#1
|
|||
|
|||
Verkocht!
Tegen mijn zin in moet ik de Polo toch te koop zetten. Ik heb er te weinig tijd en ruimte voor om de huidige kwalen te kunnen verhelpen. De Polo is eerder van oudere mensen geweest die er dagelijks in reden. Daarna is hij van een forummember geweest die hier op het forum dit topic had: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=9614.0. Ik had de Polo van hem overgekocht en heb er nooit op bespaard qua reparaties e.d. Nu loop ik alleen ineens tegen redelijk veel dingen aan die ik in korte tijd niet op kan lossen. De APK is de 28e van Juni helaas verlopen, maar hij rijd nog wel gewoon. De huidige km stand is: 125.829 km. Het is een 1.3 NZ blok die 55pk produceert. Deze is gekoppeld aan een 4 versnellingsbak. Hij weegt slechts 771 kg, dus hij gaat nog aardig vooruit!
Ten eerste wat er recent vervangen is: 13 Juni 2013 – Wisserbladen vervangen + remschoenen achter beide kanten vervangen + Wiellagers achter beide kanten vervangen. 23 Mei 2013 – Benzinefilter vervangen + kleine vacuumslangetjes vernieuwt. 16 Mei 2013 – Blauwetemperatuursensor vervangen. 2 Mei 2013 – Olie filter + Olie ververst. 9 Maart 2013 – Powersprint middendempervervanger en einddemper gemonteerd. 12 December 2012 – Nieuwe bougies + Ontsteking goed afgesteld. 9 Augustus 2012 – Nieuw uitlaatrubbers + Uitlaatklemmen beter dicht + Remvloeistof vervangen. Dit alles is vervangen in de +- 8500 km dat ik er mee gereden heb. Het onderhoud is gedaan door een monteur die werkt bij de VW/Audi dealer. Dan nu de 'problemen' waarom ik de Polo verkoop: -Benzinetank is bij de vulhals lek. -Koppakking zweet over de dynamo. -1 Wiellager achter is weer defect. -Uitlaat is lek na de katalysator, is te lassen. -Remcilinder r.a. is lek. -Claxon is defect. -Speling op de spoorstangen. -Hoesjes fusee zijn gescheurd. -Klein roestplekje in de motorruimte, niet ernstig maar moet wel gelast worden. Er zitten nog een heleboel goede onderdelen op naast de onderdelen die ik vervangen had: -Andere, bredere velgen met brede banden. -Vaste verlagings 40mm achter, 60mm voor, is er nog geen 20.000 km oud. -Hele goede audioset, die mooi verwerkt is (radio met AUX aansluiting en cd speler, versterker, subwoofer en twee speakers in de achterbak). -Bij 110.xxx heeft hij een nieuwe V-snaar gekregen. -Velgen zijn nog goed. Van dichtbij zie plekjes, maar dat valt niet op. -Geen grote deuken, enkel gebruikerssporen. -Sportieve stoelen, geen kuipjes, dus wel comfort. -Iets scherpere nokkenas voor iets meer vermogen. Ook heb ik er nog de nodige extra onderdelen bij: -Achterlichten -Knipperlichten -Koplampen -Rode ventilatieroosters -Extra set gordels -Carbra -Openlucht filter -Oude banden+velgen met nog goed profiel. En spliternieuw nog: -Waterpomp -Oliefilter -Distributieriem -V-snaar -E.v.t. Wielremcilinder r.a. Foto's: En op de winterwielen: Dit is dus voor de klusser onder ons die hem op kan knappen of de onderdelen wil gebruiken. De totale kosten voor de onderdelen zal maximaal 500 euro zijn. Voor totaal +- 1100 euro zal je een naar mijn mening geniale auto hebben! Hij staat in Zwolle. De vraagprijs is 600 euro. Last edited by Victor-J : 19-07-2013 at 18:43. |
#2
|
|||
|
|||
Hij is verkocht, mag een slotje op!
|