![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() (VW Golf 1.3 met een Pierburg-2E3-register-valstroomcarburateur met automatische choke)
Dit was eerst een met handmatische choke en er zit een handschakelbak naast. Nu heb ik er dus een 1.3 carb. opgezet met automatische choke, waar een automaatbak naast zat. Het probleem: - Koude motor, loopt stationair veel te hard! - Tijdens het rijden, met koude motor in een versnelling gaat de auto vooruit, zonder dat ik de gaspedaal aanraak, gevaarlijk dus! Het heeft waarschijnlijk te maken, dat die carb. dus eerst bij een automaat zat, wat moet ik nu doen? Als ie warm is, loopt ie dus prima. |
#2
|
|||
|
|||
![]() vraagbaakje halen, waarin staat hoe je het verhoogde stationaire toerental bij kan stellen. Uit mijn hoofd is dat een schroefje die tegen een getrapte schijf aan komt, die meedraait met de choke klep, aan de tegenovergestelde kant van het was element.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Maar niet dat ie dan te langzaam gaat lopen, als ie warm is?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Dit lijkt me nuttig voor je: http://onemanspanner.wordpress.com/...n-a-vw-vanagon/
En anders: http://www.google.nl/search?btnG=Go...rburg+2e3+choke Google is your friend! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Bedankt, ik ben ook nog het kijken op Google.
Eens even doorlezen, ik zou de automatische choke bij moeten stellen. Even kijken welke schroef dat dan is..? Last edited by pascalm : 29-12-2012 at 17:36. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik weet niet of je een beetje goed bent in duits maar ik denk dat je hier http://www.ruddies-berlin.de/se2e3vw.htm wel wat aan hebt.
__________________
I love it when a car comes together ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Daar staat aardig wat op, bedankt!
Ik heb gewoon geen plaats om die schroef te stellen, dus moet eerst even wat verwijderen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Nu heb ik er dus een 1.3 carb. opgezet met automatische choke, waar een automaatbak naast zat.
Ik dacht ergens hier te lezen dat er wel zeker verschil in carburateurs zit die van een automaat af komen t.o.v een die van een geschakelde bak af komen. http://www.volksforum.com/forum/sho...002#post1378002 Zit hem in de bediening misschien dat je Rene kan vragen hoe en wat het verschil is om je probleem op te lossen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik heb de inlaatspruitstuk mee moeten wisselen, en nu heb ik dus het mechanisme voor de automaatkabel erop.
Maar dit is het probleem niet, ik mis het witte dopje wat op de stelschroef zit en nu krijg die schroef niet bijgesteld, ook omdat er onderdelen in de weg zitten. |