|
||||
|
||||
GTD vraagjes wie O wie???????????
hier even een paar vraagjes over mijn 1.6 gtd JR blok.
deze rookt nogal met het optrekken , nu wil ik de roetstop uitdraaien maar daar zit een soort zegel omheen dat deze niet wil draaien, wat is de beste manier om deze los te krijgen????????????? nummer 2 de pomp staat op 0.98 gemeten met micrometer volgens de garage, als ik optrek laag in toeren is ie mooi rustig kwa geluid maar boven in de toeren begint ie een geluid te maken wat wel wat heeft van dat de pomp te vroegstaat (rammellende spijkers in de kop )wat kan dit zijn ,als deze te arm staat zou deze ook niet zo veel roet uit de uitlaat gooien. nummer 3 volgens mijn VDO turbodrukmeter heeft mijn kkk k24 een druk van 0.5 bar wat volgens mij wel wat hoger kan ,nu zit er een wastegate op de turbo volgens mij moet ik deze in of uit draaien en wat doet het zwarte potje op mijn inlaat die een slangetje naar mijn luchtfilterbuis heeft en wat kan ik daar aan doen?????????? nummer 4 nu heeft een vriend van mij een soort stoboscooplamp voor diesel maar deze moet je instellen met hoeveel voor of hoeveel graden na ontstekening moet hebben zegmaar , hoe veel is dat bij een JR motor. ik wacht met smart op antwoorden Last edited by ewcaddymk1 : 17-04-2012 at 20:44. |
|
||||
|
||||
Voor of na ontsteking op een diesel? Een diesel is een zelfontbrander....?
|
||||
|
||||
Quote:
voor of na verbranding dan ,ik zat al te denken hoe zal ik dit eens omschrijven |
|
|||
|
|||
Quote:
Heet inspuitmoment.... Turbodruk kan omhoog, in of uitdraaien hangt van t soort turbo af, hoop voor je dat de schroefdraad nog gangbaar is. Dat slangetje naar dat potje op t inlaatspruitstuk is een soort overdrukklep. Gaat uit t hoofd bij 0.8 open... Mare kom oars s lans, bin juns in urtrup.... |
|
||||
|
||||
inspuitmoment ot is em
dat potje op de inlaat zit bij mij ook een schroef in die heb ik zonet helemaal ingeschroefd morgen naar het werk maar even proberen wat dat doet en anders maar afdoppen ,want zo heb je geen idee van volgens mij hoever je de turbo opschroefd ,met alle gevolgen van dien.........denk ik dan mar dan zit ik de heide en ik haw 't joens nogol drok |