Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 11-06-2012, 10:22
marceltheonly1 marceltheonly1 is offline
Forum Regular

Default GTD teller in mk1 met TDI

Hallo weet iemand hoe je een type2 GTD tellerklok met toerenteller in kan bouwen in een golf1

Ik zoek gegevens en graag schema's of iemand die dit pakket werkend in de auto heeft

Ik heb een golf1 met een tdi waar ik graag een toerenteller in wil de auto is van 83 en heeft het nieuwe type zekeringkast.

Wie kan mij helpen !
Reply With Quote
Old 11-06-2012, 11:38
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur

Gaat niet werken,de poelie's van een TD en1Z zijn totaal anders,vraag DABert hier van het Forum er maar eens naar die heeft digitale.

Succes
Reply With Quote
Old 11-06-2012, 12:30
storm storm is offline
VW Fanatic

Volgens mij kan dat wel gewoon zoals jij dat wilt, je moet alleen op de dynamo letten met de w aansluiting, deze draad doortrekken naar de GTD teller. De positie van de teller waar de W aansluiting komt dat weet ik niet, maar deze zijn genummerd en kan je wellicht achterhalen. Het moet lukken, poeli's hebben daar niet veel mee te maken dank ik, want de gegevens voor het toerental leest hij af van de dynamo.

Laat maar weten wat je eigen ervaringen zijn en vorderingen aan de hand van dit verhaal. Als je goed zoekt dan vindt je er ook nog iets over terug in het forum.

Gr Jim
Reply With Quote
Old 11-06-2012, 13:02
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by marceltheonly1
Hallo weet iemand hoe je een type2 GTD tellerklok met toerenteller in kan bouwen in een golf1

Ik zoek gegevens en graag schema's of iemand die dit pakket werkend in de auto heeft

Ik heb een golf1 met een tdi waar ik graag een toerenteller in wil de auto is van 83 en heeft het nieuwe type zekeringkast.

Wie kan mij helpen !

Dit heb ik ooit gevonden:

Je kunt ook gewoon een golf 2 diesel teller pakken met toerenteller. Van een GTD met enkele stekker.(type 2)
Toerental signaal pak je van je dynamo af, of je haalt een weerstand uit je teller(Omdat het signaal uit de ecu van de golf 3 te zwak is).
Voor de km-teller, heb je nodig
- wormwiel uit 02a bak voor g60, de aansluiting hiervan en de kabel van een g60(draaiverbinding)

Om de ecu toch van een snelheids signaal te voorzien, moet je even je sensor achterop je snelheidsteller van van je gti, over zetten op de gtd teller.
De "bedrading" ligt er al, die zit zeg maar omgevouwen tegen je teller achter een haakje.

Tis een uurtje werk, en het ziet er mooi origineel uit.
Old 11-06-2012, 18:30
marceltheonly1 marceltheonly1 is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by mark89769
Dit heb ik ooit gevonden:

Je kunt ook gewoon een golf 2 diesel teller pakken met toerenteller. Van een GTD met enkele stekker.(type 2)
Toerental signaal pak je van je dynamo af, of je haalt een weerstand uit je teller(Omdat het signaal uit de ecu van de golf 3 te zwak is).
Voor de km-teller, heb je nodig
- wormwiel uit 02a bak voor g60, de aansluiting hiervan en de kabel van een g60(draaiverbinding)

Om de ecu toch van een snelheids signaal te voorzien, moet je even je sensor achterop je snelheidsteller van van je gti, over zetten op de gtd teller.
De "bedrading" ligt er al, die zit zeg maar omgevouwen tegen je teller achter een haakje.

Tis een uurtje werk, en het ziet er mooi origineel uit.

Oke hier heb ik al wat aan nu nog opzoek naar schema's en nummertjes dan moet ik een aardig eind komen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules