|
||||
|
||||
hight's mk1 gld
Hier bij een paar foto's van mijn aangeschafte
mk1 gld 1.5 D 1980 auto is niet de allerknapste, maar wel wat van te maken nog. nieuwe chrome pees kreeg ik erbij en nog een setje velgen. stoelen schijnen van een passat te zijn, achterbank bekleding is ook afgeschreven. mvg Mike Last edited by Hight : 31-03-2013 at 21:24. |
|
||||
|
||||
na uitschakelen contact, blijft de auto heeel soms doorlopen.
ik dacht aan het contact blokje? |
|
||||
|
||||
Als het niet de knapste is is hij zeker fotogeniek.
Ziet er goed uit.
|
||||
|
||||
Mooie aankoop
ik ben ook wel gecharmeerd van t kleurtje. Nog niet vaak gezien. |
|
||||
|
||||
heb nog niet eens in de kofferbak gekeken welk kleur nr het is, ga ik morgen even doen.
het past iig wel goed bij z'n broertje de mk1 gti. |
|
||||
|
||||
kleur viel mij ook gelijk op, vind het goed staan bij een MK1 , valt zeker iets van te maken.
Veel succes ermee
|
||||
|
||||
Vindt 'm eerlijk gezegd prima zo
|
||||
|
||||
Leuke wagen!
Onze Rocky 4x4 bleef vaak zo'n 10 seconden nalopen, sleutel eruit, uitstappen en dan ging pas de motor uit |
|
|||
|
|||
lekker goedkoop dieselen, dikke tdi er in en gaan met dat ding.
|
|||
|
|||
Mooie aankoop!!
|
||||
|
||||
Leuk ding
|
||||
|
||||
Leuke originele auto, nog met het tittendashboard en kleine achterlichten.
ligt het oorspronkelijke 1.5 blok er nog in? Het nadieselen, misschien is de elektrische magneetklep een beetje vervuild? Waar zijn die losse draden voor in de motorruimte?
|
||||
|
||||
Mocht je m origineel laten qua motor, heb ik evt nog een leuke aanvulling voor je.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voor zover ik weet ligt het originele blok er nog in. Dat zou goed kunnen, de beste man heeft namelijk ook omdat die magneetklep af en toe niet goed opengaat? (meeteen antwoord op je 2e vraag) een extra kabel via een schakelaar aangesloten direct vanaf de accu. ben er achter dat als ik mijn lichten aanzet en hem dan pas uitzet, hij dus wel uitgaat. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan is er waarschijnlijk door de vorige eigenaar wat gebeund met de elektrische installatie. Heb je er een elektrisch schema bij? Het voorgloeien en starten gaat wel goed? Mijn eerste auto was ook een Golf 1 diesel, dan wel in de simpelste uitvoering. Is inmiddels al meer dan 25 jaar geleden ... Heb de auto een jaar gehad, nieuwe accu erin en de afdichting van de gashevel van de inspuitpomp gerepareerd. De volgende APK haalde hij niet vanwege de roestvorming bij de bevestiging van de achteras ...
|
||||
|
||||
Er is inderdaad flink gekloot met die bedrading. Het beste is om alles eraf te gooien en het terug origineel te maken. Ik heb al veel van dit soort gebeun terug naar het origineel gebracht, en dan komt het altijd goed. Je moet er wel een schema bij hebben, anders wordt het heel lastig.
Eventueel wil ik het ook wel voor je in orde stellen, maar dan moet je de wagen wel ff komen brengen (Eindhoven). |
|
||||
|
||||
Oh, en het is echt een super leuk wagentje! Ik ben wel een fan van die oude dieseltjes, mijn opa heeft er in '77 ook een gekocht, helaas heeft die de tijd niet overleefd...
Ik heb die kleur ook nog nooit gezien, maar het staat hem wel heel erg goed! Ik zou die gele lel hard onder de voorbumper vandaan gooien, en ff een setje kunststof bumpers met chromen lijst halen. Daar knapt zo'n wagentje altijd wel van op. |
|
||||
|
||||
haha dat 'gele lel' vind ik wel baas staan eigenlijk.
dat 'rooie lel' aan de achterzijde stoorde ik me meer aan, die is dus ook vertrokken vanaf vandaag. voorgloeien, gaat wel goed gok ik, voorgloeilamp werkt niet. starten gaat redelijk. ik ben ook niet zo van dat gebeun, dus dat komt wel goed (als ik de schema's heb). de enige sticker in de kofferbak die ik kon vinden: en nog een fototje met zn broertje: |
|
|||
|
|||
Ik heb dacht ik nog wel een nieuwe afsluiter liggen voor je..PB bij intresse.
|
||||
|
||||
Gloeit dit model nog over het contactslot? Dwz de sleutel beethouden in de gloei stand, of gloeit dit model al bij ingeschakeld contact? Zoals de latere typen.
|