Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2013, 19:26
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default mk 1 19tdi naar 1.8 20VT

info verzameling voor de ombouw.

1.9 AHU tdi eruit en een 1.8 20VT erin.denk een AGU

motor en steunen is niet zo het probleem, remmerij van mk2 gti kan ook blijven zitten.
echter wat doe ik met het Dasch/km teller/toerenteller.(orgi gtd) titenteller.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109181
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2013, 21:24
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Ik zal van gti pakken.
Motorboom pasmaken op zekeringkast.
Dan blijft je binnen boom het zelfde.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2013, 22:11
gtipower's Avatar
gtipower gtipower is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 386
Send a message via MSN to gtipower
Default

alle troep van de kabelboom af mk1 GTI teller klok erin zetten, startblokerings vrij maken (ff zoeken zit ergens in limburg 1 ) evt kun je denk ik de diesel toerenteller ook wel ombouwen naar benzine

de meeste voedingen zijn al aanwezig omdat je een TDI erin hebt

snelheids kabel van een Golf 1 1,1L past zo op de versn bak van de 20vt als je het electr deel van de sensor afschroefd

Aandrijfassen passen niet altijd misschien even de flensen van de TDI bak overzetten had laatst een golf 4 GTI die had ander type flensen erop heb zelf nu een 20vt uit een seat cordoba cupra weg die heeft wel weer de juiste flensen op de bak zitten

stelt niet zo heel veel voor allemaal
Reply With Quote
  #4  
Old 29-12-2013, 23:00
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

Ecu aanpassingen zijn geen probleem, hier hebben we vag techniek in neunen.
@golf1 geen 20vt erin dan.?
Reply With Quote
  #5  
Old 29-12-2013, 23:06
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

Donor heb ik nog niet, en twijfel nog of ik voor een 20vt zal gaan of een Vr6.
Beide ombouwen zijn wel wat werk, maar wil het liefste het daschbord niet gaan aanpassen,misschien wel andere titen tellers of wat daar in past dan..maar wel in het orginele dasch.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2013, 12:31
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

Wat zou nu de beste donor kunnen zijn? Vr6 of 20vt?
En welke motor code?
Reply With Quote
  #7  
Old 30-12-2013, 12:58
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

2.vt zou ik doen. Vr6 is zwaar En 20 vt blijft leuker
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #8  
Old 30-12-2013, 12:58
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Oldie79
Wat zou nu de beste donor kunnen zijn? Vr6 of 20vt?
En welke motor code?

kan bijde ,
golf 3 vr6 kope compleet .
of 20vt volges mij code aug.is wat duurder .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2013, 00:26
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

20vt welke motor code is met de grotere kop?
Agu of aeb
Reply With Quote
  #10  
Old 31-12-2013, 16:05
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Allebij
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #11  
Old 01-01-2014, 11:52
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

Neem aan dat er wel verschillen zijn in de motoren AEB of AGU.
Weet er iemand welke?

Ben namelijk opzoek naar een goede donor... Maar moet deze dan een AEB of liever een AGU erin hebben..
Reply With Quote
  #12  
Old 01-01-2014, 12:12
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Oldie79
Neem aan dat er wel verschillen zijn in de motoren AEB of AGU.
Weet er iemand welke?

Ben namelijk opzoek naar een goede donor... Maar moet deze dan een AEB of liever een AGU erin hebben..

effe speure na schade auto ..
heb je alles wat je moet gebruike .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #13  
Old 01-01-2014, 12:38
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Aeb zit in een passat ligt in de lengte. Heeft een externe waterpomp zoals de oude golfjes 1 en 2 motoren. Je moet veel aan passen zoals inlaat carter turbo. Ik zou voor een agu gaan. Ik heb er nog wel 1 staan geheel compleet. Kabelboom kan ik ook wel plug and play makenen immo verwijderen is ook geen probleem.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.

Last edited by Pewi Vwteam : 01-01-2014 at 12:55.
Reply With Quote
  #14  
Old 01-01-2014, 12:40
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Motor compleet met draadboom en ecu heb ik nog wel voor je.
180 pk versie audi tt.
Startblokkering eruithalen kan ik dan wel voor je laten doen.
Draadboom plug and play voor in je mk1 kan ik ook regelen.
Waarom donor kopen als het zo ook kan? 😄
Reply With Quote
  #15  
Old 01-01-2014, 13:08
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

@ronmk1
welke motor code heeft die van jou dan..?AJQ?
en hoef ik hier de inlaat enz niet meer van aan te passen.?

@pewi
is deze geheel compleet voor inbouw?
pm me even, zou graag willen weten wat er nog aangepast moet worden voor inbouw, en wat je er voor vraagt
Reply With Quote
  #16  
Old 01-01-2014, 13:12
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

ik kan een golf 1 cabrio ophalen met een AEB pas klaar erin liggen,
acu moet nog vrij, kabelboom/inlaat spuitstuk turbo/en uitlaat moeten nog worden aangepast...
dit voor een 1499...

wat too doo....
Reply With Quote
  #17  
Old 01-01-2014, 16:36
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Aeb is een 150 pk, en vind het nog best veel geld om eerlijk te zijn..
Die van mij is een AJQ , prijs is 1750 euro.
Dat is incl. Ecu vrijgeschakeld. Excl draadboom aanpassing.
Inlaat is al passend omdat hij uit een tt komt ( dwars geplaatst)

Voor meer info pb graag
Reply With Quote
  #18  
Old 01-01-2014, 17:03
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

AEB is het oude model 20v, als je een ombouw doet altijd het nieuwe model nemen (06A) Grote kanalen kop heb je pas wat aan als je meer dan 500pk gaat doen, voor minder loopt je motor met een een kleine kanalen kop beter.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #19  
Old 01-01-2014, 17:49
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

welke motorcodes kan ik dan aanhouden als (nieuw type)

AGU?
AJQ?
Reply With Quote
  #20  
Old 04-01-2014, 21:55
Oldie79 Oldie79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 427
Default

wat past er nu in een MK1 zonder motorblok aan te passen?
en maakt het verder wat uit of het een 110kw of 132kw versie is..beide zijn ze qua vermogen meer dan zat voor de MK1

AGU
AEB
AJQ
APP
AQA
ARZ
ARY
AUM
AUQ
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum