#1
|
||||
|
||||
hoe strak maken roestplek
Hallo,
Ik heb een roestplekje in de ruit sponning die ik graag wil aanpakken. Mijn vraag is hoe op te bouwen zodra ik alle roest eruit heb gehaald. Moet ik eerst primer erop doen dan de plamuur en dan weer primer. Of moet ik beginnen met bv zinkspray of gelijk plamuur. Alle tips zijn welkom. Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#2
|
||||
|
||||
niemand?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#3
|
|||
|
|||
Je moet plamuren op kaal metaal.
__________________
Dakloos... |
#4
|
|||
|
|||
Heb je ook een foto van die plek?
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Niet zo bij de hand. Het gaat om een plek in de parafan dus het raam moet eruit. Boel is nog wel hard maar roest moet er wel uitgehaald worden met de dremel. Plekje is 1,5 cm groot.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#6
|
||||
|
||||
epoxyprimer werkt goed, maar als je alleen met de dremel gaat schoonmaken, komt het waarschijnlijk snel weer..
beste stukje eruit halen, nieuw inzetten. |
#7
|
||||
|
||||
ten eerste zorgen dat alle roest weg is..dwz de zwarte pitjes die in de kraters achterblijft..
beste is wegstralen ,of met een staalborstel op de slijptol /boormachine.. niks laten zitten ,anders heb je volgend jaar weer bingo.. geen 'roestomvormer' o'i'd erop smeren/spuiten...die rommel is leuk voor die Lange van Wheeler Dealers of voor Tell Sell ..maar het werkt niet roest is een proces van verbranding en dat kun je niet even stopzetten of omvormen ik denk dat ik wel weet welk plekje je bedoelt ,dat is in de sponning waar paravan op het schutbord gepunt zit ...hebben ze bijna allemaal...(sommige niet want dan ZIT er niks meer) tussen de 2 platen kom je niet zonder het open te zagen slijpen.. je kunt het wel jaren tegenhouden door de roest zover mogelijk te verwijderen .. dan het beste eerst 2k epoxyprimer erop zetten aan de buiten kant ..daarna evt plamuren en gronden (ook 2k) het laatste wat je kunt (moet eig)..is langs de onderkant van de paravan in de ruitenwissermotorbak flink wat blanke tectyl (ML)erop spuiten... later zou je dan ooit de paravanplaat kunnen vervangen .mocht je de auto dan nog hebben ,bijvoorbeeld bij een eventuele restauratie zie roest als ******..als je ook maar iets laat zitten komt het terug ,en als je het in de gaten krijgt is het (meestal) te laat.. en dan zijn er ook nog zoveel 'specialisten' beetje duidelijk zo? ,hoop ik |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Tja wie vraagt er om advies dan? Foto's zeggen meer dan duizend woorden, maar goed zoek het uit |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet zelf niet zo bij de hand doen. Er staat nergens dat je raam er wel of niet inzit. En inderdaad : een foto zegt meer dan 1000 woorden
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#10
|
||||
|
||||
euh jongens, niet voor het een of ander maar ik denk dat hij bedoeld dat hij niet direct een foto bij de hand heeft (dus ergens in de buurt)
Voor er hier misverstanden ontstaan.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#11
|
||||
|
||||
Hahaha, moest wel even lachen. "Niet zo bij de hand.." Tsja, in getypte tekst zit geen emotie.
__________________
-- '81 VW Passat 32B met 1.6 TD-ic. -- en Vento TD |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ow f*ck In dat geval mijn excuses . Ik ben momenteel zo suf als een konijn van het studeren. Had het nog niet zo bekeken |
#13
|
||||
|
||||
Hahah, Sorry ik bedoel heb zo niet een foto bij de hand.
Alle tips zijn welkom. Nogmaals sorry voor mijn woordenkeus.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#14
|
||||
|
||||
Dan heb ik ook niks gezegd
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#15
|
||||
|
||||
nogal *-+.. dat je voor zo'n plekje wat materiaal zal moeten kopen maar
-stralen -epoxy -eventueel plamuur -grondverf -lak lijkt me de bepaste volgorde |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Hallo, Ja geld ben je toch kwijt maar dat geeft niet. Waarvoor gebruik je de epoxy? Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
epoxy om blank metaal te beschermen na het stralen, mag je op plamuren achteraf |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Correcte spelling is hier van groot belang: "bij de hand" betekent iets heel anders dan "bijdehand", zie http://nl.wiktionary.org/wiki/bijdehand ! |
#19
|
|||
|
|||
Het beste is om gewoon het stukje roest eruit te slijpen (indien mogelijk). Vervolgens een nieuw stuk inlassen, bewerken met plamuur, goed schuren en strak maken, vervolgens primer en de lak.
Kort verhaal, maar volgens mij is dit het Ik heb het zelf door mijn neef laten doen en is ook super gelukt (zie foto's). |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je wel alles doorlaten lassen of heb je gewoon paar puntjes gelast en daar plamuur over heen gedaan? Zo ziet het eruit op de foto? Als dat is gebeurd is het ook niet de mooiste |