#1
|
|||
|
|||
speling schokbrekers
ik heb recent andere schokker aan de voorkant van mn golf mk1 gemonteerd.
maar ik heb een rammel, de rammel is in de veerpoot. ik denk zelf dat het de busjes zijn die in het toplager zitten. ik heb de oude busjes gebruikt die in de oude setup zaten. ik heb gemonteerd nieuwe kw schokbrekers, kw veren. nieuwe monroe toplagers en met een luchtsleutel vast gezet.( nylock moeren, vast is bij mij als de zuigerstang mee gaat draaien) moet het nog vaster, of zijn de oude busjes van een verkeerde lengte? |
#2
|
|||
|
|||
?
|
#3
|
||||
|
||||
Zit de schokdemper goed opgesloten in je veerpoot?
Als hij speling heeft tussen de grote moer op je veerpoot en de schokdemper zelf, kun je dat effect ook krijgen. Dan zit de schokdemper dus los in de veerpoot.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#4
|
|||
|
|||
nou ik heb vandaag ff alles nagelopen.
- de schokbreker zit goed opgesloten in de veerpoot. - het toplager/domlager zit met de 2 boutjes goed vast aan de auto wel kwam ik wat anders tegen. de grote moer ( maat 22?) was aan 1 kant losgelopen. en dat terwijl er een nylock ( moer met kunsstof ring) op zit. ik heb t weer aangedraaid. (lees zo vast als ik het kon krijgen) nu even kijken wat het word. als dit niet werkt ga ik kijken of borgen met locktite werkt. meer mensen bekend met het loslopen van de moer? |
#5
|
||||
|
||||
Die borgmoer mag niet vanzelf losdraaien!! Heb je de spindel van de schokbreker tegengehouden toen je die moer vastdraaide. Je kunt er een ringsleutel op zetten en dan de spindel met een imbusdop tegenhouden.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Juist. Daarom vind ik t ook zo vreemd.Nu heb Ik de spindel vast gehouden met een Imbus sleutel. Maar. Bij de 1e installatie heb ik de moeren met een luchtsleutel vastgezet. Zou ik daarmee een fout hebben gemaakt? Maar dan nog mag een borgmoer / nylock moer toch niet los lopen? |
#7
|
||||
|
||||
Tenzij de draad van de moer is dolgedraaid natuurlijk door de luchtsleutel.
Je zou in geval van nood er eventjes een tweede moer tegenaan kunnen draaien om te kijken of het verdwijnt.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#8
|
|||
|
|||
Draad van de moer dol gedraaid met een lucht sleutel heb ik nog nooit mee gemaakt.
Contra moer plaatsen is een goed idee |