|
||||
|
||||
koppeling,druklager 5 bak
vraag...
omdat ik t via de zoekfunctie niet kan vinden t gaat hier om een jetta 1991 1.8 RP 5-bak sinds het weekend hoor ik een schurend geluid als ik de koppeling intrap. t is nog niet zo erg maar voordat t erger word. wat kan het zijn druklager/groep?? koppelingsplaat?? heb opt net gelezen dat je t druklager ook kan vervangen zonder de bak er achterweg te halen. zo ja hoe vervang ik zon lager. (heb wel ervaring met koppeling vervangen 4-bak maar nog niet met een 5) alvast bedankt johan
|
|||
|
|||
Lastig te beoordelen maar zal waarschijnlijk de koppeling zelf zijn, druklagers gaan zelden kapot.
Kun je vervangen door de groene deksel aan de zijkant te verwijderen en kabel los te maken. Je kunt dat de hevel terug bewegen en het druklager verwijderen. |
|
|||
|
|||
ik zou niet weten hoe je t druklager kan vervangen zonder de bak eronder uit te halen.
volgens mij is dat ook niet mogelijk, omdat het lager "in" de bak zit. koppeling vervangen van een 4 bak verschilt niet tot nauwelijks met die van een 5 bak. koppeling blijft t zelfde, de bak die eraan hangt is een andere |
|
|||
|
|||
druklager kan je wel degelijk vervangen met de bak erop, precies zoals spierings zegt, alleen dit zal niet je probleem zijn.. denk ook dat je koppeling op is aan het raken
|
|
||||
|
||||
dank voor u reacties....
als ik die dop verwijder komt er dan ook olie uit en zo ja hoe krijg ik die dop weer goed dicht,dat ie niet gaat lekken..
|
|||
|
|||
Ik zou je bak er maar eens afpakken en een nieuwe koppeling steken
Je zou eerst ter controle ff naar je druk lager kunnen kijken, wiel er af en dan kapje openen. |
|
||||
|
||||
Quote:
ja dat snap ik,maar wou eerst naar druklager kijken vandaar mijn vraag over olie en afdichting kap. gegroet
|
|||
|
|||
Gewoon een nieuwe afdekkap plaatsen om lekkages te verkomen.
Er zal ook iets olie uitlopen dus naderhand opnieuw op peil zetten. |
|
||||
|
||||
weer opgelost was inderdaad lagertje....