#1
|
|||
|
|||
past een 1.8 gti kop op 1.8i 90 pk blok?
Hallo, ik heb een Golf 2 1.8i 90pk van 1986 met een defecte koppakking. Ook heb ik een GTI van 1991 staan voor onderdelen met een goede motor. Past de gti kop op het 90 pk blok en haal ik er dan meer vermogen uit?
groetjes, Bart |
#2
|
||||
|
||||
Waarom wissel je de motor dan niet,als er toch een goede motor in de GTI ligt?
|
#3
|
|||
|
|||
De GTI motor is d'r eentje uit 1991, met een moderner injectiesysteem (Digifant?) en de GT heeft nog zo'n oud type injectie met luchtweger, K-Jetronic geloof ik. Als ik dan toch de GTi motor inbouw dan wil ik ook graag het Digifant systeem. Is dat veel werk dat ombouwen of is dat plug en play?
|
#4
|
|||
|
|||
het kan, mn broertje rijd met zon combi.
ik denk.. let wel denk!. dat je met de gti kop ook de gti injectie moet bouwen, om m lekker te laten lopen. |
#5
|
|||
|
|||
Ik wil inderdaad het hele gti blok inbouwen incl. het injectiesysteem van de gti. Is dat te doen? Niemand hier ervaring mee?????
|
#6
|
|||
|
|||
Mja leuk, maar denk eraan dat je auto van 86 is en het blok met digifant van 1991 dus nieuw model zekeringkast, dat moet je dus of omstekkeren of ombouwen naar nieuw type zekeringkast ce2.
Ook je brandstofpomp moet je aanpassen omdat een k jet pomp die er nu onderzit een te hoge brandstofdruk heet voor digifant injectie. Dus al met al wel wat werk. |
#7
|
||||
|
||||
brandstofpomp kan er gewoon onder blijven,kabelboom aansluiten is pakembeet een uur werk,als je een schema bij de hand hebt.de rest is plug en play.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
||||
|
||||
Ik had een G60 kop op mijn monopoint 1.8
Gewoon ori inspuiting en dus geen vermogenswinst. Die kop had ik toevallig gewoon liggen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
|||
|
|||
Zeg alleen dat de zekeringkast anders is en dat je dat dus om moet stekkeren en niet iedereen heeft dat in een uurtje voor elkaar.
En volgens mij blijft de brandstofdruk van een k jet pomp te hoog, maargoed dat zal jij beter weten dan ik. Verder stelt het idd niet zo heel gek veel voor. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
de brandstofdruk word in de fuelrail [edit,meer specifiek,aan het eind van de rail bevindt zich de drukregelaar]afgeregeld op de juiste werkdruk,dus als zet je er een brandweerpomp achter,maakt dat niets uit. de digifant is erg simpel van opzet,dus met een beetje technisch inzicht is dat zo gefixed. was overigens niet aanvallend bedoeld
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. Last edited by De Pul : 14-06-2012 at 22:34. |
#11
|
|||
|
|||
Geen punt! Duidelijkheid voor alles
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk dat de onduidelijkheid door TS is geschapen op het moment dat ie 2 topics opende over dit onderwerpzie nu trouwens dat het zelfs in het mk1 forum staat
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
Dank voor jullie reacties, ik ga nu eerst het gti blok reviseren en daarna inbouwen in de '86 gt, wil de K-jetronic gewoon behouden, die is gewoon in orde. En dan blijft de auto verder ook origineel (op het gti blok na dan). Zijn alle aansluitingen op onderblok en kop hetzelfde?
Zijn er interessante adressen voor lagerschalen, zuigerveren en pakkingsets te kopen? Ik kan alleen maar tuningspulletjes vinden maar die heb ik niet nodig. gr, Bart |