#1
|
||||
|
||||
Seat Cordoba Vario
Ja, het is dan geen VW maar wel VAG, dus ik waag me hier toch met me vraag.
Ik kwam via internet bij mij in de buurt een Seat Cordoba Vario tegen voor een wat mij betreft leuke prijs. Ik ben even langs gegaan om te kijken en te proberen en ben op zich te spreken over de auto. Wat me echter vrij snel opviel waren 2 dingen. A: de airco doet het niet (of nauwelijks) B: de koppeling voelt wat zwaar aan Nou vind ik punt A niet zo spannend want dat is gewoon een kapotte compressor. Wellicht kan ik er een op de kop tikken en vervangen tegen een leuke prijs. Heb ik meteen een puntje om nog wat af te dingen. Punt B is eigenlijk iets wat ik vervelender vind. Simpelweg omdat ik niet thuis kan brengen of dat een probleem is (of kan zijn) of dat het een beetje bij de auto hoort. Zou dit met de drukgroep/druklager te maken kunnen hebben? Of met de hydraulische cilinders voor de koppeling? Mijn huidige wagen [Golf 3 diesel] heeft ook een hydraulische koppeling en die voelt toch een stuk soepeler aan. Iemand een idee? Mag ik van de Seat verwachten dat de koppeling net zo soepel voelt als die van de Golf? En zou dat dus kunnen betekenen dat er met de Seat iets niet in orde is?
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#2
|
|||
|
|||
kan alleen de kabel zijn. Origineel word wel eens vervangen voor imi en dan gaat die zwaar. Maar het kan inderdaad ook de platen en drukgroep zijn. Airco klinkt net alsof die eens afgevuld en schoongemaakt moet.
|
#3
|
||||
|
||||
Hangt ook van de motor af, als het een kabel bediende koppeling is, dan is de kabel waarschijnlijk aan vervanging toe.
Die airco is waarschijnlijk met een beurtje er weer boven op, maar een systeem loopt langzaam leeg, het kan natuurlijk nu een grotere lekkage zijn
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat dus om een hydraulische koppeling. Er is dus geen sprake van een kabel. Of ik moet heel slecht gekeken hebben....
Motortje dat er in zit is een 110 pk tdi.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#5
|
||||
|
||||
dan is zeer waarschijnlijk de koppeling versleten.
die airco zou ik eerst laten vullen en cleanen,kan zijn dat ie het zo weer doet.pompen gaan niet vaak stuk zover ik weet?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
wat de airco betreft zou ik eerst eens de zekering boven op de accu controleren was bij de daily van mijn vrouw ook het geval ,een keertje goed rammelen aan de zekering mischien doet ie het dan weer ,kun je altijd proberen voor je een hoop kosten krijgt
|
#7
|
||||
|
||||
Heb het ook even op me werk gevraagd.
De koppeling is wellicht zwaarder dan ik gewend ben omdat er ook een zwaardere motor in zit. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Echter is in dit type auto slecht een "normale" radio in te bouwen en is het regelapparaat in het dashbord een die regelmatig stuk gaat (ik citeer: de vraag is niet of die stuk gaat maar wanneer) en ook niet meer nieuw leverbaar is. Dan heb ik meteen even de prijzen opgezocht van de zaken die wel moeten gebeuren en al met al wordt het me toch even te gek. Ik laat hem dus lekker staan waar die staat. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#8
|
||||
|
||||
condensors zijn ook vaak lek.
Gewoon laten vullen en kijken wat ie doet. |
#9
|
|||
|
|||
een cordoba vario kun je ook beter kopen voor de facelift. Dan heb je gewoon nog het oude polo dash zonder die regelaparaat en radio problemen. Wij hebben er een gehad van een maadje voor de facelift met alles erop en er aan. Leuke probleem vrije auto's. Wel natuurlijk de koppeling vervangen, maar dan verder ook niks.
|
#10
|
||||
|
||||
ik rij nu alweer een paar maandjes in mijn vario en moest ook ff wennen aan de zwaardere koppeling voor mijn gevoel.
|
#11
|
||||
|
||||
ik heb wel nog een andere vraag.
als mijn tank ver leeg is dan gaat er geen reservebrandstoflampje branden in mij klok. de rest doet t wel allemaal (olie,accu,handrem enz) en de brandstof meter werkt ook. zou het dan aan het lampje liggen of is dit niet standaard? lijkt me stug maar goed, kan altijd. |
#12
|
||||
|
||||
Volgens mij is dat standaard.
Dus dan zou ik zeggen of lampje stuk, of de aansturing er van. Ben bang dat je dan aan een nieuw instrumentenpaneel vast zit. En als je die prijzen ziet dan denk je "ach, zonder lampje doet die het ook prima".
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#13
|
||||
|
||||
nog een vario gekocht dexter?
ik had een display lampje branden dat er een gloeilampje stuk was. heb het stadslicht vervangen en het storings lampje ging uit. gek genoeg sprong toen het waarschuwingslampje van de reserve brandstof wel aan toen het zover was.. misschien los contact geweest ofzo..
__________________
mk1 golf cabriolet '84 |