#1
|
|||
|
|||
Polo 1.9 SDI -> TDI?
Hallo allemaal!
Tijdje VW loos geweest, maar het ziet er naar uit dat er na de winter misschien een leuke Polo 6n mag komen, en wel een 1.9 SDI. Helaas heb ik al ervaren dat die SDI'tjes niet echt vlot zijn. Nou is mijn vraag of dat hier 'gewoon' een inlaatspruitstuk van een 1Z of AHU blok met turbo op het SDI blok gemonteerd kan worden? Had namelijk ooit gehoord dat het motormanagement en het blok verder exact hetzelfde zijn, alleen heeft een SDI gewoon geen turbo. Als iemand het antwoord weet, zou dat geweldig zijn! Een 6n met SDI is namelijk stukken goedkoper dan een 6n2 of 9n met 1.4TDI. En ik vind een 4 cilinder toch leuker |
#2
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:59. |
#3
|
||||
|
||||
en daar komt bij dat de bak en het vliegwiel ook een zwak punt zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic Út Fryslân |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet dat 'ie voorover gekanteld zit, maar het inlaatspruitsuk heeft toch geen uitstekende delen? Turbo ligt ook naar onderen, maar mijn vraag doelt meer op of dit elektrisch kan en of je met het schutbord niet in de knoop komt. |
#5
|
||||
|
||||
er is ongetwijfeld een mogelijkheid om er een turbo op te zetten. en het spruitstuk zal ook op de motor passen, maar weet niet hoe het in je motorruimte dan allemaal uitkomt.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=lupo+vvt
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic Út Fryslân |
#6
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:59. |
#7
|
|||
|
|||
Even nog wat research gedaan, iemand heeft ooit gewoon een compleet TDI blok in een Polo 6n gelepeld. Het probleem met de motorkap had hij opgelost door het elleboogje wat bovenop het inlaatspruitsuk zit onderop te maken. Dus wat ruimte betreft zal het denk ik wel lukken. Ik wil alleen nog weten of het wel mogelijk is om op een SDI 'gewoon' andere aanbouw delen te maken om zo een TDI te maken. Kan de software van een SDI hiermee overweg?
Dat de versnellingsbakken problematisch zijn wist ik al, daarom wil ik graag de aanbouw delen van een 1Z of AHU gebruiken, omdat dit maar 90pk blokken zijn. Met het eventueel weglaten van de IC word het vermogen ook een beetje gedrukt zonder de pret te drukken. |
#8
|
|||
|
|||
Je zal nooit een betrouwbare tdi van een sdi kunnen maken, de compressieverhouding zal anders zijn evenals de software. Een regelapparaat van een sdi kan de turbodruk niet regelen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
|||
|
|||
Compressieverhouding van een AEY is hetzelfde als een 1Z.
Dat de ECU het niet af kon wist ik niet. Maar ik ga er wel van uit dat de ECU uitwisselbaar is met die van een Golf 3 of Ibiza? Misschien wel Polo classic/variant. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
De compressieverhouding bij een aey en 1z is volgens doppelwobber (golf motor) wel anders. http://www.doppel-wobber.de/forum/I...lf-Motoren.html Ecu wisselen zal niet helpen, je mist ook een stuk bedrading en zal je je wegrijblokkering opnieuw in moeten leren
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#11
|
||||
|
||||
Ecu niet uitwisselbaar. Er zit zoveel extra in de kabelboom vam een tdi en de pinout zal heel anders zijn.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic Út Fryslân |
#12
|
||||
|
||||
En heeft de sdi wel zuigerbodemkoeling??
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic Út Fryslân |
#13
|
|||
|
|||
Compressie durf ik nog wel over te twijfelen. De één zegt AEY en 1Z gelijk, doppelwobber zegt weer anders, maar zegt ook dat de SDI meer koppel heeft dan hij werkelijk heeft.
Betreft ECU, ja dan houd het op. Zal ik misschien toch op zoek moeten naar een 6n2 met 1.4TDI, of alsnog SDI rijden. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
doppelwobber geeft het koppel van een golf sdi aan een polo sdi is volgens mij anders
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Zelfde motorcode, ander koppel? Beetje raar toch... |
#16
|
||||
|
||||
ik heb eventueel nog wel een inlaat/uitlaatspruitsuk met turbo +leidingen olie leidingen en oliefilterhuis van een 1z liggen voor weinig mocht je interesse hebben pm dan maar even
|
#17
|
|||
|
|||
sdi kan je prima een turbo op schroeven, mijn maatje reed voor 3 jaar terug al met een caddy sdi omgebouwd naar turbo 140 pk en ding ging echt als een beest, met zo korte bak.
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
inlaatspruitstuk was anders,weet je nog? wat spierings hierboven stelt is correct.compr.verhouding,kabelboom en ecu zijn anders.maar wat stefan zegt kan ook,er kan gewoon een turbo op,alleen kost het wat meer moeite om een programma te schrijven schat ik zo.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
|||
|
|||
jb auto service dieverbrug of van vught weet er wel raad mee. die van mijn maatje is toen bij van vught gedaan.
|
#20
|
||||
|
||||
Waarom?--------------omdat het kan. VW wie anders.
Lekker doen vraag er naar bij VVT of JB. Je kunt er ook een Mtdi van maken vraag Bert ak DÃ*-Brt. Als je niet teveel vermogen en koppel vraagt is een standaard bak goed genoeg,laat de bak wel nakijken en goeie olie gebruiken syntetisch 3.1 liter. Succes |