#1
|
||||
|
||||
Schakelpatroon gespiegeld?
Goeiemiddag heren,
Vorige week hebben we mijn Golf 1.1 omgebouwd naar 1.5JB met een 4-gang GC bak. Nou bleek aan mijn 1.1 blok een prehistorische versnellingsbak te zitten (kan de code ook niet vinden) waardoor het schakelmechanisme helemaal veranderd moest worden. We hebben bij de VPC een vervangend schakelmechanisme gehaald, alles gemonteerd zoals het hoort, maar nu lopen we tegen het volgende probleem aan: We wilden de bak af gaan stellen, maar nu lijkt het dus of alle versnellingen gespiegeld zijn. Even wat tekeningetjes om te verduidelijken wat ik bedoel: Normaal schakelpatroon voor ombouw: Schakelpatroon zoals we het nu uitgevogeld hebben: Kan iemand me vertellen waar het mis is gegaan? Vriendlief en ik komen er niet uit, maar hebben nu het idee dat het patroon onder in de schakelpook dus niet correspondeert? Voor zover wij op de hoogte waren zou dat toch plug-and-play moeten zijn...?
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#2
|
||||
|
||||
Plug & play van 084 naar 020 bak is het sowieso niet.
Heb je ook het stuurhuis verwisseld, want daar zit bij een 020 bak een extra steuntje op. Ik denk dat je gewoon nog het een ander mist waardoor het schakelpatroon omgekeerd lijkt? |
#3
|
||||
|
||||
Lijkt alsof er ergens een omkeer as mist? schakelt het wel goed?
|
#4
|
||||
|
||||
@ Gertjan het stuurhuis bevatte bevatte al een bevestigingssteun voor het schakelmechanisme. Wat zou ik dan nog kunnen missen volgens jou?
@ roy-mk1 hij schakelt verder opzich wel okee al zit de 1-2 en de 3-4 wel vrij dicht bij elkaar welke omkeeras zou ik dan missen? edit: mijn vriend is nu even onder mijn naam aan het posten, daar hij live bezig is in de schuur. Excuses voor eventuele spelfouten en ontbreken van interpunctie Getekend: de enige echte Sesamzaadje
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! Last edited by Sesamzaadje : 28-09-2012 at 14:50. |
#5
|
||||
|
||||
Als ik naar deze tekening kijk heb ik alles
behalve de schakelpooken en onderdeel 36a
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#6
|
||||
|
||||
Als het steuntje al op het stuurhuis mis je niks denk ik.
Wel raar dat het er al op zat, aangezien een smallblock het steuntje er niet op heeft normaal gesproken |
#7
|
||||
|
||||
Zou goed kunnen dat de vorige eigenaar er al een nieuw stuurhuis in gezet heeft in de loop der tijd hahaha was wel mazzel hahaha
Ik dacht zelf dat de plaats van de be bevesteging van stang 10 aan de pook verschillend zou kunnen zijn want als ik naar de tekening kijk gaat stang 10 naar achter als je de pook naar voor beweegt. Bij onze golf gaat de stang naar voren als je de pook naar voor beweegt. Of zie ik dit nu verkeerd?
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! Last edited by Sesamzaadje : 28-09-2012 at 14:48. |
#8
|
||||
|
||||
Volgens mij gebruik je nou het schakelhuis van een 084 bak op een 020 bak, die van een 084 bak zit bovenlangs, dat betekend als je naar voren duwt gaat je stang naar voren. Bij een 020 schakelhuis, gaat de stang naar achter als je naar voren duwt, omdat deze onder het keerpunt bevestigd zit.
Kijk zo zit het bij een 084: En deze tekening van jou is van de 020: Kijk even waar de stang zit bevestigd Nou ben ik benieuwd welk schakelhuis jij er nog in hebt zitten?
__________________
Member of Dub05 |
#9
|
||||
|
||||
Dus we hadden uiteindelijk toch de juiste redenering gemaakt! Dat wordt een nieuw schakelhuis zoeken.. Bedankt allemaal, want dit is inderdaad de oplossing voor het probleem
PS: iemand die een 020 schakelhuis overheeft?
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb er volgens mij nog wel 1, zal morgen even kijken.
Wat ik alleen niet snap, waarom al die moeite en dan een 4-bak? Een 5-bak is volgens mij nog makkelijker te vinden en nog goedkoper ook Dan hebben we het nog niet eens over het verbruik...
__________________
Member of Dub05 |
#11
|
||||
|
||||
Omdat we noodgedwongen de JB al in hebben moeten bouwen, en daar zat deze bak nog aan. Mijn 1.1 blok is vorige week serieus overleden, en aangezien mijn vriend ook een auto nodig heeft naar het werk zal mijn Golf het z.s.m. weer moeten doen en dan kan hij de Camaro weer hebben.
Uiteindelijk moet er inderdaad wel een 5-bak in komen ja
__________________
Volkswagen Kever 1200 - 1978 - Project Aeruginosus Scarabaeus Audi 80 2.0E -1992 - Daily bread You should see their faces when I tell them that my VAG is aircooled, lubed up and ready to go! Last edited by Sesamzaadje : 28-09-2012 at 17:10. |