Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-04-2013, 12:15
Yort Yort is offline
Forum Newbee

Default Polo GTI 2000 (startprobleem)

Beste leden,

Sinds een aantal maanden ondertussen heb ik sporadisch problemen met het starten van mijn Polo GTI uit 2000. Ik ben al bij verschillende garages geweest en allemaal blijven ze een beetje in het duister tasten. Om toch een duidelijker beeld te krijgen wil ik graag jullie laten mee denken in wat het zou kunnen zijn. Ik ben zelf een leek met auto's en sleutel er dus ook nooit aan, maar toch ben ik erg benieuwd naar jullie meningen.

Het probleem:
Een aantal maanden geleden had ik ineens last van een startmotor die niet gelijk aanpakte. De startmotor draait wel rond alleen slaat gewoon niet aan (soms heel even en dan valt de motor weer stil). Het rare is dat hij soms wel gewoon aan pakt en dan de volgende dag niet. Zo heb ik een keer een avond 8 pogingen gedaan te starten zonder succes terwijl de volgende ochtend hij in één keer wél startte. Ik ben toen bij een garage langs geweest en die hadden me verteld dat het wel is aan de accu kon liggen. Er is toen een nieuwe in gezet en het probleem leek verholpen (hij startte een/twee weken zonder enig probleem of hapering). Daarna sloop het probleem er weer in en sloeg de motor steeds slechter aan tot bijna niet meer.

Daarna heb ik de wegenwacht gebeld omdat ik thuis stond met een auto die niet wilde starten. Uiteraard toen de wegenwacht gearriveerd was startte die wél weer in een keer maar ik heb hem toen nog is uit gezet om aan te tonen dat dit niet altijd zo makkelijk ging. Inderdaad sloeg de motor toen weer niet aan en heb ik verteld over een vorige eigenaar die een startblokkering er zelf heeft in gezet. Hij heeft toen de verbinding van het startblokje naar het kastje verbroken en gelijk doorverbonden met de startmotor (geloof ik, in ieder geval zo dat het signaal niet meer via het kastje ging). Dit was afgelopen week en deze week heeft die het weer probleemloos gedaan (ik rij elke dag meerdere kleine/lange stukken en elke dag zonder problemen gestart). Gisteren is het probleem er wéér in geslopen en startte die weer erg moeilijk, de motor sloeg weer niet aan.

Ik heb hem nu naar een volkswagen dealer gebracht en die hebben hem uitgelezen. De foutmelding die naar voren kwam was dat er iets mis was met de sensor op de krukkenaspositie.

Mijn vraag aan jullie eigenlijk is: Doe ik er verstandig aan om de garage deze sensor te laten vervangen of zouden er andere dingen nog een rol kunnen spelen?

Toevoeging #1: Het contactblokje is gechecked en zelfs vervangen, het probleem was daarmee niet verholpen.
Toevoeging #2: De brandstoftoevoer hoor ik lopen als ik contact maak.

Groeten,
Yort

Last edited by Yort : 03-04-2013 at 12:17.
Reply With Quote
Old 03-04-2013, 18:39
Spierings Spierings is offline
No personal life

Als er de storing van de krukassensor in zit is dit het probleem, als de sensor niet goed werkt (dus geen signaal geeft) zal de motor niet lopen door de ontbrekende info.

Meestal is het gewoon de sensor maar het kan natuurlijk ook aan de bedrading liggen.
Reply

Posting Rules