|
|||
|
|||
Golf 2 G60 Oettinger
http://link.marktplaats.nl/763447135
Lijkt me wel iets zeldzaam, prijs valt nog mee. |
|
|||
|
|||
Had hem ook gezien en vroeg mij hetzelfde af....
|
|
|||
|
|||
Aan de brief te zien die er bij zit is er een Oettinger motor gemonteerd...
Wel jammer van de achterklep. |
|
||||
|
||||
Quote:
En de wisser en de achterbumper en de gril en.... |
|
||||
|
||||
Wat zou dat geven, zo'n G60 oettinger? Nooit van gehoord, ben wel benieuwd naar de specs...
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
In 2012 stond er ook eentje op marktplaat voor het dubbele (rond de 9500e als ik het me goed herinner.) misschien was het dezelfde? Want de laatste tenaamstelling was ook in 2012 volgens RDW gegevens.
|
||||
|
||||
Dat was een blauwe (bright blue metallic) toch? Deze is van de (over)buurman van Arie Beekman las ik op Facebook.
|
|||
|
|||
Hij zou 210pk hebben volgens de eigenaar, maar staat wel op 160pk ingeschreven bij de RDW
Normaal gezien is dat in Nederland toch geen probleem om hem in te schrijven op 210pk. |
|
||||
|
||||
Met een g60 is vermogens toename met minimale inspanningen al snel te verwezenlijken. Als je deze op kenteken wil is een bezoekje aan het RDW voldoende.
|
||||
|
||||
Als er een oettinger blok in zit, dan zou ik daar toch zeker een foto van plaatsen bij de advertentie
|
|
||||
|
||||
dat al zeker, maar zou het niet ook al op kenteken moeten staan, gezien het een originele af-fabriek oettinger is? [ofschoon zou moeten zijn]
|
|
||||
|
||||
Quote:
nee mijn mini staat ook als 163 pk en is 211pk works vanaf fabriek
|
||||
|
||||
ow, oke, dan heb ik niks gezegd
|
|
||||
|
||||
Als er 'oettinger' in de advertentie staat, denk ik dat veel mensen geïnteresseerd raken door hetgeen er onder de motorkap zit.
Dus ik zou ook wel graag foto's zien van onder de kap
|
|||
|
|||
Ziet er uit als een standaard G60 blok hoor, normaal ook met std kleppendeksel ed.
Wel hangt er een stickertje op de slotvanger met wat uitleg over de aanpassingen, dit staat wel op een foto in de adv. Normaal zal dit aangepast zijn: Änderungen sind hier folgende aufgeführt: Zylinderkopfbearbeitung, Kanalquerschnitte vergrößert und geklättet Nockenwelle 266° größerer Ladeluftkühler Zusatzölkühler Digifantabstimmung angepasst Leistung: 190PS bei 6100 U/min Drehmoment: 246NM bei 4400 U/min Preis Motorumbau: 7066 DM Im Bericht steht das am Lader nichts verändert wurde. |
|
|||
|
|||
De vraag is altijd van hoe is die onderhouden. Zo een type wagens zijn leuk, maar onderhoud moet wel goed zijn. Als dat niet een beetje opgevolgd is....
En hoeveel ponys blijven er van die 190 nog over |
|
||||
|
||||
Golf GTI G60 Oettinger
*edit*
Last edited by Rutger : 22-02-2014 at 19:45. |
|
||||
|
||||