Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-06-2005, 14:56
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,858
Default Oude bekende in een nieuw jasje, voorstellen dus

Morguh,

de meeste jongens van de "harde kern" kennen mij wel: VeeDubber. Na 5 jaar te hebben gereden met een zwarte MK2 16v met dubbele uitlaat en 1,5 jaar met een MK1 16v met 155pk op de wieltjes, was ik nu genoodzaakt tot het aanschaffen van een andere auto. Ik ben recent afgestudeerd aan de HTS Autotechniek en na wat korte-termijn-karweitjes heb ik nu een jaarcontract bij een bedrijf wat 80km van me woonplaats af ligt. Conclusie: I need a diesel

Gedurende mijn studie-tijd "droomde" ik altijd al van een Rallye, maar met 160km/dag als uitgangspunt is dat nou niet de mooiste uitgangspositie. Dus is de Rallye uitgesteld, maar, ik heb wel een mooie tussen variant gevonden. Namelijk: Een MK3 TDI Syncro







Tis een 1996 MK3 Golf TDi Syncro met 66kW (of te wel 90 PK)
Voorzien van verlaging, heldere knippers, middenarmsteun, centrale vergrendeling, ABS, hoogte verstelbare bestuurdersstoel, 15" 7J velgjes, trekhaakkie, meegespoten bumpers sierlijsten en spiegels, elektrische spiegels en uiteraard het magnifieke syncro 4x4 systeem.

Inmiddels zijn de levensgrote VW-sticker en de sticker op de tankklep eraf. Het sebring-stickertje op de achterklep gaat denk ik ook verdwijnen. Waarschijnlijk sloop ik de trekhaak er ook onderuit. Ik heb nog een embleemloze grille erbij gekregen maar die moet nog in kleur worden gespoten. En het dashboardkastje is kaduuk dus die mag ik ook nog vervangen.

In de verre toekomst wil ik nog wat andere velgjes, voorspatborden vervangen ivm beginnende roest, achterklep bijwerken ivm een klein plekje en eventueel chippen (dan gaat ie naar 115 PK en 265Nm)
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 24-06-2005, 16:11
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Welkom terug
Je stage is dus goedgekeurd

Heeft een Rellie net zo veel koppel ?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-06-2005, 19:47
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

kwist niet dat ze die hadden synchro op dieselbij een golf 3

leuk ding!
Reply With Quote
  #4  
Old 24-06-2005, 20:13
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,858
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Welkom terug
Je stage is dus goedgekeurd

Heeft een Rellie net zo veel koppel ?


Stage bij VW Motorsport is goedgekeurd met een 7.5 en inmiddels afgestudeerd en wel. Heb net 3 maanden bij daf op de motorenontwikkeling gewerkt en ga nu naar iets totaal anders
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 24-06-2005, 20:31
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Mooie bak. Eerste gedachte was: 'soft-lines' juk.. maar die gaan er dus onderuit

Leuk: Koppel + syncro..

Wat voor soort syncro is dat? altijd aan of visco? Aparte kleur: Netjes,. en toch ff anders. Persoonlijk vind ik t bij een Golf 3 mooier als de bovenste rand van de bumper gewoon 'zwart' is (vroege Golf 3), ipv volledig in kleur (Late Golf 3).. Aan de andere kant: liever een jongere als een ouwe bak..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #6  
Old 24-06-2005, 22:08
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

heldere lampen en orginele knippers is vind ik nog altijd het mooiste bij een golf3
Reply With Quote
  #7  
Old 25-06-2005, 17:51
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,858
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Mooie bak. Eerste gedachte was: 'soft-lines' juk.. maar die gaan er dus onderuit

Leuk: Koppel + syncro..

Wat voor soort syncro is dat? altijd aan of visco? Aparte kleur: Netjes,. en toch ff anders. Persoonlijk vind ik t bij een Golf 3 mooier als de bovenste rand van de bumper gewoon 'zwart' is (vroege Golf 3), ipv volledig in kleur (Late Golf 3).. Aan de andere kant: liever een jongere als een ouwe bak..


Tis een syncro met visco, dus de variabele verdeling. Het rijdt echt super, grip LIJKT oneindig. Maar na wat ge-google valt het me op dat er bijzonder weinig over deze auto's te vinden is. Dus als er nog mensen zijn met nuttige info over deze TDI Syncro's dan houd ik me warm aanbevolen
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 22-07-2005, 09:19
tdiwolf tdiwolf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 281
Default

ik weet dat de oplage in nederland zeer beperkt is met deze tdi's

ik duitsland rijden deze wel rond, maar ook zeer weinig.
ben een tijdje op zoek gewwest naar onderdelen ed, omdat ik mn tdi evt wilde ombouwen naar de synchro, maar dit is bijna onmogelijk om dat er niks te vinden valt.

ik hoop dat je op de duitse site's meer info kan vinden.

m v g
Reply With Quote
  #9  
Old 22-07-2005, 09:34
Bruders's Avatar
Bruders Bruders is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,240
Default

zeker aparte auto...had ook nog nooit gehoord dat tdi's in syncro waren geleverd....
suc6 ermee!!!!
greetz..Vic..
Reply With Quote
  #10  
Old 22-07-2005, 19:57
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Mooie aparte auto! Is idd een supercombi, koppel en syncro....
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #11  
Old 23-07-2005, 19:24
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,858
Default

Ben nu aan het kijken naar een powerbox, dan komt er 20 pk en 55Nm bij
dus dan gaan we naar 110 PK en 265Nm
Dan is het eventueel nog een optie om de verstuiver-nozzles van een AHU (=110 PK) te scoren, daarmee gaat ie naar +/- 120-125PK. Maar ik wil geen walmende TDI, dus daar ga ik wel ff naar kijken....

@TDIwolf
Zover ik weet is de TDI Syncro niet geleverd geweest in NL. Mijne is ook een ingevoerde.
__________________

Last edited by VeeDubber : 23-07-2005 at 19:29.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-07-2005, 19:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

welkom back...... mooi dat je je stage goed afgesloten hebt.. en terug met een knappe vervanger van de einser...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #13  
Old 23-07-2005, 21:38
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Diesels moeten roken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum