#1
|
|||
|
|||
voorstellen, golf 3 gti 8v tunen
Hallo ik ben kevin en ik heb een golf 3 gti 8v 2e uit 1995.
Heb al het een en ander gedaan om hem er goed uit te laten zien. Hij is gechipt naar 125/130pk. Ik wil de auto wat harder laten lopen. Zat te denken aan een 279 nokkenas, kop bewerken,vlakken, spaghetti uitlaat, cat vervanger, g60injectors of vr6, brandstof druk regelaar, misschien chip op maat. Aan hoeveel pk zal de auto komen? Weet iemand goeie tips om meer vermogen eruit te halen. En niet met turbos of g60 komen want datweet ik wel allemaal. Graag serieuze reacties. |
#2
|
||||
|
||||
Je kan er heel veel uit halen als dat moet maar dan zal het voor op de weg met extreme nokkenassen en max. Bewerkte kop e.d niet meer lekker rijdbaar zijn. Naast het feit dat het veel geld gaat kosten. Wat is je budget? Want voor 1000of nog minder koop je ook een 16v ABF.. |
#3
|
|||
|
|||
Ik wil het vermogen eens goed uit een 8 klepper halen, ik zou graag boven de 150pk willen komen, ik heb ook al gezocht voor een 16v kop, maar de zuigers van een 8v hebben geen oliegekoelde zuiger bodem, ik zou de zuigers kunnen vervangen maar past dat op de drijfstangen van een 8v?
Ook zou er iets moeten zijn met koelkanalen dicht lassen? Als iemand een 16v blok tekoop heeft zou ik het graag horen. |
#4
|
|||
|
|||
Als ik jou was en zo te lezen lijkt het me verstandiger om een kr of nog beter een abf pakken. Ben je een stuk goedkoper en het vermogen wat je wilt. Zoek anders eerst eens informatie zo simpel is het allemaal niet.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#5
|
||||
|
||||
Bolku heeft toch een 'setje' om de 150pk met een 2.0 8v te halen
http://www.youtube.com/watch?v=M22DtsMGfvI
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
||||
|
||||
Een abf monteren en die met een paar kleine aanpassingen naar 180 pk brengen lijkt me het meest interessantste. Ben je voor 1000 klaar. Dan kan je het heel netjes doen.
|
#7
|
||||
|
||||
Voor 1000 euro klaar? Incl. de aanpassingen?
Zal wel tegenvallen denk ik, voor een setje goede nokkenassen en een chip ben je dat geld al kwijt
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#8
|
|||
|
|||
Heb t setje gezien van jeroen (bolku) andere nokkenassen en n chip op maat.
Als ik dat ook zou doen plus nog eens andere injectoren en bewerkte kop, spaghetti, zou t misschien wel tot de 165/170 kunnen komen, wie weet hou je een vr6 bij ivm met 150kg gewicht verschil. Een kr of abf is ook fijn, maar moeilijk te vinden, wil je een goeie vinden |
#9
|
||||
|
||||
Misschien heb ik over een tijdje wel een goede/snelle vr6 motor te koop
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#10
|
|||
|
|||
Laat me maar weten. Hoeveel pk heeft t bloj
|