#1
|
|||
|
|||
VW 412S projectje...euh, daily geworden :-)
Lang leve het aparte type 4 forum, dus dan maak ik daar ook graag gebruik van !
Check out m 'n 'nieuwe' toekomstige daily ride (zodat de Variant eindelijk eens kaalgetrokken kan worden voor de hoognodige spuitbeurt): Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?). Ik ben er iig helemaal happy mee en type 4 motor standaard . 'Echte' foto's volgen tzt nog. Greets, Walter Last edited by Beetspeed : 13-06-2006 at 13:15. |
#2
|
||||
|
||||
Ik vin een type 4 ook mooi man! Ziet er ok zekers leuk uit! Ben benieuwd wat je met de variant gaat doen...Dit is ieder geval een hele gave daily!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry walter, ook ik ben er zo 1.. Echt oerlelijk zo'n ding terwijl ik een kubel super vind. Maar toch veel succes met je project.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#4
|
||||
|
||||
ik dnek dat je er ff aan moet wennen, heb je af en toe wel met weer wagens, succes alvast,
__________________
"There was something about this Bugardi bug and it wasn't that skanky Piranha mounted to the front bumper" More Bugs and Bacardi at>> Bugardi.com |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik denk ook dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat. Zo is dat met bussen ook gegaan. Ach, ik zie mezelf in deze graag als trendsetter. Jullie volgen later wel :p Mwhahahaha Kruk@b had al reeds een foto van een verlaagde 412 coupe met Cup I's gepost en die is echt superGeil. Wielen en 'stance'doen heel erg veel voor een auto zoals we allemaal weten Thanks, Walter |
#6
|
||||
|
||||
ha ziet er goed uit hoor
er zijn er inderdaad weinig hier echte type 4 fans en wat zeg je nou een type 4 moter standaard??????????????? dat veranderd zeker snel bij jou
__________________
www.aircooledcruisenight.nl de LVWCN heeft 450 leden met een bril 225 zonder bril........dus met iets anders..... .............. ja en ongeveer 30 met lenzen zeker |
#7
|
||||
|
||||
Ik vind het hele gave auto's, zeker deze 2 deurs en die kleur, super!
|
#8
|
||||
|
||||
Lache, man! Veel plezier ermee!
Die foto van krukkie heb ik ook wel eens gezien. Is ook wel een erg strak ding. Goed zeg, als het ook die kant op gaat!
__________________
The UnDutchaBles Last edited by Airtime : 30-05-2005 at 14:29. |
#9
|
||||
|
||||
We hebben er thuis ook 1 is een rood/oranje 412 automaat....('73)
Toen ik net me rijbewijs had was dit mijn dagelijkse auto, en reed er iedere dag mee naar de middelbare school, pff he niet echt veel positieve reacties gekregen van andere mensen, een paar konden het wel waarderen, achja schijt aan hebben enige minpunten zijn: -harde zijwinden op autoweg.... -hoog verbruik.... maja al met al een superleuke auto om mee te rijden |
#10
|
||||
|
||||
Ik vind ze wel gaaf hoor !!!! suck6!
__________________
Brazen ;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden |
#11
|
||||
|
||||
Eindelijk wat meer erkenning voor de type 4
Ik voelde me al zo alleen op deze site Als die van mij weer rijdend is gaat ie van voor in ieder geval omlaag. Succes Beetspeed! |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
inderdaad, kijk maar naar de fridolin, wou ook nooit iemand dood in worden gevonden, werden als oud vuil behandeld, en nou is iedereen er helemaal gek van, dus wie weet walter, er is nog hoop voor deze
__________________
"There was something about this Bugardi bug and it wasn't that skanky Piranha mounted to the front bumper" More Bugs and Bacardi at>> Bugardi.com |
#13
|
|||
|
|||
Dank voor de leuke reacties guys!
Quote:
Daar moeten we het tzt dan maar eens over hebben (hier of zo?) want ik zou zo even niet weten welke veren zouden passen die een 412 voor wat lager leggen. Ik het 'ergste' geval moet de veerschotel eraan geloven, maar dat probeer ik liever eerst even met een andere set veerpoten (kan ik meteen zien welke (gas)dempers er passen. Ze schijnen standaard idd nogal wat makkelijk over te hangen en dat ondanks het feit dat een achterstabilisator (ook) standaard is op deze auto's (!). Ik moet zeggen, nu ik eronder heb gelegen verbaas ik me steeds meer over het voor die tijd toch wel vrij vooruitstrevende ontwerp in de wielophanging en andere techniek. Motortje blijft voorlopig heel erg standaard hoor! Ik weet dat ze heel erg mooi kunen lopen en dezelfde motor in m'n type 3 Variant loopt 1:11/11,5 gemiddeld op benzine en 1 op 10 a 11 op gas, dus echt onzuinig zou ik ze niet willen noemen, maar dan staan ze bij mij ook wel erg goed afgesteld natuurlijk Op wat meer lange stukken moet een 1,7 injectie overigens makkelijk 1 op 14 kunnen lopen! Nou ja, eerst maar even wat eraan werken en door de apk komen Greets, Walter |
#14
|
||||
|
||||
Ohwja nu weet ik weer wrm ie zoveel verbruikte......
was een lek bij een benzineleiding.... is alweer gemaakt en nu valt het mee..... |
#15
|
|||
|
|||
Nieuw fototje van de neus, die ik zo wel lekker aggressief eruit vind zien:
De restauratie van het linker binnenscherm is inmiddels begonnen. Wel redelijk wat werk, maar het meer dan ward (vind ik). Op de beide kachelpotten, de uitlaat en beide voorschermen zitten de originele bestelstickers van de dealer nog...: die zijn dus alle een jaar of wat geleden door de originele VW stukken vervangen :biggrin: Die onderdelen zijn dan ook nog in een heel erg goede staat! Achterkleppie en beide voorschermen worden binnenkort opnieuw gespoten (voorschermen hadden ze gerold...; wel nieuwe kopen, maar niet in de kleur laten spuiten...snap je dat nou ). Remklauwen zijn inmiddels gereviseerd en de hoofdremcylinder heb ik ook schoongemaakt, want die heeft iets gelekt volgens mij. Gezien de aanslag op de afdichtrubbers in de hrc, snap ik denk ik wat het geweest is. Maar ff afwachten als-ie weer rijdt of het nu wel dicht blijft. Greets, Walter |
#16
|
|||
|
|||
Update
Kleine update: zoals gebruikelijk was het weer eens geplande tijd x 2, maar beide binnenschermen zijn weer helemaal keihard en minimaal zo stevig als origineel :biggrin:
De APK keuring was weer leuk natuurlijk: een VW 4watte? Enige opmerking was een niet vastzittende brandstoftank overloopslang en een achterste remtrommel die ik te strak had afgesteld (gewoon vergeten terug te stellen na het ontluchten). Niet slecht voor een auto die 7 jaar niet gekeurd meer was! Heel misschien heb ik een paar leuke originele (als in 'een origineel idee') en dus redelijk aparte velgen gescoord, maar dat is nog ff afwachten tot as zaterdag. Alleen moet ik nog op zoek naar de sierstrippen van voorspatborden en deuren zoals op de foto te zien is en er steken wat veren van de originele stoelen in m'n rug, dus daar zal ook iets anders voor moeten komen (met hoofdsteunen) Greets, Walter |
#17
|
|||
|
|||
Wowowoo eindelijk iets anders! Mooie vette auto met ditto kleur!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#18
|
||||
|
||||
Hahaha, ja en dan heb je de 'koosnaam' op keversite nog niet gehoord:
Das Boot!
__________________
The UnDutchaBles |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dit wordt een erg gave auto, hoewel ik me afvraag of je gekozen wiel(tjes)en misschien wat klein gaan overkomen onder "Das Boot" Maar goed, zoals ik al zei;die 4x130 velgen ben je hier dadelijk ook zo weer kwijt, mochten ze inderdaad te klein overkomen |
#20
|
||||
|
||||
Dit vind ik nou stijl walter, ik probeer dat type 4 gebeuren ook maar wat te ondersteunen... Dus allemaal weer even thumbs up voor Walter (en de rest van de type 4 rijders), nu ikke ook nogges een... wie weet.
Quote:
Welke foto bedoel je, ff posten!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |