Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-08-2013, 15:42
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default Golf 1 GTI Oettinger 16S

Reply With Quote
  #2  
Old 08-08-2013, 16:21
Markus Markus is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 278
Send a message via MSN to Markus
Default

wel een beetje te gekke prijs
Reply With Quote
  #3  
Old 08-08-2013, 16:33
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

dat vragen ze er tegenwoordig voor, echt waar...
Reply With Quote
  #4  
Old 08-08-2013, 16:41
A.D GOLF1 1976's Avatar
A.D GOLF1 1976 A.D GOLF1 1976 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,003
Default

Alleen motor is al een €4500 waard schat ik. Als t niet meer is.
__________________
AUDI A6 2.7 TDI Quattro (daily)
Golf 1 1.6 GLS automaat 1976 (hobby)
Golf 2 1.3 cl 5-bak 1983 (boodschappenwagen)
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2013, 17:05
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Is gangbare prijs, helaas...

Probleem met die motors zijn de stukken vinden...
Reply With Quote
  #6  
Old 08-08-2013, 17:22
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

nokkenassen worden door tandwielen bedient i p v de distributieriem als in een KR
dingen zijn ook alleen maar in Frankrijk geleverd toen..
ik heb er wel eens in gereden ooit...een goede Dx (voelt) is sneller..alleen de top ligt iets hoger...
ze zijn zeldzaam ,en enkel in het wit of antraciet..mits goed geconserveerd ooit best wel geld waard
zorg alleen dat je onderweg genoeg specifieke Okrasa onderdelen spaart...die zul je amper nog vinden c.q tegenkomen later...
was de bedoeling de strijd in Frankrijk tegen te gaan tegen de 205 1,9 GTI..R5 GT turbo etc...of dat toen ook gelukt is?..
Reply With Quote
  #7  
Old 08-08-2013, 17:48
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Geen distririem maar enkel tandwielen? Vraag me sowieso al af waarom dat niet altijd zo is (geen onderhoud, en de afstand tussen onder en boven is nou ook weer niet zo groot, dat kan je met 2/3 tandwielen wel overbruggen).

Heb je foto's / info hiervan bij de 16s?
Reply With Quote
  #8  
Old 08-08-2013, 17:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Ze bedoelen onder het kleppendeksel. Daar zit geen ketting zoals bij de andere 16v modellen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 08-08-2013, 18:24
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

staat wel wat info over op de franse website...volgens mij ook op Wikipedia..(al is dat niet altijd betrouwbaar.).
je kon trouwens deze motor ook 'los' bestellen bij de dealer als hij aangesloten was bij Okrasa later zelfs ook de 1800E16v en 2000E16v ,ik heb die laatste verschillende keren in een Golf 2 gezien (KR basis)...kostte toen je golfje net zoveel als een 2onder1 kap
was wel mooi spul..waren toen verschillende tuners ,bijv ABT..Nothelle..MaxMoritz..etc
je moest toen wel...er was toen nog geen G60..1,8T..Vr6 etc ..
tegenwoordig zijn die tuners of in de chiptuning,turboupgrading en spoilerpaketten wielen etc gegaan..
serieuze motortuning is een stuk (afdealer)minder tegenwoordig
Reply With Quote
  #10  
Old 08-08-2013, 18:47
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
was de bedoeling de strijd in Frankrijk tegen te gaan tegen de 205 1,9 GTI..R5 GT turbo etc...of dat toen ook gelukt is?..


Dan moeten ze toch aardig helderziend geweest zijn
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2013, 20:47
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Dan moeten ze toch aardig helderziend geweest zijn

gingen toen soms jaren aan vooraf...en denk er om dat het iets langer duurde voordat een nieuw model echt produktierijp was..
de Golf 2 werd grofweg in eind '79 al getekend..men had toen de neiging om de doorontwikkeling al in eerdere modellen te starten
een 83er Golf 1 deelt al veel onderdelen met Golf 2 modeljaar 84..
Renault had in het eerste 5je ook al een Alpine Turbo met 110pk..de Peugeot 205 GTI 1,6 had vanaf introductie al ook zo'n vermogen..
was bijna op je vingers na te tellen dat het in de toekomst alleen maar sneller moest..
uit een 1,6 8 kleppertje met Heron zuigers ging dat betrouwbaar (lees 3 ton)m niet worden...
Reply With Quote
  #12  
Old 08-08-2013, 21:05
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - US Lights
Geen distririem maar enkel tandwielen? Vraag me sowieso al af waarom dat niet altijd zo is (geen onderhoud, en de afstand tussen onder en boven is nou ook weer niet zo groot, dat kan je met 2/3 tandwielen wel overbruggen).

