Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-05-2012, 12:02
poffers poffers is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 131
Default HELP Koelprobleem golf 3 1.8

Daar was ik weer met deel 2.

Vorig jaar zomer heb ik enorm veel last gehad dat de auto telkens te warm werd.
We hebben toen enorm veel dingen vervangen maar helaas bleek niks te helpen!

Wat er vorig jaar zoal vervangen is :

-koppakking en alle rubbers!
-waterpomp
-thermostaat
-radiateur
-teller unit
-olie filter
-blauwe sensor op het filter!

Nou reed ik dus een stuk van totaal 60km, op de terug weg kwam ik weer bijna thuis in een 60 zone [ ervoor was overal 100 ] en na 1,5 /2 km liep ineens te temperatuur op.
[ De hele winter niks geen last gehad en tot op heden ook nog steeds niet! ]

Wat mij wel verbaaste is dat de temperatuur nu ook opliep als ik 80 reed!
De vorige teller gaf aan dat het dan weer zakte namlijk bij 80km!

De auto koelt hem vervolgens wel keurig netjes terug naar de 90 graden!

Iemand nog enig idee wat dit nog kan zijn want ben moedelijk ondertussen, wil de auto nog wel ff laten uitlezen maar dit zal wel weinig opbrengen ben ik bang!
[ met uitlezen kun je namelijk niet verder in de motor kijken, enkel storingen opzoeken ]



Gegevens :

Golf 3
1800 90pk ADZmotor
bouwjaar 1996

Help a.u.b


p.s. ben veel op het vwforum actief dus daar kun je ook mededelingen doen!
ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!
Reply With Quote
  #2  
Old 18-05-2012, 13:38
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Als je je auto stationair laat draaien, loopt dan de temperatuur ook voorbij de 90 graden?
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2012, 21:15
poffers poffers is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 131
Default

Auto bij stationair zakt perfect terug naar 90graden!
Reply With Quote
  #4  
Old 20-05-2012, 22:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Volgens mij kan je bij deze motoren de thermostaat op 2 manieren monteren....
ze zal er nu waarschijnlijk verkeerd in zitten
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 23-05-2012, 21:20
poffers poffers is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 131
Default

Nee helaas niet, deze motoren kan het slechts op 1 manier.
Helaas, anders was ik super blij geweest.

Maargoed we zoeken door!
Reply With Quote
  #6  
Old 30-05-2012, 19:24
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Waterpomp vervangen voor een nieuwe??
Reply With Quote
  #7  
Old 02-06-2012, 18:54
poffers poffers is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 131
Default

Ja,

alle onderdelen die vervangen zijn zijn nieuw!
Geen 2de hands onderdelen!
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2012, 22:23
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Is jouw brandstofverhouding niet veel te arm? Dan wordt hij ook heel snel heel heet...
Reply With Quote
  #9  
Old 03-06-2012, 12:03
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Overdruk in het systeem?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2012, 15:33
poffers poffers is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 131
Default

Helemaal niets, dat maakt alles zo ingewikkeld!
Heb op dit moment mijn open luchtfilter gedemonteerd en mijn orginele filter gemonteerd!

We zijn wat verder gaan denken namelijk.
Met een open lucht filter, krijg de auto meer lucht dus een armer mengsel!
De auto zou dan ook warmer moeten worden, wat de mijne dus ook doet.

Bij 9/10 auto's niet maar het lijkt tot nu bij mij te werken.

Ik houd jullie op de hoogte!
Thanks alvast voor de reacties!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2012, 15:34
poffers poffers is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 131
Default

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Is jouw brandstofverhouding niet veel te arm? Dan wordt hij ook heel snel heel heet...




Sorry had jou reactie nog niet gelezen.
Maar hier lijkt het inderdaad op uit te draaien, laten we het hopen
Reply With Quote
  #12  
Old 03-06-2012, 15:44
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Had hetzelfde als jij, moet je even met je carburateur freubelen... Ik ging van sproeier 120 naar 128, om met mn k&n inlegfilter te blijven rijden. Ervan uitgaande dat je een carburateur hebt natuurlijk ^^
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum