Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-05-2005, 18:17
vathyssi vathyssi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12
Default polo 86c of 87c?

hey iedereen zit met een probleempje ik heb een polo coupé 1300diesel
van 1990 maar op de papieren staat op dat het een 87c is?wat is het verschil tussen 87c en 86c?grtz kim
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2005, 18:29
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

type 86c

maar:
867 = Polo 2 'steilheck'
871 = 'Polo 2 Coupe'
873 = 'Polo 2 Classic/Sedan/Derby'

(en zo zijn er ook nog nummers voor Polo 1 (861) en bijv. Polo 2 met rechts stuur (868) etc etc.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2005, 21:02
vathyssi vathyssi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12
Default

@ sjampoo bedankt voor de reactie heb eigenlijk nog een vraagje wil met deze polo eigenlijk niet meer op straat rijden dus dacht ik er een 20klepper motor in te duwen van een tt?ben op de site van salzmann geweest en je kan er een frame voor kopen als ik heel het pakket koop met alle aanbouwdelen is dit dan nog te vertrouwen?of is dit geen goed idee?grtz kim
Reply With Quote
  #4  
Old 26-05-2005, 21:10
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Dat ombouwframe is niet voor niks voorzien van een Tüv goedkeuring.
Je zult alleen veel moeten aanpassen/upgraden, denk aan remmen, onderstel, ophanging enz..

Hier wat voorbeelden:

2F met 20V turbo

polo 2 4x4 met 20V turbo
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #5  
Old 26-05-2005, 21:49
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Hier nog een:

Polo 2f 20V Turbo
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #6  
Old 27-05-2005, 09:02
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

is dit eigenlijk nog te doen om mee te rijden??
Reply With Quote
  #7  
Old 27-05-2005, 09:11
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

ligt er nogal aan: als je rechtdoor wilt, gaat t best

de vroegere bigblocks (naja: golf motoren) waren veelste zwaar en liggen met het gewicht VOOR de vooras: Een Polo veranderd dan behoorlijk van 'gewichtsverdeling' en gaat veel meer op een golf lijken qua bochten gedrag: beroerd

tegenwoordig zijn 't vaak all-alu blocks,.. en dat is al wat lichter. Met een verlichte krukas & vliegwiel kan t ook zomaar een kilo of 5 of meer schelen..

D'r is mee te rijden hoor,. daar niet van, maar 'vroegah' ging t vooral om de 16 kleppert uit een golf in een polo: 140 pk in een polo is leuk voor rechtuit, maar met 115 pk (G40) kan je ook nog bochtjes draaien!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #8  
Old 27-05-2005, 09:43
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

thx sjampoo voor de deftige uitleg!


had hier vroeger al eens een topic gelezen over een 16klepper in een polo en dat dit enkel goed was om nog rechtdoor mee te rijden daarmee mijn vraag of er nog mee te rijden was
Reply With Quote
  #9  
Old 27-05-2005, 22:44
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

of je moet de bochten heel langzaam nemen.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #10  
Old 10-06-2005, 07:37
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

En uit blijven kijken voor die Polo GT G40 die rondjes om je heen blijft draaien
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 10-06-2005, 09:01
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Die dan vast niet meer helemaal origineel is, 1.8 T komt heus wel leuk vooruit.
En met een goed afgestemd onderstel ook wel leuk door de bocht.
Wat weegt een 1.8T blok?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum