![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hey,
Ik ben van plan om van versnellingsbak te wisselen. En dit bij mijn golf 1 1.3. Ik kom van foto 1 en ga naar foto 2. Nu is mijn vraag wat ik nog allemaal nodig heb om alles te laten passen. Ik heb al een schakelmechanisme van een 5 bak en verder ben ik nog op zoek naar een juiste steun voor de versnellingsbak. Maar er moet ook een andere koppeling in denk ik? Vliegwiel? Koppelingskanel? Welke olie zit er in de versnellingsbak? Als iemand al een paar vragen kan beantwoorden kan ik al verder opzoek of nieuwe onderdelen gaan halen. Grtz Mathias Ps zou iemand foto's voor mij kunnen posten als ik ze doorstuur? Ik krijg ze er niet op. |
|
|||
|
|||
![]() Ik rij ook met een 5 bak in mn mk1, oorspronkelijk 1.1 dus zelfde uitgangspunt. Hiervoor heb ik alleen de versnellingsbak steun gewisseld, en het kleine witte nokje wat aan je versnellingspook zit bij geslepen. Verder dus geen aanpassingen. Originele koppeling vliegwiel etc gebruikt. Wel vervangen voor een nieuwe natuurlijk als t toch open is.
|
|||
|
|||
![]()
|
|||
|
|||
![]() Het verslag heb ik gelezen maar er stond niets bij of de koppeling hetzelfde blijft. Oké dan moet ik enkel nog een steun vinden. Weet er iemand toevallig ergens een te koop?
|
|
|||
|
|||
![]() Bovenstaande link is niet van toepassing op jou ombouw. Die is voor 1.5 blokjes en groter. deze zitten anders in de auto. Ik heb mijn steun weer van Knarfmk1 overgenomen.
|
|||
|
|||
![]() Maar het koppelen gebeurt toch anders? Bij een 4bak zit er een koppelmechanisme in het huis van de koppeling en bij een 5 bak gebeurd dit toch door een pin dat door de bak komt en zo ontkoppeld. Mss een beetje onhandig uitgelegd maar ik ook dat iedereen het begrijpt.
|
|
||||
|
||||
![]() Laat je niet op het verkeerde been zetten met dat verslag, dat gaat om een 020 bak.
Jij hebt een 084 das een 4bak en je wil naar een 5 bak dus moet je een 085 hebben, de werking is ongeveer het zelfde de koppeling ook. Guus heeft al veel uitgelegd je dus een 5 bak nodig daar gaat 3.1 liter in ook in de nieuwere 085 bakken. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een 020 bak. Kan ik deze gebruiken of moet ik opzoek naar een 085 bak?
|
|
||||
|
||||
![]() 020 bak past alleen vanaf een 1.5 (big block)
085 bak past op small blokjes 1.1 en 1.3. Ik heb zelf een 085 blok liggen om mijn MK1 1.1 om te bouwen, zal iets worden voor zomer 2014 vrees ik.
|
||||
|
||||
![]() Mag ik even een balletje opgooien??
De 02K bak is een 020, met extra gaten voor smallblocks. Ik heb er zelf nooit eentje ingebouwd, maar naar wat ik gehoord heb kan die zo op smallblocks. Zit op een Golf3.