|
|||
|
|||
aankoop golf 1.6 fsi
Beste leden ,
ik ben van plan een volkswagen golf te kopen van het bouwjaar 2005. De auto heeft 132000 gelopen en heeft al zijn beurten gehad . er zit ook een nieuwe koppelings set in , ik kan deze auto kopen van een kennis , alleen nu lees ik dat er veel problemen zijn met de distributie kettingen , mijn vraag is eigenlijk : komt dit voor bij alle 1.6 fsi motoren of bijna alle? en hij is nu 8 jaar oud met 132000 op de teller.. is de kans groot dat die er nog aan komt? de man van wie ik hem wil kopen rijd voornamelijk snelweg kilometers ( gouda - breukelen) de volkswagen dealer vertelde mij dat het bijna altijd onder de 100000km gebeurt . mischien heeft iemand ervaring hiermee? ik hoor graag van jullie! Met vriendelijke groet ivo |
|
||||
|
||||
Als ik het goed voor hebt zijn de problemen met de 1.4tsfi (scirocco enz .) met het uitreken van de distributieketting ( had ik eens een groot artiel van gelezen )
Ook weet ik dat de 2.0 diesel problemen had met de ketting maar dat zou van de baan zijn vanaf bouwjaar 2010 Maar of de de 1.6 fsi problemen heeft daar heb ik nog niks van gehoord ( het kan natuurlijk waar zijn want ik weet ook niet alles ) |
|
||||
|
||||
Lees gerust deze topic . Gaat over de problemen met de tsi motoren ( maar hier worden geen 1.6 tsi aangehaald )
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112781 |
|
|||
|
|||
Bij een 1.6 kan de ketting ook oprekken, is met name te horen met ratelen bij koude start.