#1
|
|||
|
|||
Welke uitlaten voor een JR? waar te bestellen?
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een complete grotere uitlaat voor mijn td JR motor, er steekt een standaard uitlaat in maar deze begint te rotten.. dus vanaf voorpijp tot einddemper, wat voor merken raden jullie mij aan? mag een diep geluid hebben en de turbo mag ook hoorbaar zijn net als op deze clip http://www.youtube.com/watch?v=-2qnRmvPXuk http://www.youtube.com/watch?v=YBVz4EIFwxE mag er leuk uitzien liefst RVS en mag geen 100000euros kosten bijvoorbeeld.. ik ken geen websites waar je dat kan bestellen moet het spruitstuk ook weg als je een dikkere afmeting neemt? Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
gewoon een powersprint kopen, is niet duur en in rvs uitgevoerd, je hebt geen andere voorpijp nodig, zitten verloopjes aan.
Maar waarom persee een grotere uitlaat ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Het spruitstuk zal moeten blijven zitten ivm je turbo, maar wat daarna komt is wel belangrijk!
De downpipe (pijp vanaf turbo naar beneden) vervangen door een grotere maat pijp, ik had een 63mm op mijn vorige 1.9TD in een caddy, daarna 60mm tot achter, dat scheelde echt veel in het opspoelen van de turbo!
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dikkere afmeting omdat ik die 3-4pk's erbij wil hebben of zou dat geen nut hebben? Zal eens gaan zoeken over powersprint. dankje |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Downpipe's waar kan ik dat bestellen? is misschien een domme vraag, maar een grotere downpipe op een originele midden demper gaat dat passen? want de mijne is maar een 50mm. ik hoor de turbo niet opspoelen, precies dat je geen turbodiesel motor hebt.. het laatst had ik een gescheurde voorpijp en toen was de turbo hoorbaar anyway.. Hopelijk dat jullie dit begrijpen Gr Stef |
#6
|
|||
|
|||
een jaar of 12 13 geleden kon ik bij Delmee in Rotterdam verloopstukken kopen voor ieder soort uitlaat, je moest dan alleen zelf lassen en slijpen om alles op lengte te krijgen en passent te maken
Toen ik ruzie met zijn zoon kreeg omdat ie mij een poot probeerde uit te draaien ben ik zelf gaan prutsen en dat lukte ook wel met een kop van een buis die in het verschil van dikte van je buizen paste met pasta voor de zekerheid en een zware klem om buizen aan de muur te bevestigen Dit is low-budget maar vond ik altijd wel het leukste om te doen Of als de het geheel niet stug hoeft te blijven kan je eens een stuk flexibele buis proberen? |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is een heel leuk voorstel om het eens uit te proberen, flexibele buis? is dat niet wat te gevaarlijk? ik zat te denken of ik ook gewoon de midden demper eruit kan gooien en daarna een stuk lange buis tot de einddemper kan leggen.. om een hoorbare turbo te krijgen als ie opspoelt.. vind ik echt de max! die clipjes wat ik hier verzonden had, bleef ik maar bekijken, heerlijk om te horen liever een turbo horen uit je uitlaat dan al dat veel gebrom voor niets.. Gr Stef |
#8
|
|||
|
|||
Downpipe zal je waarschijnlijk op maat gemaakt worden.
Je hebt gewoon van die verlopen voor de uitlaat, meen dat er standaard een verloop bij zo'n powersprint zit.. Denk dat de winst beperkt zal zijn, zeker als je voor de rest niks doet. zou maar een uitlaatsysteem met 1 demper pakken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk ook dat dat het beste idee is, mijn standaard uitlaat is aan het rotten dus ik kan even goed geld kwijt spelen aan een mooier ding dan weer standaard erop monteren.. pk winst zal niet veel zijn denk ik, is wel mooi om te hebben. wat ik ook de max vind, is een golf 4 eind demper zo ene met 2 outputs die naar grond gebuigd zijn maar echt zo chrome bewerkt.. kom op niet teveel dromen Stef haha Je bent bedankt |
#10
|
||||
|
||||
Mister-auto
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
|||
|
|||
Ik weet niet of je veel druk in je uitlaat creeert met een turbo maar met een gewone 1.6 diesel ging het bij mij prima, zo'n stuk flex kan wel wat hebben maar heb geen ervaring met turbo's
Hoe het met APK zit durf ik niet te zeggen als je gaat wijzigen maar mijn creatief gerepareerde uitlaat is nooit wat over gezegt, en voor de zekerheid ben ik er nooit over begonnen |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Laten maken, destijds heeft iemand op het Caddyforum die voor mij gemaakt, passend op de orignele uitlaat, die ik daarna aangepakt heb.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja klopt dan heb je die lelijke apk weer voor de deur met hun eisen.. tja dan hebben ze pech! ik zal en moet een mooie uitlaat plaatsen |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Oh laten maken, ik dacht dat je het kon bestellen.. wat dom van mij Jammer woon ik hier in Belgie, anders kwam ik eens piepen in Nederland of ik iemand kon vinden voor een aangename prijs. |
#15
|
||||
|
||||
Ik vond nog een pic van mijn ex-AAZ:
Zie de downpipe onder de turbo uit steken, ik zal weleens kijken of ik nog betere foto's heb.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Maarten : 04-09-2013 at 13:20. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Damn die buis is echt dik! is dat echt 63mm? is wel vet man! zo iets wil ik ook hehe |
#17
|
||||
|
||||
63mm wasa de binnenmaat, misschien wel overkill als je de uitlaat poort van de turbo meet. Wellicht is het dus voor de flow beter om iets minder dik te doen
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |