|
|||
|
|||
Pierburg 1B vervangen
Hallo allemaal,
Ik heb wat info nodig, ik heb een golf cabrio uit 1982 met een 1.5l blok en wil ik de Pierburg vervangen door een Weber. Nou kom ik erachter dat er geen 1 op 1 vervanging is voor de 1B, maar het blijkt dat ik een inlaat van een 1.6 kan pakken en dan de DTML vervangings carb kit van Weber gebruiken. Nou wil ik weten of dit klopt en is het echt puur de inlaat kopen en die past op mijn blok? En dan kan ik de vervangings kit gebruiken, heeft iemand hier ervaring mee en heb ik echt niks anders nodig ? Ik zou graag de blok houden (geen motorswap) maar wil wel een betere carb. Als iemand mij zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn! Ik heb namelijk contact gehad met een zaak in de UK die zei dat ik een manifold van een 1.6 erop kon zetten om de kit te laten passen, alleen wist hij niet of ik nog meer nodig had?? Daarom vraag ik het hier er moet vast iemand zijn die het zeker weet! Alvast bedankt voor jullie hulp. Mark |
|
|||
|
|||
Welke carb wil je erop plaatsen?
Als je aan dubbele webers denkt, dan heb je hier sowieso idd een ander spruitstuk voor nodig. Daarnaast moet je soms wat dingen aanpassen. Wanneer je eerder koelvloeistof door het spruitstuk had lopen, moet je dit nu afdoppen. Bij het nieuwe spruitstuk moet je ook even letten op de aanwezigheid van een aansluiting voor je rembekrachtiging/vacuum. Qua verschil met carb moet je vooral even kijken naar de aansluiting van de gaskabel en evt gebruik van koelvloeistof voor de choke. Vacuum voor de carbs komt altijd wel goed.
|
|||
|
|||
Ik dacht aan de Weber DTML vervangings carb voor de pierburg 2E. Deze kun je als kit kopen bij bijvoorbeeld Bolku onder anderen maar het blijkt dat ik een 1.6 inlaat moet hebben?
|
|
|||
|
|||
Volgens mij heeft een 1b inderdaad een kleinere aansluiting, waardoor slechts een andere voetpakking geen optie is.
Verder past een inlaat van elk 8v bigblock op elkaar. (Crossflow koppen durf ik niet te garanderen). Je zou dus ook een inlaat van een 1800 kunnen pakken. Als je er geen kan vinden op MP, stuur me dan nog maar even een PM
|
||||
|
||||
Crossflow gaat niet passen inderdaad! Maar de rest kan je zo pakken, zou als ik jou was een inlaat van een golf2 of golf3 halen, let wel, de versies met een carburateur of monopoint die ook daadwerkelijk 2 gaskleppen heeft!
Motoren kleiner dan 1,5l gebruiken andere spruitstukken welke niet gaan passen. Je choke zal met een kabel moeten, daar moet je even over denken waar je die gaat plaatsen, bij voorkeur in het dashboard. Een aansluiting voor vacuumvervroeging is wel een must, dat scheelt behoorlijk in brandstofgebruik. Deze aansluiting zit onderaan de carb en is eigenlijk gewoon een gaatje precies op de rand van de gasklep, gaat de gasklep een stukje open dan komt er vacuum.
|
|||
|
|||
Bedankt voor de advies, ik hoop dat ik het kan dat van de vacuüm hoop ik dat ik dat zie! Waar moet aan denken qua prijs voor een inlaat en moet ik gewoon zoeken op 1.6 golf2 ?
|
|
|||
|
|||
Jup als alles van een "bigblock" past dan kun je gewoon zoeken op golf 2 1.6 of 1.8
ook golf 3 spul blijkt te passen Voor de carb zou ik eens gaan speuren in engeland! Scheelt enorm veel Mvg
|
|||
|
|||
Ik heb dus een Weber DTML kit gekocht met een inlaat van een 1.6 en daarbij ook een Green filter. Probleem nu is ik heb veel meer slangen dan de nieuwe kit nodig lijkt te hebben. Ook heeft de oude inlaat 3 aansluitingen aan de rechterkant waaronder een een grote koelvloeistof slang in het midden, de 1.6 inlaat heeft er maar 2 de grote middelste zit er niet op?? Wel zit aan de pakking kant een extra gat die in verbinding is met de achterste aansluiting! Moet ik de koelvloeistof afsluiten? En waarvoor is de extra gat aan de pakking kant? ( lees originele had 4 gaten 1.6 heeft er 5 ) wat moet ik hiermee? In de kit heb ik ook een rubber ring gekregen die hier in past maar niet volledig afsluit. Help!
|
|
|||
|
|||
Niemand?
Kan het zijn dat er 2 slangen voor koelvloeistof zijn door de inlaat en mogen deze vervallen zonder dat er iets fout gaat? |