Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-11-2012, 13:09
Dominuz Dominuz is offline
Forum Newbee

Default Koude start Golf 3 GTD

Aloha,

Als ik sochtends mijn Golf 3 koud probeer te starten, gaat dat enkel met de choke open of wanneer ik gas geef. Als ik laat voorgloeien en dan de sleutel doordraaien slaat hij wel aan, maar van zodra ik de sleutel loslaat slaagt hij terug af. Tenzij ik op het gaspedaal druk op de moment dat hij aanslaat, dan blijft hij draaien. Ook met de choke open lukt het meestal wel om hem te starten.

Ik zou toch graag zonder choke kunnen starten, kan dit aan de gloeibougies liggen? Of moet ik het ergens anders zoeken? Dieselpomp, pakkingen,...?

alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 23-11-2012, 14:50
Fastboelm Fastboelm is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Dominuz
Aloha,

Als ik sochtends mijn Golf 3 koud probeer te starten, gaat dat enkel met de choke open of wanneer ik gas geef. Als ik laat voorgloeien en dan de sleutel doordraaien slaat hij wel aan, maar van zodra ik de sleutel loslaat slaagt hij terug af. Tenzij ik op het gaspedaal druk op de moment dat hij aanslaat, dan blijft hij draaien. Ook met de choke open lukt het meestal wel om hem te starten.

Ik zou toch graag zonder choke kunnen starten, kan dit aan de gloeibougies liggen? Of moet ik het ergens anders zoeken? Dieselpomp, pakkingen,...?

alvast bedankt!

het is geen choke !
jou Diesel heeft een Koudstartvervroeger , en die heeft hij bij lagere temperaturen gewoon nodig om te kunnen starten
het gaat niet om wat jij wil , starten zonder choke
maar wat de motor nodig heeft .
begin eens met het volgende :
voorgloeisysteem controleren /doormeten
distributie en Pomptiming controleren/afstellen
kijken of het koudstartvervroegsysteem goed afgesteld staat .
Reply With Quote
Old 23-11-2012, 16:01
Dominuz Dominuz is offline
Forum Newbee

Ow! Bedankt voor het verhelderende antwoord, ik ben nogal nieuw id autowereld, mijn excuses voor de dus ietwat domme vraag...

Ik zal beginnen met het controleren van mijn gloeibougies dan? Controleren of ze het allemaal nog doen. Over het afstellen vd distributie, pomptiming en koudstartvervroegsysteem moet ik me nog even inlezen want daarover weet ik me niet meteen raad te vinden...
Reply With Quote
Reply

Posting Rules