#1
|
||||
|
||||
Klapraampjes lange versie inbouwen
Ik heb de lange versie, geschroefde versie klapraampjes bemachtig. Deze zijn oorspronkelijk van de cabrio meen ik.
Het frame is nu nog compleet dus met raamgeleider en gaat niet via de binnenkant deur naar boven. Loop vast op het bovenste scharniertje. Is het een idee om het frame uit elkaar te halen? Raamgeleider Is gepopnagelt of zou het toch in zijn geheel moeten kunnen?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#2
|
||||
|
||||
Wellicht wat vaag uitgelegd zet er morgen wel een fotootje bij
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
||||
|
||||
wat bedoel je met : binnenkant deur naar boven.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. Last edited by golfcabriolet : 12-01-2014 at 02:37. |
#4
|
||||
|
||||
Aan de binnenkant van de deur heb ik de ruit van het mechanisme gehaald. Ruit op zij gelegd en dan het framepje geprobeerd van onder naar boven te werken.
Omgekeerde volgorde zeg maar zoals de raamgeleider demonteren die het vaste driehoekraampje klemt
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-01-2014 at 23:33. |
#5
|
||||
|
||||
Klapraampjes moet je van boven naar beneden monteren.
Bij originele voor golf 1. Die van cabrio moet je volgens mij boven bij de geleider naar beneden aanpassen.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#6
|
||||
|
||||
Ok dan wil ik het zo aanpassen dat het ook op die manier kan.
Hieronder mijn aanwinst; Zit zelf nog met 1 vraag; Onderstaand een foto die ik vond op het internet (niet van mij!). Weet niet of deze raampjes origineel golf 1 zijn maar deze heeft ook het steuntje die wordt gepopnageld aan de deur (net als mijn versie). Zit dit steuntje er ook bij de originele golf 1 versie? I.v.m. het erboven langs kunnen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#7
|
||||
|
||||
ik heb ze ook al eens aangepast, stelt niet veel voor. Bovenaan haal je al die extra beugeltjes en busjes en troep eraf, en dan past hij. zal wel een plaatje maken vanmiddag.
|
#8
|
||||
|
||||
Hoi Barn
Dat zou helpen bedankt alvast wederom , ik wil het gewoon netjes hebben en zo dicht tegen origineel als mogelijk. Ik ben een beetje in de war geraakt denk ik doordat ik ooit mijn raamgeleiders is vervangen heb van mijn vaste raampjes. Deze zit boven geschroefd en onder op het beugeltje gepopnageld op de deur. Ik denk nu dat de originele klapraamvariant nergens op vast wordt gemaakt dus alleen wordt geklemd in de sponning.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#9
|
||||
|
||||
Ik weet niet wat voor klapraampjes ik heb geplaatst een tijdje terug, volgens mij de originele (dezelfde als op de foto die je op internet hebt gevonden)
Deze zitten boven vastgeschroefd en onder met een popnagel zoals de raamgeleiders bij de vaste raampjes. Het is even puzzelen om ze erin te krijgen maar ik heb ze wel van bovenaf kunnen plaatsen
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun> Kever 1300s <funcruizer> Caddy mk1 1500 |
#10
|
||||
|
||||
Beugeltje zat er bij mij ook op ik heb alleen de andere versie klapramen waar alles gelijmd zit ipv geschroefd.
Maar je houd het raampje gewoon 90Gr haaks op de deur dan past de onderkant met beugel er zo in. Ver genoeg zakken en dan draai het raampje weer terug En deze zit boven vast geschroefd in het plaatje wat in je deur sponning zit. En beneden uiteraard ook een schroefje in het beugeltje wat op de onderkant zit
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
Precies zoals Peter zegt, de extra lengte maakt verder niet uit, maar je kunt hem ook afzagen, dan is het helemaal "origineel". Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar dit is wat je bovenaan overhoud:
Op die foto's is het raam helemaal gedemonteerd en staat dus alleen het stijltje zelf erop. |
#12
|
||||
|
||||
Bedankt mannen is gelukt. Kantel methode, lijkt niet te gaan maar het geeft wat mee.
Resultaat
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#13
|
||||
|
||||
Erg gaaf!
Moet ik ook eens hebben... Bestaan ze ook met uitsparing voor chromen biezen??
__________________
Golf MK1 |
#14
|
||||
|
||||
In het chroom bestaan ze ook
Ben ook nog steeds opzoek naar eentje zonder chrome kan er maar geen vinden greetz DC |
#15
|
||||
|
||||
goeie rubbers heb je! de mijne zijn allemaal helemaal naar de maan...
|
#16
|
||||
|
||||
De rubbers zijn gewoon weer over al verkrijgbaar en nogmaals er zijn geen 2 verschillende rubbers.
De rubber valt of in de uitsparing van de sierlijst of hij valt over de sponning van de deur. In ETKA staan ook geen 2 verschillende rubbers http://www.golf1onderdelen.nl/contents/nl/d50.html En Golf1 onderdelen.com heeft ze ook liggen heb er daar 1 vorige maand gekocht en ik heb wel sierlijsten.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#17
|
||||
|
||||
Porno! Ik ga ook klapraampjes regelen
__________________
Golf MK1 |
#18
|
||||
|
||||
Zeker ik moet alleen de scharniertjes aan het glas lijmen aar komt goed heb de originele
vw spullen hier al voor liggen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#19
|
||||
|
||||
er is maar 1 type rubber v/d Klapraampjes.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#20
|
||||
|
||||
yep, dat zegt peter net
|