|
|||
|
|||
Howto's (remmen, etc)?
Hey,
Iemand een goeie site of pagina waar ik Howto's vind over MK2's? Ik zou graag mijn voor remmen en achter remmen reviseren. Met een duidelijke uitleg zou dit toch makkelijker gaan (vooral de trommelremmen dan) Of als iemand een deftige uitleg heeft, en precies zegt wat ik moet bestellen voor de trommelremmen ben ik ook al veel . Mvg, |
|
|||
|
|||
Je kunt op onder andere ebay complete revisie sets kopen waar alles in zit
|
|
|||
|
|||
Handig, maar zou toch liever de namen van de onderdelen willen zodat ik ze bv op Mister-auto kan bestellen.
Wil namelijk een "groter" onderhoudje geven dan alleen olie. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ligt eraan of je de trommelremmen wilt reviseren, of gewoon de belangrijke delen vervangen? Reviseren is dus de bestaande onderdelen terug ik nieuwstaat brengen, vervangen is natuurlijk het plaatsen van nieuwe onderdelen.
Als je de achterremmen groot onderhoud wil geven zou ik het volgende doen: Bosch pro kit achterremschoenen set bestellen. Deze set bevat remschoenen compleet met alle veren en nieuwe remcilinders. Verder heb je wat kopervet nodig om de geleidingspunten te smeren Eventueel kun je de wiellagers vervangen, die zitten in de trommel De trommel gaat zelf vaak vrij lang mee, dus grote kans dat je die zelf niet hoeft te vervangen. Tenslotte heb je dan nog vet nodig voor de wiellagers. Bij mij heeft Melvin van AHC (hier op t forum) de onderdelen voordelig verzorgd. Bij de voorremmen ben ik zelf niet verder gegaan dan nieuwe remschijven en nieuwe remblokken. Succes! |