Heb je foto's / info hiervan bij de 16s?



De reden dat er meestal geen tandwielen worden gebruikt is dat je weinig marge hebt met het uitzetten van het blok bij het op temperatuur komen. Een distributieriem en een distribtie ketting hebben spanner die die marge wel kan hebben. De 2,5 liter motor in een T5 heeft tandwielen, en dit schijnt toch vaak kapot te lopen.
Reply With Quote
  #13  
Old 08-08-2013, 21:55
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
staat wel wat info over op de franse website...volgens mij ook op Wikipedia..(al is dat niet altijd betrouwbaar.).
je kon trouwens deze motor ook 'los' bestellen bij de dealer als hij aangesloten was bij Okrasa later zelfs ook de 1800E16v en 2000E16v ,ik heb die laatste verschillende keren in een Golf 2 gezien (KR basis)...kostte toen je golfje net zoveel als een 2onder1 kap
was wel mooi spul..waren toen verschillende tuners ,bijv ABT..Nothelle..MaxMoritz..etc
je moest toen wel...er was toen nog geen G60..1,8T..Vr6 etc ..
tegenwoordig zijn die tuners of in de chiptuning,turboupgrading en spoilerpaketten wielen etc gegaan..
serieuze motortuning is een stuk (afdealer)minder tegenwoordig


Er zijn nog wel tuners die aan motors "werken".
Ikzelf zou liever naar een bewerkte "old style" tuning golf 1 gti gaan dan er een g60 in te lepelen.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-08-2013, 21:59
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

En hoeveel pks levert zon 1.6 16v nou eigenlijk?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #15  
Old 08-08-2013, 22:13
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
En hoeveel pks levert zon 1.6 16v nou eigenlijk?


136
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #16  
Old 09-08-2013, 07:12
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Zitten n hoop bijzondere details aan zo'n auto. Erg fraai, maar idd zeer moeilijk om aan onderdelen te komen. Nu al, laat staan over een aantal jaren.
O.a meters met hoger bereik, km en rpm (motor ook natuurlijk )
Vloeistof gekoeld uitlaatspruitstuk (meen ik ergens te hebben gelezen). Rode tellernaalden en oettinger vermelding op de meters. Groter carter, BBS spoilerkit, 14" ats cup. 16s vermelding in t stuur. En zo zijn er, net als bij een swallowtail of een Pirelli nog veel meer kleine details. Als je gaat Google-en kun je er veel over terugvinden.
Reply With Quote
  #17  
Old 09-08-2013, 08:45
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Klopt, veel details, maar het is het inlaatspruitstuk dat watergekoeld is, niet het uitlaat. En dat is ook relatief, want het zit eigenlijk gewoon in de weg vanwege z'n grote. Het beslaat de gehele voorkant van de kop en daarmee is een "tuitje" gelijk bij een 8v niet mogelijk en hebben ze de kanalen opgesplitst en lang het spruitstuk laten aflopen. Zo ziet het er toch uit als je een goed kijkt...
Reply With Quote
  #18  
Old 09-08-2013, 09:55
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Ok een uitlaatspruitstuk koelen lijkt me ook nogal ambitieus.
Volgens mij moet dan op een gegeven moment de boel aardig aan de kook gaan, toch?
Reply With Quote
  #19  
Old 09-08-2013, 10:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik zou het geld er nooit voor over hebben. Het is misschien leuk als verzamelobject. Maar voor hetzelfde geld koop je een Mk5 GTI...

136pk voor een 1.6 16v was toen misschien heel wat, maar nu is er veel meer uit te halen. Ken mensen die over de 200pk gaan (atmosferisch) en die de auto nog gewoon voor dagelijks gebruik hebben.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #20  
Old 09-08-2013, 10:39
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ja dat klopt, het vermogen is waardeloos t.o.v. de prijs en het feit dat het een 16-klepper is. Maar zijn er mooiere blokken dan een oettinger 16v? Ik vind van niet.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum