|
|||
|
|||
Motorombouw 1.8 DX
Als ik mijn 1.8 DX motor uit mijn GTI zou willen vervangen welk blok is dan het gemakkelijkste in te bouwen. Een 16 V blok van type 2 of nog iets moderners?
|
|
||||
|
||||
kun je doen..zou dan een KR uit een Scirocco 2 pakken..ligt de injectie gelijk goed..
alleen zijn die blokken inmiddels ook allemaal verdwenen ,opgerookt of indien gereviseerd eigenlijk (te) duur.. g60 is leuker en past in mijn optiek super bij een 83er..(weet niet waarom ,maar dat heeft iets) hedentendage ging ik altijd voor een 1,8T 20v ombouw ,die blokken zijn jong ,makkelijk te tunen en de ombouw is relatief simpel te doen (nu..10 jaar geleden was het 'iets' anders) er is hier op het forum zat over terug te vinden..in de ombouw topics je kunt het zelf zo duur maken als je wilt..of niet.. |
|
|||
|
|||
... en als je voor iets met meer vermogen kiest, ben dan alsjeblieft verstandig en kies voor een 02A bak (of sterker). Kost je een motorsteun extra en een setje schakelpook met schakelkabels en koppelingsombouw. Is bij elkaar zeker niet goedkoop, maar toch...
|