#1
|
||||
|
||||
OBD werkt niet
Hallo,
ik heb een 1z motor uit een golf 3 in mijn scirocco hangen. Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Hij heeft ook de OBD omgehangen, alleen nu zei de garage dat deze niet werkte. Heeft er iemand een schema van hoe het aangesloten moet zitten? Weet iemand hoe ik kan testen of hij het zou moeten doen? alvast bedankt!
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#2
|
||||
|
||||
je bedoelt de uitlees stekker?
|
#3
|
||||
|
||||
ja
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#4
|
||||
|
||||
4= massa = bruin 7= K-line = grijs/wit = pin 61 op mijn AFN ecu 15= geel L-line (wordt niet gebruikt) 16= geschakelde + =rood/wit |
#5
|
||||
|
||||
top, merci!
is er nog een trucje om die K-line te testen? Die zal direct naar de ecu gaan zeker? (oh zie net dat dit al in je post staat )
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#6
|
||||
|
||||
Meet eerst maar eens of er spanning op de OBD stekker staat
Ik had dit probleem laatst ook, toen zat de + los naar de zekeringskast toe...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
Volgens mijn metingen moet alles het doen :s, zou de garage nu niet weten hoe het werkt of doet hij het alsnog niet??
Is er ook een uitlees apparaat te koop, waarmee ik de timing van de dieselpomp kan controleren, en de werking van de luchtmassameter, voor een normaal bedrag? En waarmee ik natuurlijk ook foutcodes kan uitlezen?
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#8
|
||||
|
||||
Je K-lijn loopt normaal naar je startblokkerings kastje en vanaf daar naar de OBD stekker, dus je als ecu nu sleutel vrij is of je het kastje niet meer ertussen hebt, kan het komen dat hij niet meer werkt.
Je moet de grijze kabel die van de ECU komt, pin 61, rechtstreeks met de OBD stekker verbinden met pin 7, dan is hij gewoon uit te lezen. Met Vagcom is alles uit te lezen en te loggen.. Last edited by MK2-VRT : 31-07-2013 at 09:36. |