#1
|
|||
|
|||
Olielampje en koelvloeistoflampje polo g40
Hallo,
Ik heb een week geleden een polo Gt gekocht met een g40 blok erin.Volgens de eigenaar is alles origineel van een g40 overgezet.ik heb nu een probleem en dat is dat temperatuur te hoog wordt.oftewel de fan slaat te laat aan.Bij ongv 115 graden.Intussen gaat dan het watertemp.lampje knipperen.Fan slaat dan wel aan.het volgende probleem is dat bij doortrekken naar hoge toeren de olielampje gaat branden en zelfs piepen als ik weer rustig rij.Tempsensor van de fan is vervangen en ook een sensor die in het buis zit.Leek op een draaitol.Even leek het goed te gaan maar het probleem blijft zich voordoen.Wel als ik mn polo uitzet en weer start brand het olielampje niet meer.Kan iemand mij adviseren wat te doen.Of wat het probleem is. MVG Roop Last edited by roop001 : 24-11-2013 at 18:38. |
#2
|
||||
|
||||
Vwb de olie,
Oliedruksensoren controleren/vervangen en bij voorkeur een oliedrukmeter inbouwen. Klinkt alsof je oliedruk op toeren te laag is en dat kan dodelijk zijn Je hebt er 2 sensoren in zitten (volgens mij 1 in de flens waar je oliefilter zit en 1 in de kop) |
#3
|
|||
|
|||
Thanks ga ik proberen.ik hou je op de hoogte
|
#4
|
||||
|
||||
Dat je olielamp gaat branden in toeren kan ook verklaard kunnen worden door een verstopte oliezeef.
Toevallig laatst bij een g60 gezien en is ook een bekende kwaal bij de 20vt motoren (sludgevorming?). Misschien verstandig om preventief de carterpan eraf te pakken en eens even te kijken? succes ermee |
#5
|
|||
|
|||
Goed nieuws...na vervangen van de sensoren voor temperatuur van de koelvloeistof en fan en na goed ontluchten zijn de problemen verholpen .Sinds gister niet meer hoog temperatuur.Netjes bij 105 en voor 110 graden slaat ie aan.olielampje is ook niet gaan branden.ook niet na doortrekken met de auto.Alleen accu lampje brand ff bij hoge toeren.Komende dagen kijken of alles goed gaat.Een vraagje.Bij koud motor draait ie stotterend en na een halve minuut rijden draait ie weer stabiel.Waar kan dat aan liggen?.Ik wil jullie bedanken voor jullie avies.Ben blij dat er mensen zijn die wel willen helpen.Binnenkort plaats ik wat fotos.
MVG Roop Last edited by roop001 : 26-11-2013 at 18:27. |
#6
|
||||
|
||||
Ik zou als eerste de blauwe kvs sensor vermoeden, en laat die foto's maar doorkomen
|
#7
|
|||
|
|||
Wel de meeste problemen zijn verholpen.Elke ochtend of na een rit blijkt de koelvloeistof gezakt te zijn.Voor de rest rijd ie heerlijk.Is goed ontlucht dus wat zou het kunnen zijn?
|
#8
|
|||
|
|||
Lijkt me simpel: of een lek in het systeem of een lekkende koppakking waardoor hij water verbruikt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
ok thanks...ik zal mn broer inlichten.hij heeft trouwens alles gedaan voor mij.Superhandig is hij. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
je had gelijk.Kop pakking is vervangen en heeft 1 dag goed gereden en dag daarna weer koude start problemen.Stotterd onwijs bij koude start en valt ook uit ...en na een minuut loopt ie weer goed ...koelvloeistof probleem is verholpen... we gaan morgen ff kijken of ie goed is afgesteld...fotos plaats ik zodra hij helemaal in orde is... |
#11
|
|||
|
|||
En de vorige eigenaar heeft me goed voorgelogen..jammer dat er zulke mogoolen bestaan..
|
#12
|
|||
|
|||
Vandaag heeft mn broer de ontsteking opnieuw afgesteld.Bleek verkeerde tijd te staan.Wat stekkers omgewissled die hij volgens de situatie waarin die was had aangesloten.Kortom de vorige eigenaar had het allemaal verkeerd aangesloten.Echt een verschil man.zaterdag nog Co afstellen en dan moet ie in orde zijn.Wel ben ik benieuwd of de motor morgen ochtend goed start.
|