|
||||
|
||||
Oude bekende in een nieuw jasje, voorstellen dus
Morguh,
de meeste jongens van de "harde kern" kennen mij wel: VeeDubber. Na 5 jaar te hebben gereden met een zwarte MK2 16v met dubbele uitlaat en 1,5 jaar met een MK1 16v met 155pk op de wieltjes, was ik nu genoodzaakt tot het aanschaffen van een andere auto. Ik ben recent afgestudeerd aan de HTS Autotechniek en na wat korte-termijn-karweitjes heb ik nu een jaarcontract bij een bedrijf wat 80km van me woonplaats af ligt. Conclusie: I need a diesel Gedurende mijn studie-tijd "droomde" ik altijd al van een Rallye, maar met 160km/dag als uitgangspunt is dat nou niet de mooiste uitgangspositie. Dus is de Rallye uitgesteld, maar, ik heb wel een mooie tussen variant gevonden. Namelijk: Een MK3 TDI Syncro Tis een 1996 MK3 Golf TDi Syncro met 66kW (of te wel 90 PK) Voorzien van verlaging, heldere knippers, middenarmsteun, centrale vergrendeling, ABS, hoogte verstelbare bestuurdersstoel, 15" 7J velgjes, trekhaakkie, meegespoten bumpers sierlijsten en spiegels, elektrische spiegels en uiteraard het magnifieke syncro 4x4 systeem. Inmiddels zijn de levensgrote VW-sticker en de sticker op de tankklep eraf. Het sebring-stickertje op de achterklep gaat denk ik ook verdwijnen. Waarschijnlijk sloop ik de trekhaak er ook onderuit. Ik heb nog een embleemloze grille erbij gekregen maar die moet nog in kleur worden gespoten. En het dashboardkastje is kaduuk dus die mag ik ook nog vervangen. In de verre toekomst wil ik nog wat andere velgjes, voorspatborden vervangen ivm beginnende roest, achterklep bijwerken ivm een klein plekje en eventueel chippen (dan gaat ie naar 115 PK en 265Nm)
|
||||
|
||||
Welkom terug
Je stage is dus goedgekeurd Heeft een Rellie net zo veel koppel ? |
|
||||
|
||||
kwist niet dat ze die hadden synchro op dieselbij een golf 3
leuk ding! |
|
||||
|
||||
Quote:
Stage bij VW Motorsport is goedgekeurd met een 7.5 en inmiddels afgestudeerd en wel. Heb net 3 maanden bij daf op de motorenontwikkeling gewerkt en ga nu naar iets totaal anders
|
||||
|
||||
Mooie bak. Eerste gedachte was: 'soft-lines' juk.. maar die gaan er dus onderuit
Leuk: Koppel + syncro.. Wat voor soort syncro is dat? altijd aan of visco? Aparte kleur: Netjes,. en toch ff anders. Persoonlijk vind ik t bij een Golf 3 mooier als de bovenste rand van de bumper gewoon 'zwart' is (vroege Golf 3), ipv volledig in kleur (Late Golf 3).. Aan de andere kant: liever een jongere als een ouwe bak..
|
|
||||
|
||||
heldere lampen en orginele knippers is vind ik nog altijd het mooiste bij een golf3
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tis een syncro met visco, dus de variabele verdeling. Het rijdt echt super, grip LIJKT oneindig. Maar na wat ge-google valt het me op dat er bijzonder weinig over deze auto's te vinden is. Dus als er nog mensen zijn met nuttige info over deze TDI Syncro's dan houd ik me warm aanbevolen
|
|||
|
|||
ik weet dat de oplage in nederland zeer beperkt is met deze tdi's
ik duitsland rijden deze wel rond, maar ook zeer weinig. ben een tijdje op zoek gewwest naar onderdelen ed, omdat ik mn tdi evt wilde ombouwen naar de synchro, maar dit is bijna onmogelijk om dat er niks te vinden valt. ik hoop dat je op de duitse site's meer info kan vinden. m v g |
|
||||
|
||||
zeker aparte auto...had ook nog nooit gehoord dat tdi's in syncro waren geleverd....
suc6 ermee!!!! greetz..Vic.. |
|
||||
|
||||
Mooie aparte auto! Is idd een supercombi, koppel en syncro....
|
||||
|
||||
Ben nu aan het kijken naar een powerbox, dan komt er 20 pk en 55Nm bij
dus dan gaan we naar 110 PK en 265Nm Dan is het eventueel nog een optie om de verstuiver-nozzles van een AHU (=110 PK) te scoren, daarmee gaat ie naar +/- 120-125PK. Maar ik wil geen walmende TDI, dus daar ga ik wel ff naar kijken.... @TDIwolf Zover ik weet is de TDI Syncro niet geleverd geweest in NL. Mijne is ook een ingevoerde.
Last edited by VeeDubber : 23-07-2005 at 19:29. |
|
||||
|
||||
welkom back...... mooi dat je je stage goed afgesloten hebt.. en terug met een knappe vervanger van de einser...
|
||||
|
||||
Diesels moeten roken
|