Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-04-2013, 12:15
Yort Yort is offline
Forum Newbee

Default Polo GTI 2000 (startprobleem)

Beste leden,

Sinds een aantal maanden ondertussen heb ik sporadisch problemen met het starten van mijn Polo GTI uit 2000. Ik ben al bij verschillende garages geweest en allemaal blijven ze een beetje in het duister tasten. Om toch een duidelijker beeld te krijgen wil ik graag jullie laten mee denken in wat het zou kunnen zijn. Ik ben zelf een leek met auto's en sleutel er dus ook nooit aan, maar toch ben ik erg benieuwd naar jullie meningen.

Het probleem:
Een aantal maanden geleden had ik ineens last van een startmotor die niet gelijk aanpakte. De startmotor draait wel rond alleen slaat gewoon niet aan (soms heel even en dan valt de motor weer stil). Het rare is dat hij soms wel gewoon aan pakt en dan de volgende dag niet. Zo heb ik een keer een avond 8 pogingen gedaan te starten zonder succes terwijl de volgende ochtend hij in één keer wél startte. Ik ben toen bij een garage langs geweest en die hadden me verteld dat het wel is aan de accu kon liggen. Er is toen een nieuwe in gezet en het probleem leek verholpen (hij startte een/twee weken zonder enig probleem of hapering). Daarna sloop het probleem er weer in en sloeg de motor steeds slechter aan tot bijna niet meer.