#1
|
||||
|
||||
Hoe klem je je raam in de voorste deuren
Ik vraag me af hoe de raam beugel het raam vast klemmen in de deur.
1 zit nog aan het mechanisme vast van raam open raam dicht hier kwam toentertijd het raam heel gemakkelijk uit. Maar de andere beugel zit nog strak strak op het glas ??? En ik ben ook me slot stangetjes kwijt nergens te vinden ,tijd voor een grootte opruiming Maar goed hoe zitten de ramen nu vast in de zwarte klem ????
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
||||
|
||||
slot stangetjes met vw nummer 161837183 en 161837184
heb ik nog nieuw liggen.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#3
|
||||
|
||||
Je wou zeggen dat ik iets mis ?
Edit: Lezen is ook moeilijk slotstangetjes Ik kijk morgen nog even in de garage want ik had ze een 5 maanden geleden maar waar ik ze gelaten heb
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 05-06-2013 at 19:06. |
#4
|
|||
|
|||
Je raam zit gewoon met een rubber in die klem geklemd.
Het rubber en raam met een beetje vaseline insmeren en voorzichtig de klem er op tikken met een hamertje. |
#5
|
||||
|
||||
Juist en dus een beetje dicht knijpen als hij er terug in moet ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
|||
|
|||
Kit in de beugel en kit in rubber. Spul bevestigen, en ruit dicht draaien. En niet meer aan komen tot kit droog is. Beugel voor al niet aan knijpen, kans dat je ruit knapt. Als dit 1 maal los is geweest pleurt je ruit er zo weer uit. Als je hem niet vast kit.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
||||
|
||||
Niet gaan kloten met kit, dat is onnodige rotzooi aan de vensters. Is gewoon echt niet nodig. Gewoon een lapje rubber in de zwarte klem en de klem er dan voorzichtig met een kunststof hamer op tikken. Het raam niet op een tafel laten rusten, maar vasthouden en door de massa van het raam kun je hem erop slaan. Als je hem laat rusten, loop je kans dat het raam knapt i.v.m. de bolling die erin zit. In principe hoef je er niet aan te buigen. Als hij niet fatsoenlijk meer klemt, ff een nieuw rubbertje erin en dan blijft hij gegarandeerd wel zitten. Komt er ook niet zomaar vanaf, kitten is echt niet nodig
|
#8
|
||||
|
||||
Even een nieuw rubbertje gebruiken van €4,95
http://vw-wobshop.nl/index.php?item...d=14477&lang=NL |
#9
|
||||
|
||||
Het was er ook maar 1 waar het raam gelijk uit viel waarschijnlijk rubber niet meer goed.
Morgen even kijken en anders idd een nieuwe halen bij Theo
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
ook de beugels controleren, die rotten nog al eens
|
#11
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb de nieuwe originele raam geleider bij je bestelt
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#14
|
||||
|
||||
Graag gedaan Peter
|