Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-08-2012, 21:49
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Erg Raar geluid in cilinderkop

hallo

ik zit met een erg raar geluid in mijn net gereviseerde cilinderkop , alles is vernieuwd door kent cams onderdelen .

als de motor draait dan hoor je een lichte tik , eenmaal je iets meer gas heeft dan wordt het geluid luider . zelf dacht ik dat het iets met de nokvolgers zou zijn . maar het is erg raar .

specs :

1.8 8v motorcode Ex
290° kent cams nokkenas met verstelbare polie
kent cams klepveren
origele nokvolgers
...

als iemand iets weet laat het mij weten

groeten nicky
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2012, 21:51
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

klep die de zuiger tikt? zo'n geluid?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2012, 22:06
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

ik heb nog nooit dat geluid gehoord , maar zou inderdaad best zo'n geluid kunnen zijn .

al hoop ik dat het dit niet is .
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2012, 11:13
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zonder bougie ronddraaien
Merk je het wel
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2012, 16:45
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

ik zal vanavond eens opzoeken , ik heb de camera mee van het werk en een speciaal hoofdtelefoon , op zoek naar het rare geluid
Reply With Quote
  #6  
Old 07-08-2012, 18:45
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Draait de nokkenas vrij rond? Als je genoeg duratie/lift hebt dan moet de kop hiervoor aangepast worden. Wat is de kleplift? Heb je de stoters vervangen met plaatsen nieuwe nokkenas?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #7  
Old 07-08-2012, 18:58
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

ahum, ik had ook lawaai in mijn net gereviseerde motor
bleek een te strakke distributie riem
iets losser gezet en klaar
klonk ook echt niet leuk, geen tik maar toch.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-08-2012, 19:06
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

nokkenas draaid goed rond , krukas draaid ook goed rond , dus kleppen tegen zuigers is uitgesloten . de tik die ik denk dat het is , is dat de nok( van de nokkenas tegen de nokvolger tikt ) bv als er een nokvolger effen niet mee wil ofzo

gegevens nokkenas .
Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm

filmpje ( voor de mensen met een goed oor ,is het hoorbaar , ik hoor het toch)
http://www.youtube.com/watch?v=RuMR...eature=youtu.be

Last edited by Scirocco_1600 : 07-08-2012 at 19:21.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-08-2012, 20:53
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

net even klep spelling gecontroleerd naar het warm draaien .

sommige kleppen hadden maar 15 spelling andere hadden dan weer 60 .
dus zal ik de klepspelling eens opnieuw afstellen . en hopen dat het raar geluid weg is .
Reply With Quote
  #10  
Old 07-08-2012, 21:03
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

60 is wel wat ruim, zeker als dat na het warm draaien is!

Maar klepspeling meet je toch meestal met koude motor is mij geleerd.. ?!
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-08-2012, 21:54
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by swinz
60 is wel wat ruim, zeker als dat na het warm draaien is!

Maar klepspeling meet je toch meestal met koude motor is mij geleerd.. ?!


inderdaad , maar ik was eens benieuwd wat er niet klopte , daarom maar een snel alles opgemeten .
Reply With Quote
  #12  
Old 07-08-2012, 22:08
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

Ik denk dat je eens moet kijken hoeveel lift je maximaal kan hebben, wat er volgens mij gebeurd is dat de bovenste klepveerschotel tegen de geleider/seal aan tikt.

Je moet eigenlijk dan eens opmeten wat de maximale afstand is dat je klep open kan gaan voordat de veerschotel je geleider/klepseal raakt.

Als deze afstand kleiner is dan de lift die je nokkenas geeft dan moet je geleider hiervoor bewerkt worden.

Heb dit al bij verschillende chevrolet v8en meegemaakt maar principe is voor iedere viertakt hetzelfde.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-08-2012, 22:10
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

volgens mij zou dit sowieso apart vermeld zijn dan,maar ik denk dat het tikken toch meer de speling is,0.60 is veel te ruim.als het echt de geleiders waren zou het tikken maar even zijn[want dan breekt de seallip er echt wel af]
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 07-08-2012, 22:13
mark1991 mark1991 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 94
Default

Voor mij klinkt het alof je motor nagelt, staat de timing helemaal goed? zet anders je ontsteking een tikje later en kijk eens wat dit met het geluid doet.
Reply With Quote
  #15  
Old 07-08-2012, 22:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by mark1991
Voor mij klinkt het alof je motor nagelt, staat de timing helemaal goed? zet anders je ontsteking een tikje later en kijk eens wat dit met het geluid doet.

ik zou toch voorstellen om eerst de klepspeling in orde te maken
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 08-08-2012, 11:39
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

ik zal vanavond of morgenavond eens de klepspelling terug op orde zetten en hopen dat die lelijke tik weg is .
Reply With Quote
  #17  
Old 08-08-2012, 19:11
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

klepspelling is afgesteld nogmaals op 30 inlaat en 35 uitlaat maar nog steeds zit het rare geluid er in .
Reply With Quote
  #18  
Old 09-08-2012, 05:30
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Draait de nokkenas vrij rond? Als je genoeg duratie/lift hebt dan moet de kop hiervoor aangepast worden. Wat is de kleplift? Heb je de stoters vervangen met plaatsen nieuwe nokkenas?

+1
Reply With Quote
  #19  
Old 09-08-2012, 11:35
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

@ melg60 & MTDI : nokkenas draaid vrij rond , daar zie ik geen probleem , de stoters zijn niet vervangen geweest , dit is het enige die origneel is gebleven , wel heb ik competiestoters liggen van kent cams ( nieuw 1x gemonteerd geweest )







de enige gegevens die ik heb van mijn nokkenas zijn deze :

Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm
Reply With Quote
  #20  
Old 09-08-2012, 12:07
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

volgensmij moet je normaal met deze setup je kop al aanpassen.
Wat is de afstand (wanneer klep geheel open staat) tussen de oliering en de olie klepveerschotels?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum