|
|||
|
|||
Schakelstangen/pook afstellen
Hallo,
Ik heb sinds kort een golf mk1 cabrio uit 1987 Hier ligt een 1800 gti 16v blok in uit een golf 2 (KR) De motor is voorzien van een bijbehorende 5 bak Het probleem is dat het soms behoorlijk zoeken is naar de 1e versnelling.. De rest is wel ok.. (de 1 wordt uiteindelijk wel gevonden) De oude eigenaar zei dat het met het verschuiven van de schakeltoren verholpen zou zijn.. Maar zijn hier tooltjes voor? Of vaste afstelwaardes? Wie kan mij meer vertellen, de search brengt ook geen duidelijkheid. Verder zien de schakelstangrubbers er goed uit.. Er zit geen speling op.. Mvg justin
|
|||
|
|||
Iemamd?
|
||||
|
||||
ik denk niet dat er tools bestaan om uw schakel stangen enz. af te stellen . ik heb namelijk alle plastiek schakel stangen vervangen door self-made schakel stangen die ik wel perfect kan afstellen
|
|
|||
|
|||
je moet gewoon de schroef waarmee de stang in het schakelmechanisme zit voor bij de motor losdraaien en dan naar eigen wens afstellen, dit duuurt even maar dan heb je het wel goed!
gr. w |
|
||||
|
||||
er bestaat wel een plaatje bij vw die je kan gebruiken om je versnellingen te regelen
heb ik toen van een vriend geleend toen ik mijn stangen en rubbers had vervangen het plaatje zijn nummer is 3104 of 3105 (materiaal voor het afstellen van de versnellingen) verschil is dat één voor 4 bak is en de andere voor 5 bak hij heeft die 2 jaar geleden bij vw gekocht
Golf mkII for life Last edited by sinan : 14-09-2012 at 11:47. |
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Super! Bedankt voor de reacties.. Zal er morgen eens even mee stoeien.. Laat wel weten wat het resultaat is
|
||||
|
||||
Mk 1 bestaan geen plaatjes voor,dit is voor mk 2 en mk3,je zult onder de schakelpook een ronde plaat uit het rubber moeten loswippen en en dan een specifieke maat afstelllen met centrale schakelstang losgeschroefd (klem m8 moer) bij stuurhuis ,zal vandaag zoeken of ik een copie kan scannen.
|