#1
|
|||
|
|||
Schakelstang revisie setjes?
Ik heb last van mijn schakelbak naar zijn 1 toe.
hier gaat hij niet lekker meer in en moet hem als het ware indrukken zoals het naar zijn achterruit stand gaat maar dan er net "naast" Best iritant. Na wat googlen las ik dat dit een slijtage probleem is maar ook vrij eenvoudig is op te lossen met een "revisie set" iemand enig idee hoe wat en waar deze aan te kopen is? en is dit eventueel zelf te plaatsen? of beter laten doen? |
#2
|
||||
|
||||
Golf1 onderdelen.nl en volkswarenhaus.de
|
#3
|
||||
|
||||
of bij boelm
|
#4
|
||||
|
||||
Mijn vrouw haar auto die heeft precies het zelfde. Maar bij haar was het geleidringetje "uitgelubberd". Als je je hoes van de versnellingspook omhoog haalt, gaat er een stang richting de motorruimte en die gaat door een orange/zwarte ring heen. En probeer dat binnenwerk maar iets naar beneden te draaien/drukken met een schroevendraaier en dan opnieuw proberen te schakelen. Bij mijn vrouw was dit het probleem, die moet dus nog wel een keer vervangen worden, want na verloop van tijd zit hij weer in de oude stand.
__________________
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) |
#5
|
||||
|
||||
Datzelfde probleem heb ik ook.
Zit gelukkig "dicht bij het vuur", en heb dus een paar collega's die dit probleem al vaker hadden meegemaakt. Inderdaad de Oranje/Zwarte lagerring van je schakelstang. Dingetje kost een tientje of 2 en is niet al te lang werk, als je de boel netjes aftekent voor de montage stand.
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#6
|
|||
|
|||
heb dit probleem precies het zelfde! de oranje zwarte rubber heb ik al thuis liggen. maar ziet er lastig uit om het te vervangen, heb me laten vertellen dat het echt een kl*te karwei is...iemand tips of trucs hoe dit moet?
|
#7
|
|||
|
|||
Same problem here!
Quote:
Ik zit met precies het zelfde probleem, heb het onderdeel al maar geen idee hoe ik het moet vervangen. Volgensmij moet het rubberen setje er vanaf de pook kant in, maar daarvoor moet wel eerst de hele schakelstang er uit? Ik kan hier weinig over vinden, iemand how-to tips? |