#1
|
|||
|
|||
mk 1 19tdi naar 1.8 20VT
info verzameling voor de ombouw.
1.9 AHU tdi eruit en een 1.8 20VT erin.denk een AGU motor en steunen is niet zo het probleem, remmerij van mk2 gti kan ook blijven zitten. echter wat doe ik met het Dasch/km teller/toerenteller.(orgi gtd) titenteller. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109181 |
#2
|
|||
|
|||
Ik zal van gti pakken.
Motorboom pasmaken op zekeringkast. Dan blijft je binnen boom het zelfde. |
#3
|
||||
|
||||
alle troep van de kabelboom af mk1 GTI teller klok erin zetten, startblokerings vrij maken (ff zoeken zit ergens in limburg 1 ) evt kun je denk ik de diesel toerenteller ook wel ombouwen naar benzine
de meeste voedingen zijn al aanwezig omdat je een TDI erin hebt snelheids kabel van een Golf 1 1,1L past zo op de versn bak van de 20vt als je het electr deel van de sensor afschroefd Aandrijfassen passen niet altijd misschien even de flensen van de TDI bak overzetten had laatst een golf 4 GTI die had ander type flensen erop heb zelf nu een 20vt uit een seat cordoba cupra weg die heeft wel weer de juiste flensen op de bak zitten stelt niet zo heel veel voor allemaal |
#4
|
|||
|
|||
Ecu aanpassingen zijn geen probleem, hier hebben we vag techniek in neunen.
@golf1 geen 20vt erin dan.? |
#5
|
|||
|
|||
Donor heb ik nog niet, en twijfel nog of ik voor een 20vt zal gaan of een Vr6.
Beide ombouwen zijn wel wat werk, maar wil het liefste het daschbord niet gaan aanpassen,misschien wel andere titen tellers of wat daar in past dan..maar wel in het orginele dasch. |
#6
|
|||
|
|||
Wat zou nu de beste donor kunnen zijn? Vr6 of 20vt?
En welke motor code? |
#7
|
||||
|
||||
2.vt zou ik doen. Vr6 is zwaar En 20 vt blijft leuker
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
kan bijde , golf 3 vr6 kope compleet . of 20vt volges mij code aug.is wat duurder .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#9
|
|||
|
|||
20vt welke motor code is met de grotere kop?
Agu of aeb |
#10
|
|||
|
|||
Allebij
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#11
|
|||
|
|||
Neem aan dat er wel verschillen zijn in de motoren AEB of AGU.
Weet er iemand welke? Ben namelijk opzoek naar een goede donor... Maar moet deze dan een AEB of liever een AGU erin hebben.. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
effe speure na schade auto .. heb je alles wat je moet gebruike .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#13
|
|||
|
|||
Aeb zit in een passat ligt in de lengte. Heeft een externe waterpomp zoals de oude golfjes 1 en 2 motoren. Je moet veel aan passen zoals inlaat carter turbo. Ik zou voor een agu gaan. Ik heb er nog wel 1 staan geheel compleet. Kabelboom kan ik ook wel plug and play makenen immo verwijderen is ook geen probleem.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. Last edited by Pewi Vwteam : 01-01-2014 at 12:55. |
#14
|
|||
|
|||
Motor compleet met draadboom en ecu heb ik nog wel voor je.
180 pk versie audi tt. Startblokkering eruithalen kan ik dan wel voor je laten doen. Draadboom plug and play voor in je mk1 kan ik ook regelen. Waarom donor kopen als het zo ook kan? 😄 |
#15
|
|||
|
|||
@ronmk1
welke motor code heeft die van jou dan..?AJQ? en hoef ik hier de inlaat enz niet meer van aan te passen.? @pewi is deze geheel compleet voor inbouw? pm me even, zou graag willen weten wat er nog aangepast moet worden voor inbouw, en wat je er voor vraagt |
#16
|
|||
|
|||
ik kan een golf 1 cabrio ophalen met een AEB pas klaar erin liggen,
acu moet nog vrij, kabelboom/inlaat spuitstuk turbo/en uitlaat moeten nog worden aangepast... dit voor een 1499... wat too doo.... |
#17
|
|||
|
|||
Aeb is een 150 pk, en vind het nog best veel geld om eerlijk te zijn..
Die van mij is een AJQ , prijs is 1750 euro. Dat is incl. Ecu vrijgeschakeld. Excl draadboom aanpassing. Inlaat is al passend omdat hij uit een tt komt ( dwars geplaatst) Voor meer info pb graag |
#18
|
|||
|
|||
AEB is het oude model 20v, als je een ombouw doet altijd het nieuwe model nemen (06A) Grote kanalen kop heb je pas wat aan als je meer dan 500pk gaat doen, voor minder loopt je motor met een een kleine kanalen kop beter.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#19
|
|||
|
|||
welke motorcodes kan ik dan aanhouden als (nieuw type)
AGU? AJQ? |
#20
|
|||
|
|||
wat past er nu in een MK1 zonder motorblok aan te passen?
en maakt het verder wat uit of het een 110kw of 132kw versie is..beide zijn ze qua vermogen meer dan zat voor de MK1 AGU AEB AJQ APP AQA ARZ ARY AUM AUQ |