#1
|
|||
|
|||
HELP Koelprobleem golf 3 1.8
Daar was ik weer met deel 2.
Vorig jaar zomer heb ik enorm veel last gehad dat de auto telkens te warm werd. We hebben toen enorm veel dingen vervangen maar helaas bleek niks te helpen! Wat er vorig jaar zoal vervangen is : -koppakking en alle rubbers! -waterpomp -thermostaat -radiateur -teller unit -olie filter -blauwe sensor op het filter! Nou reed ik dus een stuk van totaal 60km, op de terug weg kwam ik weer bijna thuis in een 60 zone [ ervoor was overal 100 ] en na 1,5 /2 km liep ineens te temperatuur op. [ De hele winter niks geen last gehad en tot op heden ook nog steeds niet! ] Wat mij wel verbaaste is dat de temperatuur nu ook opliep als ik 80 reed! De vorige teller gaf aan dat het dan weer zakte namlijk bij 80km! De auto koelt hem vervolgens wel keurig netjes terug naar de 90 graden! Iemand nog enig idee wat dit nog kan zijn want ben moedelijk ondertussen, wil de auto nog wel ff laten uitlezen maar dit zal wel weinig opbrengen ben ik bang! [ met uitlezen kun je namelijk niet verder in de motor kijken, enkel storingen opzoeken ] Gegevens : Golf 3 1800 90pk ADZmotor bouwjaar 1996 Help a.u.b p.s. ben veel op het vwforum actief dus daar kun je ook mededelingen doen! ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen! |
#2
|
||||
|
||||
Als je je auto stationair laat draaien, loopt dan de temperatuur ook voorbij de 90 graden?
|
#3
|
|||
|
|||
Auto bij stationair zakt perfect terug naar 90graden!
|
#4
|
||||
|
||||
Volgens mij kan je bij deze motoren de thermostaat op 2 manieren monteren....
ze zal er nu waarschijnlijk verkeerd in zitten
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Nee helaas niet, deze motoren kan het slechts op 1 manier.
Helaas, anders was ik super blij geweest. Maargoed we zoeken door! |
#6
|
|||
|
|||
Waterpomp vervangen voor een nieuwe??
|
#7
|
|||
|
|||
Ja,
alle onderdelen die vervangen zijn zijn nieuw! Geen 2de hands onderdelen! |
#8
|
||||
|
||||
Is jouw brandstofverhouding niet veel te arm? Dan wordt hij ook heel snel heel heet...
|
#9
|
|||
|
|||
Overdruk in het systeem?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#10
|
|||
|
|||
Helemaal niets, dat maakt alles zo ingewikkeld!
Heb op dit moment mijn open luchtfilter gedemonteerd en mijn orginele filter gemonteerd! We zijn wat verder gaan denken namelijk. Met een open lucht filter, krijg de auto meer lucht dus een armer mengsel! De auto zou dan ook warmer moeten worden, wat de mijne dus ook doet. Bij 9/10 auto's niet maar het lijkt tot nu bij mij te werken. Ik houd jullie op de hoogte! Thanks alvast voor de reacties! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry had jou reactie nog niet gelezen. Maar hier lijkt het inderdaad op uit te draaien, laten we het hopen |
#12
|
||||
|
||||
Had hetzelfde als jij, moet je even met je carburateur freubelen... Ik ging van sproeier 120 naar 128, om met mn k&n inlegfilter te blijven rijden. Ervan uitgaande dat je een carburateur hebt natuurlijk ^^
|