Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2012, 10:57
DUBForce DUBForce is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 42
Default Schakelstang revisie setjes?

Ik heb last van mijn schakelbak naar zijn 1 toe.
hier gaat hij niet lekker meer in en moet hem als het ware indrukken zoals het naar zijn achterruit stand gaat maar dan er net "naast"

Best iritant. Na wat googlen las ik dat dit een slijtage probleem is maar ook vrij eenvoudig is op te lossen met een "revisie set"

iemand enig idee hoe wat en waar deze aan te kopen is? en is dit eventueel zelf te plaatsen? of beter laten doen?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2012, 11:29
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Golf1 onderdelen.nl en volkswarenhaus.de
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2012, 18:11
twan16v's Avatar
twan16v twan16v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 239
Default

of bij boelm
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2012, 19:00
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

Mijn vrouw haar auto die heeft precies het zelfde. Maar bij haar was het geleidringetje "uitgelubberd". Als je je hoes van de versnellingspook omhoog haalt, gaat er een stang richting de motorruimte en die gaat door een orange/zwarte ring heen. En probeer dat binnenwerk maar iets naar beneden te draaien/drukken met een schroevendraaier en dan opnieuw proberen te schakelen. Bij mijn vrouw was dit het probleem, die moet dus nog wel een keer vervangen worden, want na verloop van tijd zit hij weer in de oude stand.
__________________
Cars.
Golf 7 tdi.
Seat mii
Golf 2 GTI 84' (origineel ned)
Reply With Quote
  #5  
Old 26-08-2012, 12:52
geoff89's Avatar
geoff89 geoff89 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 111
Default

Datzelfde probleem heb ik ook.
Zit gelukkig "dicht bij het vuur", en heb dus een paar collega's die dit probleem al vaker hadden meegemaakt.

Inderdaad de Oranje/Zwarte lagerring van je schakelstang.

Dingetje kost een tientje of 2 en is niet al te lang werk, als je de boel netjes aftekent voor de montage stand.
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project
VW Kever 1300 AB 1973 project
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2012, 23:17
bbfransje bbfransje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 7
Default

heb dit probleem precies het zelfde! de oranje zwarte rubber heb ik al thuis liggen. maar ziet er lastig uit om het te vervangen, heb me laten vertellen dat het echt een kl*te karwei is...iemand tips of trucs hoe dit moet?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-12-2012, 16:02
AlexdeGrote AlexdeGrote is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 1
Default Same problem here!

Quote:
Originally Posted by bbfransje
heb dit probleem precies het zelfde! de oranje zwarte rubber heb ik al thuis liggen. maar ziet er lastig uit om het te vervangen, heb me laten vertellen dat het echt een kl*te karwei is...iemand tips of trucs hoe dit moet?


Ik zit met precies het zelfde probleem, heb het onderdeel al maar geen idee hoe ik het moet vervangen.

Volgensmij moet het rubberen setje er vanaf de pook kant in, maar daarvoor moet wel eerst de hele schakelstang er uit?

Ik kan hier weinig over vinden, iemand how-to tips?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum