#1
|
||||
|
||||
Golf 1 1,9 webers moeilijk starten
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn golf 1. Ik heb hier vorig jaar een andere motor ingebouwd, een 1.9 op 40er webers gekocht van Pim hier van het forum. Vorig jaar alles aangesloten en vorige zomer lekker kunnen rijden, geen problemen gehad. Nu heb ik hem sinds oktober '12 in de garagebox gezet en vorige week weer eens geprobeerd te starten. Eerste poging; de motor deed niks. Er kwam benzine en vonk gecheckt, daarna aangesleept en na een poos slepen deedtie het. Daarna nog wat gereden en liep verder goed, savonds nog een keer gestart en hij sloeg aan. De volgende dag weer precies hetzelfde, gewoon op de accu starten; slaat niet aan, daarna aanslepen en toen sloegdie aan. Wat we al gecontroleerd hebben: - bougies vernieuwd - rotor en verdeelkap vernieuwd - sproeiers doorgeblazen en nieuwe vlotternaalden gemonteerd - brandstoffilter vernieuwd - kabelboompje naar me ontstekingsmodule doorgemeten is OK Wat opvalt: tijdens het starten schiet me toerenteller af en toe uit naar de 1500 rpm terwijl de startmotor alleen nog maar rondgaat. Stekker van de hall gever gecontroleerd, de draadjes zien er niet al te best meer uit.. Iemand suggesties? ik hoor het graag, Gr Tim
__________________
Golf 1 1978. 1,9 8v DX op 40mm webers |
#2
|
||||
|
||||
staat ie wel op tijd?...het lijkt heel erg op een ontstekingskwestie
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Er is verder niks aan de timing oid veranderd, en als die draait dan draatie goed..
__________________
Golf 1 1978. 1,9 8v DX op 40mm webers |
#4
|
||||
|
||||
Je kan hem altijd even met de timer checken toch om het uit te sluiten
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Choke in orde?
Hallgever genekt door vocht?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#6
|
||||
|
||||
Ook met chocke niet aanslaan... heb alle contactjes ingespoten met contactspray.. Toch maar een andere ontsteking proberen?
__________________
Golf 1 1978. 1,9 8v DX op 40mm webers |
#7
|
||||
|
||||
Starttoerental startmotor te laag???
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Goeie, ff met booster of andere auto proberen
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
Idd een goeie, heb wel met startkabels en een andere auto geprobeerd. dan slaatie na een poos rondstarten inderdaad wel aan. kan natuurlijk dattie na een poos stilstaan niet snel genoeg rondgaat...
__________________
Golf 1 1978. 1,9 8v DX op 40mm webers |
#10
|
||||
|
||||
Wel knappe kabels gebruiken he
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#11
|
|||
|
|||
Vaak zie je dat de oude plus en massa kabels zoveel overgangsweerstand krijgen (oa door oxidatie) dat je een te groot spanningsverlies krijgt tussen accu en startmotor krijgt.
Wat je zou kunnen doen is even een nieuwe kabel van een 20-30mm2 met gesoldeerde ogen rechtstreeks van accu naar plus startmotorrelais en van accu naar massapunt op de versnellingsbak leggen. Uiteraard ook je accu even doormeten of deze nog voldoende koudstart capaciteit heeft. |
#12
|
|||
|
|||
Ik had vergelijkbare problemen, bij mij was uiteindelijk 1mm dikke roestlaag op de aansluiting bij de startmotor het probleem, icm met slechte aarding.
Er zit nu de standaard plus kabel op de startmotor, en een zeer dikke massa gelegd naar het blok; geen problemen meer! |
#13
|
||||
|
||||
Ik ga het allemaal binnenkort eens nalopen, bedankt voor de reacties zover!
__________________
Golf 1 1978. 1,9 8v DX op 40mm webers |
#14
|
||||
|
||||
Binnenkort? Ding moet toch rijden, aan het werk jij!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |