|
|||
|
|||
voelbaar geklop bij optrekken...
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar dagen een probleempje bij de golf 3 variant. Wanneer ik optrek voel ik iets kloppen, dit voel je vooral in het gaspedaal en het stuur. vooral in de 3e en 4e versnelling. Nu heeft een monteur er naar gekeken, en hij heeft de achterste baksteun vervangen want deze was kapot maar het geklop is er nog steeds. Het gekke is ook dat het in zijn 1 en 2 niet tot nauwelijks te merken is. Daarbij is het erger als je in een bocht naar links zit en niet aanwezig bij een bocht naar rechts.... De monteur had het erover dat het eventueel de klinknagels van de differentieel konden zijn die los waren gegaan? Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?? Het gaat om een 1.6 GOLF CL VARIANT 74 KW. |
|
||||
|
||||
Misschien niet de binnenste homokineet van de aandrijfas? die kogels willen nog wel eens inslijten en dan een soort 'kom' in de homokineet inslijten . Op een gevenen moment dan gaan ze in en uit die slijtplek wat een kloppend geluid kan veroorzaken in je aandrijfas , ik heb dit meerdere malen meegemaakt bij een auto .
|
|||
|
|||
bedankt jettaracing voor je reactie,
Weet je misschien hoe ik dit zelf kan testen zonder er meteen mee naar de garage te moeten? |
|
|||
|
|||
Lijkt mij dat jettaracing het bij het rechte eind heeft, wat ik altijd probeer is bij vrij laag toerental in hogere versnelling constante snelheid aanhouden, vervolgens volgas acceleren, als de auto dan begint te schudden, dan is 9 vd 10x een binnnste homokineet de schuldige.
Succes!
|
|||
|
|||
ik heb net nog een stuk gereden, wat me opviel is dat het, zoals ik al aangaf, niet gebeurd bij naar rechts sturen.
Verder is het vooral voelbaar bij flink accelereren, als ik heel rustig optrek voel je er (bijna) niks van. wat ik ook merkte is dat het weg is zodra ik de koppeling intrap. En wat ik nog het vreemdste vond is dat het vandaag minder erg leek te zijn dan gisteren... |
|
||||
|
||||
lijkt me dan wel de aandrijfas
|
|||
|
|||
ik zal morgen eens proberen wat Polo1w zegt met het volgas accelereren.
Verder las ik ergens dat het ook voelbaar moet zijn als ik de auto opkrik en aan het wiel voel. Mocht dit het geval zijn, is dit een reparatie die eventueel zelf uit te voeren is? |
|
||||
|
||||
Heb jij het al opgelost, Rastabus?
Ik heb bij mijn variant hetzelfde probleem. Vooral met linkerbocht voel en hoor ik het het best. Maar ook met rechtuit rijden en gasgeven. Zouden het dan beide homokineten zijn (binnen en buiten)?