Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2005, 10:50
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default Vraag

Hallo,

Kan iemand mij verklappen wat onderstaande(foto) is??

Gaat om een g40, py.
Dit geval zit(als ik voor m'n auto sta) links achter de kop, onder de slang die naar gasklephuis gaat.

Ik dacht zelf aan oliedruk, maar wie weet het zeker??

groet, roald
Reply With Quote
  #2  
Old 08-07-2005, 12:31
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by roald
Hallo,

Kan iemand mij verklappen wat onderstaande(foto) is??

Gaat om een g40, py.
Dit geval zit(als ik voor m'n auto sta) links achter de kop, onder de slang die naar gasklephuis gaat.

Ik dacht zelf aan oliedruk, maar wie weet het zeker??

groet, roald


hm, foto is erg vaag!!!
misschien eerst ff een nieuwe maken.

maar zoals ik het nu kan zien is het inderdaad een (olie)druksensor.


__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #3  
Old 08-07-2005, 12:58
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

is dat dezelfde als deze?



draadje hing er bij mij los bij te bungelen maar wat dat ding doet..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #4  
Old 08-07-2005, 13:16
Rico Rico is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
is dat dezelfde als deze?



draadje hing er bij mij los bij te bungelen maar wat dat ding doet..


vanaf deze (ook weer zeer onduidelijke ) foto zou ik bijna gaan zeggen dat het een temp sensor is die een waarschuwing geeft wanneer je cylinderkop te heet wordt, maar kan het niet met zekerheid zeggen

van welk jaar is jou polo
__________________
Kever niet te koop
Huis wel te koop Ons Huis
Reply With Quote
  #5  
Old 08-07-2005, 13:22
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Is waarschijnlijk een olietemp sensor, de oliedruk sensoren hebben de stekkers plat (verticaal) ten opzichte van de sensor, dus zo:

_
|

en niet zo:

|
|

duidelijk?
Reply With Quote
  #6  
Old 08-07-2005, 13:25
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ok, mijn derby is van "80

en zal dus wel temp sensor zijn, voor het oververhittingslampje.

wijzer van de temperatuur deed het gewoon.

hij is in ieder geval weer aangesloten
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 08-07-2005, 14:01
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by arnus71
Is waarschijnlijk een olietemp sensor, de oliedruk sensoren hebben de stekkers plat (verticaal) ten opzichte van de sensor, dus zo:

_
|

en niet zo:

|
|

duidelijk?


Ligt aan het bouwjaar!
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #8  
Old 08-07-2005, 15:21
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default re

ok, hier nog een foto van de sensor, is iets scherper
Reply With Quote
  #9  
Old 11-07-2005, 08:57
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Niks geen oververhittingslampje, gewoon schakelaar voor de oliedruk.
Of deze schakelt bij een oliedruk minder dan x.x Bar, of bij een oliedruk van meer dan x.x Bar, dat weet ik zo uit het hoofd niet.

Vanwaar de vraag?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #10  
Old 11-07-2005, 09:17
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

hey dennis,

ivm aansluiten oliedrukmeter< althans dat is de bedoeling. Maar wou dus eerst ff weten wat dit voor sensor was.

Dus in principe zou ik deze sensor op een meter kunnen aansluiten om oliedruk af te lezen??
Reply With Quote
  #11  
Old 11-07-2005, 12:11
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Nee, dit is een oliedrukschakelaar. Hij schakelt bij een bepaalde oliedruk in of uit, afhankelijk van de uitvoering.

Om oliedruk te meten heb je een oliedruksensor nodig, die schroef je op de plaats van 1 van de 2 oliedrukschakelaars in de kop. Je hebt dan een sensor nodig die uitgevoerd is met een schakelkontakt, zodat je daarop weer de draad van de oliedrukschakelaar kunt aansluiten.
Dat schakelkontakt moet dan wel hetzelfde schakelpunt hebben als de oorspronkelijke oliedrukschakelaar.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #12  
Old 22-08-2005, 18:26
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

als het goed is zitten er bij een g40 2 senzoren links op de kop de meest linkse ( zwarte ) is de hooge druk en rechts daarvan ( bruine ) is de lage druk senzor.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-08-2005, 20:38
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Ik zie ik zie wat jij niet ziet..

en het is o.a. ook de olie-toevoerslang voor de G-lader

Welke van de 2 sensoren je vervangt, ligt aan de schakeldruk van de 'aftermarket' sensor die je koopt.

Die zwart is de 'hoge' druk: Maak schakelaar: deze maakt contact met massa als de druk van 'uit mijn hoofd' 1,4 bar bereikt is.

De bruine (lage druk) is juist een breek schakelaar... deze verbreekt het contact met de massa als de druk boven de 0,3 bar uit komt (wederom uit m'n hoofd)..

Meestal vervangt zo'n aftermarket sensor de Hoge druk sensor: 3 pootjes: 1 voor de originele 1,4 bar, en 2 voor een 'variabele weerstand' al naar gelang de druk oploopt.



Overigens: Bruin, zwart en wit zijn mogelijk qua kleuren.. Bruin en Wit bij sleeptuimelaar kopjes, Bruin en Zwart bij de hydrostoters.. Wit is 1,8 bar (ook uit m'n hoofd)..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum