Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2012, 21:15
SchokR SchokR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 242
Default Kijkje gaan nemen voor m'n eerste 1er

Ben vandaag naar een nette einser gaan kijken.
geel van kleur (wat me eerste wat tegen hield) maar eens hij voor m'n neus stond viel dit best mee.
volgens de eigenaar nog steeds de 1ste lak. al vond ik op de deur binnen een kleine loper ter hoogte van de deurvergrendelknop,
Vraag 1: kan het dat men op een wagen van 76 al eens een druppeltje op de lak terugvindt?

De einser is een 5d model, lekker makkelijk.
En er zit een lekkere AJQ 20vt met kms management systeempje in.
Ding trekt lekker door en op de 195/50/15 durfde ie wel eens door te spinnen in 2de en 3de.
Nu was de einser org een 1.1 en de eigenaar vertelde me iets over 3 extra motor ophang punten.
Vraag 2:ik weet dat je ergens iets moet omlassen (van lezen hier op forum) maar een totaal van 5 punten is mij een onbekende?

De einser staat ook nog niet op kenteken al zou dit normaal wel in orde moeten raken.

Voor zijn leeftijd zag hij er echt wel netjes uit
Vraag 3: heeft een tietentacho-dashboard onderaan bij de stuurkolom en onderaan bijrijder presskartonnen afdekplaten?
Die afdekplaten vlogen zowel links als rechts onderaan het dashboard wel uit hun ligplaats bij wat brutere versnellingen.

Er waren wel enkele ouderdoms verschijnselen terug te vinden, de middenconsole waar een stukje afgebroken was een achterklep die niet uit zich zelf open blijft, wel allemaal zaken die makkelijk en vrijwel goedkoop te vervangen zijn.

een toekomstige Einser Fahrer
__________________
'70's
Golf fährt man nicht, Golf spielt man
Reply With Quote
  #2  
Old 08-07-2012, 21:30
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by SchokR
.

De einser staat ook nog niet op kenteken al zou dit normaal wel in orde moeten raken.

Normaal zou het geen probleem zijn, enigste probleem is dat je waarschijnlijk niet kan aantonen waar het blok vandaan komt.
Als het ze het bloknummer gaan controleren kun je wel tegen een probleem aanlopen als deze niet op legale wijze is verkregen


Zelf zou ik er niet van uitgaan dat het nog de orginele lak is, klinkt namelijk als een behoorlijke hobby auto waarbij ze waarschijnlijk zoizo de motorruimte opnieuw hebben gespoten. Maar is dat zo'n probleem ?? Als het maar netjes gedaan is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 08-07-2012, 21:31
mk2d mk2d is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 228
Default

1 Als de auto echt nog helemaal in de fabriekslak zit dan zitten er geen lopers in, dus waarschijnlijk toch al eens wat bijgespoten.

2 Een 1100 heeft origineel geen oren op de chassisbalk voor de motorsteun aan de distributiezijde, deze zijn er dusb ingelast voor montage van de 20v.
Verder zit er geen verschil in de steunen.

3 dat karton hoort met van die plastic dopjes vast te zitten, anders een paar mooie zwarte parkertjes en het is opgelost.

Dat je achterklep niet open blijft komt door dat de gasdempertjes lam zijn, kosten een appel en een ei en zijn zo vervangen.

Enne geel is weer eens wat anders
Reply With Quote
  #4  
Old 08-07-2012, 21:47
SchokR SchokR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 242
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Normaal zou het geen probleem zijn, enigste probleem is dat je waarschijnlijk niet kan aantonen waar het blok vandaan komt.
Als het ze het bloknummer gaan controleren kun je wel tegen een probleem aanlopen als deze niet op legale wijze is verkregen


Zelf zou ik er niet van uitgaan dat het nog de orginele lak is, klinkt namelijk als een behoorlijke hobby auto waarbij ze waarschijnlijk zoizo de motorruimte opnieuw hebben gespoten. Maar is dat zo'n probleem ?? Als het maar netjes gedaan is.


De motor zou aangekocht zijn bij audi parts in Erp al moest ie die wel nog eens mailen of schrijven ivm een bewijsdocument.
we zijn er mee bezig, ik koop hem toch niet voor ie op kenteken staat.
__________________
'70's
Golf fährt man nicht, Golf spielt man
Reply With Quote
  #5  
Old 08-07-2012, 21:50
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by SchokR
De motor zou aangekocht zijn bij audi parts in Erp al moest ie die wel nog eens mailen of schrijven ivm een bewijsdocument.
we zijn er mee bezig, ik koop hem toch niet voor ie op kenteken staat.

Als hij eenmaal op kenteken staat is het geen probleem
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #6  
Old 09-07-2012, 08:04
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Heb je een link naar de verkoop advertentie. Misschien kennen mensen van hier de auto wel en kunnen je zodoende nog veel meer informatie geven over de auto.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-07-2012, 11:27
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

toch had ik paar flinke lopers in de motorruimte , 1e lak
Reply With Quote
  #8  
Old 11-07-2012, 19:33
SchokR SchokR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 242
Default

Komen met de dag dichter...
__________________
'70's
Golf fährt man nicht, Golf spielt man
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum