Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-08-2013, 17:00
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default Golf IV lust wat olie,

Mensen,

Rij nu al een enige tijd een mk4 GTI uit 2000 met een ARZ motor en kreeg nu weer de melding van mijn oliepijl dat die te laag zou zijn. Deze weer netjes aangevuld maar is eerder en sneller dan ik had verwacht de melding. Voor ongeveer een maand terug heb ik hem nog een grote beurt gedaan waar alles netjes is vervangen en sta dus te kijken dat het olieverbruik zo erg is toegenomen. Nu vraag ik mij af hoe ik er achter kan komen wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden om dit te fixen.
Wie kan mij hier zo mee helpen aan de info?

Enkele verdere gegevens van de wagen:
km stand: 190 dkm
Olie: Castrol Magnatec 5w40
Auto is niet gechipt en is altijd dealer onderhouden geweest.

Hoor graag van jullie voordat die de olie consumptie gelijktrekt met het brandstofverbruik
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #2  
Old 22-08-2013, 17:18
road runner road runner is offline
Volksforum aandeelhouderCABRIO DRIVER
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 381
Default

Ik had in mijn audi tt 1.8t 5w30 vol synth. Longlife olie en nam op 10.000km maar een halve liter.

Ik had eerst eens andere olie geprobeerd als de motor geen uitwendige lekkage vertoont tenminste
__________________
GR. DENNIS
Reply With Quote
  #3  
Old 22-08-2013, 17:30
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Ik ben overgestapt op advies van de vorige eigenaar / liefhebber / garage om van de 5w30 naar de 5w40 te gaan. Voorheen was dit Castrol Edge en nu dus Magnatec, beiden longlife oliën of die aan de vw gestelde specificatie voldoen.
Buitenzijde is ook zover ik kan zien niet echt een lekkage te vinden.

Kreeg van me collega wel te horen dat bij het optrekken ik wel een iets blauw walmpje achterlaat.
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #4  
Old 22-08-2013, 21:59
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Kan ook een slechte turbo of klepsteelrubbers zijn..Zeker als je hem al ziet walmen.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2013, 08:36
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Werd me ook iets verteld van een klevende zuigerveer dat dat zou kunnen.
Nja is kijken hoe ik hier achter kan gaan komen zonder de kosten extreem hoog op te laten lopen.
Compressietest om de zuigerveren te checken lijkt me
Enig idee hoe ik er achter kan komen betreft de klepsteelrubber / turbo
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2013, 08:40
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Uitlaat kant van de turbo even los halen ( downpipe ) en kijken wat je ziet, hij moet mooi droog zijn en dus niet nat, anders is de turbo je probleem van het roken..Blijft lastig zo, de compressie kan nog goed zijn, zou er bv een olieschraapveer het probleem zijn.

Je kunt eventueel wel eens spoelen met Forté..
Reply With Quote
  #7  
Old 26-08-2013, 21:10
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Zal ik hem even voor op de brug moeten hebben. Het spoelen staat in de agenda.
Ik hou het hier op de hoogte. Helaas geeft een 3tal garages mij het zelfde antwoord: "wanneer die 1 liter op 1000km doet kom dan maar terug. nu is het nog niet vindbaar" nja ben ik het dus niet mee eens, maar zijn er mee bezig
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
  #8  
Old 26-08-2013, 22:04
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Vreemde reactie van die gekke garages tegenwoordig..

Ook met 1 liter op 1000 km vind je de oorzaak niet met het oog..
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2013, 14:00
Bontje's Avatar
Bontje Bontje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 458
Default

Motor is geflushed met Forté, nieuwe olie en filter is geplaatst. Zal mij benieuwen wat die doet. Downpipe durf ik niet los te halen momenteel gezien 1 bout zeer lastig deed, kan de auto nu effe niet missen dus als die bout knapt ben ik wat verder van huis. To be continued
__________________
Who Am I: klik

Ik rij niet hard, maar wel voor je!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum