ook redelijk zuinig , kan er makkelijk mee door in het dagelijks verkeer en voor zijn tijd rijd ie zeker niet ouderwets , dus wat je verteld slaat nergens op.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#16
|
||||
|
||||
Klopt, ik heb er ook een, en het is beslist geen rommel. Alleen "onderin" de vierde versnelling voel ik duidelijk dat 'ie wat weinig power heeft. En ik ben een 2 liter Volvo gewend, dus... ;-)
|
#17
|
|||
|
|||
Klopt , soms over een drempel houd hij ook weleens in , is dit normaal bij 1.3 pierburg carbarateur? Heb het namelijk nooit anders gekregen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#18
|
|||
|
|||
Rubbere Carburatorflens lek 9/10, check die eens na.
|