#1
|
|||
|
|||
kosten wiellager vervangen bij dealer
Bij mijn polo (bj 2001) moet een wiellager bij een van de achterwielen worden vervangen. De dealer rekent hier circa 240 euro voor. Is dit een gebruikelijke prijs?
|
#2
|
||||
|
||||
Waarom ga je daarvoor naar een dealer?
Garage in de buurt zal een stuk goedkoper zijn. Sowieso omdat zij aftermarket onderdelen gebruiken ipv origineel. Wat kwalitatief niet slechter is, maar wel stukken goedkoper. Dus voor een dealer is dat een normale prijs. Maar ik denk dat je bij een universele garage stukken goedkoper uit zal zijn. tip: vervang beide lagers tegelijk. Meestal zijn ze ongeveer even ver ingesleten en zal de andere dus ook niet lang meer uithouden.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 09-10-2013 at 10:48. |
#3
|
|||
|
|||
Lager achter, heb je trommels of schijven achter?? met schijven is het net wat meer werk en is het lager een stukje duurder... alle 2 vervangen lijkt me een beetje overdreven.. ik schat dat een trommel 3 kwartier hoogstens werk is, schijf denk ik eerder het dubbele werk uren.
Als je trommels hebt vind ik het akelig duur. trommel lagertje ong. 5 tientjes Die van de schijf een ligt er aan of dit een complete naaf is prijzen kunnen erorm schelen. succes Is ook maar naar inschatting... |
#4
|
|||
|
|||
Als je geen lease auto hebt moet je niet bij de stealer komen. Gewoon naar een universeel autobedrijf gaan.
__________________
Dakloos... |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Vorig jaar heb ik de auto naar de garage om de hoek gebracht voor de apk. Afgekeurd vanwege defecte knipperlicht schakelaar. Kon niet door hen worden gerepareerd. Auto vervolgens naar Volkswagen specialist (geen dealer) gebracht. Na een week aan het lijntje te zijn gehouden, kreeg ik bij het ophalen van de auto (ter plekke!) te horen dat reparatie niet was gelukt omdat het benodigde gereedschap niet voorhanden was (de airbag moest uitgebouwd worden). Op de terugweg langs de dealer gereden: auto was de volgende dag klaar. Ik wilde mezelf dergelijk gehannes dit jaar besparen. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Nou is een wiellagertje niet zo moeilijk als het vervangen van een stuurschakelaar waarbij de airbag moet worden uitgebouwd (wat idd geen makkelijke klus is, als je het nooit doet of niet weet hoe alles zit) Dealer heeft t voordeel van een service handleiding waar al dat soort handelingen uitgebreid staan beschreven. Ik begrijp je zorgen. Maar het is niet altijd zo dat een universele garage niet weet hoe het moet.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
||||
|
||||
Airbag maak je gewoon los met platte schroevendraaier
Whawha |
#9
|
|||
|
|||
Snapte t probleem ook al niet.
Lekkere vw specialist dan... Gemiddelde roemeen verwijdert een airbag binnen 30seconden, in het donker, met één arm op de rug En 240€ vind ik nogal wat voor een polo-lager!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! Last edited by Polo1w : 10-10-2013 at 22:44. |
#10
|
||||
|
||||
Ik zou het gewoon lekker zelf doen op een zaterdagmiddagje. En inderdaad links en rechts tegelijk vervangen
|
#11
|
|||
|
|||
Achterwiellagers van een 6N2 of 9N zijn bouwtechnisch gelijk aan bv Golf 4, geen 2 losse lagertjes dus meer om in de trommel/schijf te plaatsen, maar een losse lagerunit welke je direct op de achteras schroeft en de trommel/schijf op hun beurt weer opgeschroefd zit. Erg eenvoudig te verwisselen (ook zelf), enkel een prijzig lagertje, maar in mijn ogen geen 240 euro aan werk+materiaal.
__________________
Join the VW Polo-madness on Facebook! -> https://www.facebook.com/VWPoloClubHolland |
#12
|
||||
|
||||
Een SKF wiellager kost je ongeveer 95euro, een originele zal wel iets duurder zijn, plus een uurtje montage kosten dan kom je bij een dealer wel op 240euro uit ja..
Uiteraard is voor dit soort dingen de universele garage dus goedkoper (+- 95euro voor het onderdeel en +- 50euro montage kosten) Snap alleen niet waarom iedereen meteen merk dealers aan het afzeiken is, kijk maar eens goed naar het verschil wat bijvoorbeeld een Profile Tyrecenter bij een beurtje uitvoert en gebruikt en als ik voor ons eigen (Japans merk) dealer bedrijf spreek allemaal uitvoert en gebruikt. Zal niet in detail treden, maar het scheelt "een beetje".. Edit: btw, 2 wiellagers vervangen lijkt mij ook redelijk zinloos, heb al vele wiellagers van klanten vervangen, maar het is echt niet zo dat de andere kant dan bij de volgende apk of beurt ook rot is..
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#14
|
||||
|
||||
Dat is het verschil tussen preventief onderhoud en correctief.. De dealer hanteert vaak de preventieve aanpak
Als je het zelf kan, zou ik ook eerst 1 lager vervangen. De ander kan altijd nog.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |