#1
|
|||
|
|||
Gerestaureerde volkswagen t2a t2 bus panelvan VERKOCHT!
Dag heren,
Hier dan de advertentie van mijn bus.. Toch in de verkoop dus! De advertentie hieronder heb ik rechtstreeks van marktplaats geplakt.. De advertentie: Te koop: Volledig gerestaureerde Volkswagen T2a van 1968. Niet enkel de buitenkant zoals 9 van de 10 welke op marktplaats aangeboden worden, waar je achteraf weer onkosten aan krijgt!! Lijkt leuk, maar de belangrijke dure delen welke een leek niet ziet worden vaak overgeslagen!! Bij deze T2a is werkelijk elk boutje losgehaald en vernieuwd!! Er staat een volledig opbouwverslag online waar de complete opbouw met honderden foto’s te bewonderen is ( mail mij voor de link ). Geen verborgen gebreken dus. Na restauratie 2 zomers probleemloos mee op vakantie geweest door heel Europa! Totaal nu bijna 11.000 km gereden. Maar omdat mijn handen jeuken om aan een nieuw project te beginnen gaat deze de verkoop in. In het kort: Koets: Compleet uit elkaar geweest. Alle rotte of enigszins roestige delen vervangen voor nieuw plaatwerk. Alle dwarsliggers RVS. Kachelpijpen RVS. Koets compleet in de roestomvormer, epoxy en tectyl gezet. Chassis voor en achterkant aangepast op eventuele verlaging in de toekomst ( meer ruimte voor aandrijfassen en wielen ). Etc, etc etc.. Kortom, aan de koets de eerste 25 jaar geen laswerk ! Onderstel: Verstelbare opnieuw opgebouwde vooras, nieuwe dropped spindels, achterkant -2 tanden, nieuwe verstelbare luchtvering schokdempers, 220v industrie compressor, nieuwe aandrijfassen, nieuwe draagarmen, nieuwe stuurstang, nieuwe spoorstangen, nieuwe stuurdemper, alle rubbers, alle lagers, kogels, vet, alle kabels, bouten en moeren RVS, etc etc etc.. Remmen: Nieuwe remcilinders rondom, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe remschoenen rondom, nieuw binnenwerk rondom, compleet nieuwe koperen leidingen, alles flexibele slangen nieuw en uiteraard de remolie onlangs nog vervangen. Etc, etc, etc.. Motor: Ja.. Bijna te veel om op te noemen.. Gewoon alles. Compleet opnieuw opgebouwd! Heeft nu aantoonbaar iets over de 10.807dkm probleemloos gelopen ( wordt gewoon nog mee gereden, dus loopt langzaam op ). Olie en filters zijn nu totaal 12x vernieuwd! Nieuwe delen: Cilinderkoppen met kleppen en geleiders, cilinders, zuigers, veren, pennen, nokken, lagers, koppeling, drukgroep, vliegwiel, nokkenas, benzinepomp, elektronische ontsteking BERU, bobine, temp olie sensor VDO, oliedruk sensor VDO, grotere oliepomp ( meer opbrengst ), kachelpotten, uitlaat compleet, binnenwerk carburateur, alle slangen, alle kabels, beplating compleet, kleppendeksels, draadeinden, pakkingen, riem, filters, bougies, bougiekabels, boutjes RVS, etc etc etc….. Teller bus op 0 bij nieuwe motor. ( Complete motoropbouw met bijna 100 foto’s ook te zien op het forum op pagina 16 ) Kortom, probleemloos op vakantie? Het kan! Tank: Compleet RVS laten maken. Dus niet een rotte verroeste tank vol met oude rommeltjes. Hierdoor werkt de tankmeter niet naar behoren, maar wanneer je de kilometerstand in de gaten houdt is dit geen probleem. Wielen: Dichte 15inch kevervelgen. Opnieuw gepoedercoat in 9010. Banden prima. Set slotbouten. Nieuwe doppen. Eventueel set 14inch ( origineel vw t2a bus ) in 9010 gepoedercoat tegen meerprijs ook te koop. Interieur: Zelfbouw camper interieur met bed, 2 koelkasten, kooktoestel, kastjes etc etc... De bus is compleet voorzien van isolatie ( deuren, voorkant, dak etc ) om het geluid van buitenaf te beperken.12v aansluiting, VDO meters olie temp en olie druk onder dashboard. Regelpaneel luchtvering ook onder dashboard. Complete stereo van lanzar / JBL/ Infinity speakers in deur en sub onder het bed. Etc, etc, etc.. Verlichting: Nieuwe lampen en knippers rondom. Bekabeling: Complete nieuwe kabelboom! Dus geen rare storingen zoals je normaal met je oldtimer hebt.. kabelbreuk o.i.d. ! Kabels en stekkers nieuw! Rubbers: Alle rubbers en sierlijsten zijn vervangen! Nummerplaten: Nieuwe oldtimerplaten met dikke opgelegde letters. Om een beter beeld van deze bus te krijgen kunt u het beste langskomen om de bus te bewonderen. Rijden doen we pas wanneer er mondeling een richtprijs overeen gekomen is. Ook het opbouwverhaal geeft een goed beeld van deze bus! U kunt mij mailen voor de link naar de website met honderden foto’s en discussiemateriaal! Mail naar: leonoudewesselink@hotmail.com Wanneer u geïnteresseerd bent kunt u een afspraak maken. Ik hou echter niets vast! Afleverbeurd: Om de toekomstige eigenaar ook probleemloze kilometers te kunnen laten rijden wordt de bus afgeleverd met: Nieuwe Valvoline 20w50 Olie, nieuwe oliezeef, nieuwe BOSCH bougies, nieuw brandstoffilter, nieuwe kleppendekselpakking. Ook wordt de V-snaar opgesteld. En om het compleet te maken worden de kleppen gesteld. Ik vergeet vast het 1 en ander, maar het complete verhaal is na te lezen. Alle rekeningen ( duizenden euro’s ) aanwezig! De bus heeft een taxatiewaarde van 28.500euro! De vraagprijs is VERKOCHT !! ( betaling, per overschrijving ) Mail of bel: Leon Oude Wesselink Leonoudewesselink@hotmail.com 0614475246 Trefwoorden: vw volkswagen bus t1 t2 t2a t2b t3 t4 t5 t6 bril kever ovaal 5x205 samba kastenwagen panelvan westfalia kampeerauto camper spijlbus Last edited by oudewesselink : 31-08-2012 at 07:18. |
#2
|
|||
|
|||
VERKOCHT!!
gr, leon |