#1
|
||||
|
||||
uitlaat tikt tegen versteviging
Onderstaande foto even geleend:
Mijn middendemper (die deze auto toevallig niet heeft...) tikt/komt tegen het rood omcirkelde deel aan tijdens oneffenheden op de weg cq drempels. Ik heb zover ik kijken kon de drie ophangrubbers van de complete uitlaat nog steeds erop zitten en houders zitten er ook gewoon in. De middendemper heeft maar 1 ophangpunt en die zit aan de zijde van de einddemper. Aan de voorzijde kan ik geen andere ophangpunten vinden en zit de demper gewoon vast aan de kat. Wie kan mij helpen?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#2
|
||||
|
||||
Tijd voor een setje frisse, nieuwe uitlaatrubbers?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Bij onze Golf4 Cabrio is dit ook nieuwe rubbers zeg jij Rene ?
De strip zit dus niet vast aan de pijp ik had voor de vakantie gekeken op de krik zonder as steun En even dacht ik dus dat het gewoon los gekomen was van elkaar. beetje rare constructie om een trillend uitlaat pijp over een stalen strip te laten lopen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
Veel auto`s hebben deze constructie hoor.....mijn gevoel zegt inderdaad een setje nieuwe rubbers. Als de oude rubbers uitgerekt zijn, dan komt de uitlaat lager te hangen en dan gaat hij vanzelf tegen dat stukje metaal aan tikken.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
ja de uitlaat van een 6N heeft weinig bewegingsruimte inderdaad.
Rubber van de middendemper vervangen. Dat rubber kan verkeerd zitten of te ruim zijn waardoor die tegen de kas of dat bruggetje rammelt. Kwestie van het rubber iets verplaatsen en je hebt er geen last meer van. Bij een oud rubber heeft dat geen nut meer. Zal blijven verschuiven en laat de boel iets zakken. Nieuw rubber moet je er ook zonder vet oid op zetten zodat hij fatsoenlijk blijft zitten en niet kan verschuiven zonder dat jij dat zelf doet. Dealer heeft ze nieuw, fatsoenlijk passend (veel immitatie is te ruim!) Is niet heel duur.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
|||
|
|||
Als de rubbers goed zijn, moet je de uitlaatdelen beter afstellen, als je je dempers onderling iets anders monteert/verdraait zal de hoogte bij die steun ook iets veranderen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#7
|
||||
|
||||
Morgen even kijken naar de status van de rubbers.
Anders meteen dealer even bellen, komt goed Thanks!
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb jij ook een punt bij ons is een half jaartje geleden alles los geweest. Binnen kort ook maar eens kijken bij de Golf haal ik gelijk ook nieuwe rubbers voor de zekerheid
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
|||
|
|||
Kan ook de mof zijn tussen de tussen en eind demper. Dus los halen en vedraaien etc.
__________________
If you can't fix it with duct tape, you haven't used enough! |