|
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
golf 1 cabrio 1800 16v webers wil niet lopen knalt enorm uit de uitlaat
ik heb een golf 1 1800 16v webers deze wil niet lopen webers helemaal opnieuw gereinigd brandstof pomp vernieuwd de weber flotters lopen vol met benzine maar als ik start komt er een enorme knal uit de uitlaat riem staat op tijd ontsteking staat op tijd en vonkt iemand enig idee ????
|
|
||||
|
||||
Weetje zeker dat de onsteking op tijd staat??? Heb je de bougie kabels op de goeie volgorde aangesloten??? Als ze verkeerd staan knalt het ook dus check je bougiekabels eens na
|
|
||||
|
||||
Dat heb ik al meerdere keren gecheckt 1342 bouchie volgorde en hij staat op tijd het vreemde is hij heeft 1x heel even gelopen en daarna niet meer aan te krijgen
|
|
|||
|
|||
Of die op tijd staat weet je natuurlijk niet als-ie nog niet gelopen heeft. Je hebt 'm op 0 staan denk ik dan?
Zoniet, begin daar, zet de ontsteking een beetje los en vervroeg zelf in hele kleine stappen. Als het dan nog niet wil, benzine checken. Gooit ie er niet veel te veel doorheen misschien? |
|
||||
|
||||
Ik heb even rond gekeken maar ik denk dat de ontstekings volgorde verkeerd om zit deze moet tegen de klok in zitten klopt dat ?
|
|
||||
|
||||
haal de rotorkap er ff af en draai de motor ff met behulp van je startmotor. dan weet je welke kant hij op draait en zit je er nooit naast
|
|
||||
|
||||
Ga ik zo doen alvast bedankt voor jullie info ik zet er straks bij of het is gelukt
|
|
||||
|
||||
Misschien een bougie kapot had een maatje van me ook ?
|
||||
|
||||
8v draait rechtsom 16v draait linksom
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje joris daar ben ik vanmiddag achter gekomen dat is denk ik ook de fout thanks ik ga het straks even proberen |
|
||||
|
||||
Ik heb ze nu zoals het hoort zitten goede volgorde hij knalt niet meer maar hij slaat ook niet
|
|
|||
|
|||
Ben je van Heteren aan de A50?
|
|||
|
|||
Heb je hem wel even opnieuw op tijd gezet? (8v is rotor links voor van het streepje, 16v is rechts van het streepje op het rotor-/ontstekingshuis)
|
|
||||
|
||||
Jah klopt heteren bij a50 ja ik heb hem op tijd gezet gestart en ook de onsteking nog gedraaid maar geen enkele kick
|
|
|||
|
|||
Wissel de kabels eens kruiselings. Misschien ontsteking precies 180 graden verkeerd?
|
|
||||
|
||||
Ik heb gemeten tijdens starten op de bobine en die krijgt niet de juiste hoeveelheid stroom die hij moet hebben deze op de vast plus gegooid op de accu en hij geeft meer een kick om te starten morgen weer even met volle accu proberen
|
|
||||
|
||||
Quote:
Er loopt een zwarte draad van het startrelais (pen 15a) naar pen 15 van de bobine om een vaste weerstand te overbruggen tijdens starten. Check die eens? |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt dat ga ik morgen even doen mijn startmotor is defect gegaan dus ff andere regelen |