#1
|
||||
|
||||
Waar zit relais 428 (relais j271) Golf 1.8 T AGU?
Ik heb een probleem met mijn Golf GTI AGU.
Nu kan een van de problemen het relais zijn. Bekend probleem bij diesels is relais 109, bij een benzine model zou dat 409 of 428 kunnen zijn. 409 heb ik gevonden die zit onder het dashboard. Nu vind ik 428 (j271) niet. Deze moet bij de motor zitten. Althans volgens dit overzicht http://mit.edu/dennis/www/vw/relays.html Nu heb ik op vwvortex deze foto gevonden http://mit.edu/dennis/www/vw/images...se-box-open.jpg Nu ga ik bij mezelf kijken maar ik vind deze relai doos helemaal niet. https://www.dropbox.com/s/k1oop6ddh....jpg?n=45562278 Nu komt de retard vraag, waar zit bij mij relais 428? Hij zou in motorruimte moeten zitten maar kan het ook zijn dat hij bij of onder de ECU zit? Onder het dashboard waar 100 en 409 zit daar zit hij niet bij. Kan het ook soms zijn dat ik geen relai 428 heb? Kan via google en andere forums niet echt duidelijkheid vinden hierover. Last edited by powah : 10-04-2013 at 12:32. |
#2
|
||||
|
||||
Bij de ECU zit niks, welke nummers heb je dan wel ?
|
#3
|
|||
|
|||
Wat voor problemen heb je dan ?? Doet hij het helemaal niet meer?
Benzine heeft alleen een relais welke het regelapparaat inschakelt. Bij de ecu zit inderdaad niks, meen dat bij een golf 4 alle relais achter het dashboard zitten
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
||||
|
||||
Uitvallen onder het rijden. Komt eigenlijk alleen voor als ik 10km gereden heb en na een uur weer weg wil rijden dan valt hij uit na 2km. 5min erna start hij weer.
Had dat relais alleen via vwvortex gevonden. Relais wat ik zelf heb zitten moet ik even voor de 100% zekerheid checken maar onder het dash zit, sowieso 53, 100 en 409 en nog een grote, die grote weet ik niet. Voor de rest zal ik morgen even moeten controleren. Had laatst nog de nokkenas sensor vervangen en het is eigenlijk niet meer gebeurd al heeft de situatie van 10km rijden en uurtje wachten zich wel niet meer voor gedaan. |
#5
|
|||
|
|||
Zat er ook geen storing in ??
Zou gewoon kijken of je een origineel stroomloopschema kan vinden, hierin kun je het relais en locatie vinden. Dadelijk zit je naar een relais te vinden welke niet hetzelfde is als op jouw auto en er dus ook niet in zit.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#6
|
||||
|
||||
Er zaten 2 storingen in
16989 Regelmodule defect 16505 Sensor gaskleppositie Beide verwijderd door de garage. Daarna niet meer terug gekomen. Auto is wel nog uitgevallen. Daarna nokkenassensor vervangen. Niet meer laten uitlezen(even zelf een ross-tech kabel halen is wat makkelijker) Sensorgasklep positie zou ik het gasklephuis moeten vervangen maar als deze het probleem was dan zou hij stationair ook problemen moeten geven of in ieder geval raar terug vallen in toeren en dit is niet het geval. De ECU storing was dus eigenlijk het gene waar ik dacht dat het probleem lag en vandaar ook opzoek ben gegaan naar dat relais. Als ik dat schema bekijk wat ik in de eerste post hier heb staan dan zou er een ECU relais moeten opzitten. Namelijk 428. Kan ook dat alleen USA modellen dit hebben? Aangezien het allemaal via vwvortex gevonden is. |
#7
|
|||
|
|||
In mijn geval (draadbreuk voeding) kreeg ik een voedings storing.
Zou zelf ook niet van zo'n tabel uit gaan, je hebt ook heel veel verschillende benzine varianten. Als van de gasklep de storing terug komt is hier inderdaad niks van aan de hand. Als het voedingsrelais niet goed zou werken zou je hier meen ik geen storing van krijgen. Je zou eigenlijk moeten kijken of hij uitleesbaar is als je stil valt. Als je hem niet kunt uitlezen weet je zeker dat het regelapparaat niet goed ingeschakeld wordt of dat het regelapparaat zelf voor problemen zorgt. Als het een nokkenassensor is zorgt dit meestal wel voor een storing.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 14-04-2013 at 10:20. |
#8
|
||||
|
||||
Ok ja uitlezen onder het rijden word moeilijk, het gebeurd nu eenmaal niet altijd en heb zelf de ross tech kabel nog niet.
Ik laat hem anders nog een keer uitlezen komende week. Kijken of de ECU storing terug is. Voedingsrelais dat is toch relais 100 dan toch? |
#9
|
|||
|
|||
relais nummer durf ik niet te zeggen, bij mijn oude baas deed ik altijd gewoon het originele schema erbij pakken.
Dan weet je ook meteen hoe het geschakeld is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#10
|
||||
|
||||
Ik zal eens verder googlen, kijken of ik iets kan vinden.
|
#11
|
||||
|
||||
Gisteren wou hij ook even moeilijk starten.
Hij sloeg wel aan maar viel eigenlijk meteen uit. Als ik gas inhield dan bleef hij wel lopen. Wel heel beroerd, leek wel alsof hij op 3 cilinders liep. Zo gauw ik het gas los liet zakte hij naar 600->400 toeren en daarna uit. Paar keer proberen te starten telkens hetzelfde(4x ofzo). Opeens gestart en wat meer gas gegeven toen liep hij ineens weer heel netjes. Weg gereden en verder niks meer aan het handje. Vanmorgen ook weer gestart zonder problemen en gereden zonder problemen. Nu begin ik me af te vragen of het niet toevallig ergens in een van de bobines zit het probleem. Bij het uitlezen kwam daar niks van naar voren. Ook las ik vaag iets over kvs temp sensor dus die ga ik maar eens preventief vervangen. |
#12
|
||||
|
||||
Geen last meer gehad maar vandaag viel hij toch weer uit.
Nu was het na 8u lang stil gestaan te hebben maar wel op hetzelfde moment. Wat ik nu wel merkte is dat hij bij gas geven inhield. En dan na ongeveer 1km valt hij dan uit. 1min erna weer vrolijk aanslaan en niet meer inhouden en niks aan de hand meer. Als hij gaat uitvallen dan valt de motor niet meteen uit maar hij valt gewoon rustig terug in toeren. Als ik de koppeling dan intrap valt hij eigenlijk meteen naar 0. Als ik tijden het rollen de auto probeer te laten aanslaan dmv koppeling laten komen dan wil hij wel aanslaan maar valt toch weer uit. Ik heb de kvs temp sensor nog niet vervangen dit moet ik wel nog gaan doen. |