Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-02-2012, 16:03
kevinbeekes's Avatar
kevinbeekes kevinbeekes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 31
Default Golf IV 1.8T stotter probleem

Ik rij ondertussen al eventjes rond met dit probleem.

Als de motor nu warm of koud is maakt niet uit maar als ik een constante snelheid rij stottert de motor. Dit is ook heel erg voelbaar wanneer ik goed door trek.

Ik heb de auto al een paar keer laten uit lezen en daar kwamen wel wat dingentjes naar boven o.a de temperatuur meter in het koelvloeistof systeem maar die is vervangen.
Daarna nog een keer laten uitlezen en er waren geen fouten meer gevonden.

Verder heb ik het relais van de injectoren los gehaald en opnieuw laten solderen. Opnieuw geen verschil.

Ik hoor heel graag wanneer iemand denkt hier een oplossing voor te hebben.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-02-2012, 16:26
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Kapotte eindtrap? Bobine probleem?

Heb zelf kapotte eindtrap gehad voordat deze stuk gaat wilde die soms op 3 cil starten maar dat ging na paar sec. Weg totdat opeens altijd op 3 cil liep. Bobine's eraf getrokken bij mij cil.3 deed niks andere bobine erop zelfde probleem draadjes volgen. Zit er nog een kastje (eindtrap) op de zijkant van het filterhuis. Deze was bij mij stuk gebeurt overgens vaker.
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #3  
Old 05-02-2012, 17:03
kevinbeekes's Avatar
kevinbeekes kevinbeekes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 31
Default

Quote:
Originally Posted by MartijnCR
Kapotte eindtrap? Bobine probleem?

Heb zelf kapotte eindtrap gehad voordat deze stuk gaat wilde die soms op 3 cil starten maar dat ging na paar sec. Weg totdat opeens altijd op 3 cil liep. Bobine's eraf getrokken bij mij cil.3 deed niks andere bobine erop zelfde probleem draadjes volgen. Zit er nog een kastje (eindtrap) op de zijkant van het filterhuis. Deze was bij mij stuk gebeurt overgens vaker.



Bedankt voor je reactie.

Heb even verder gezocht op je reactie en en blijkt inderdaad vaker voor te komen. Ik ga morgen avond samen met een vriend de eindtrap (ignition amplifier #: 4d0905351) door meten en dan maar hopen dat het datgene is wat kapot is.

Ik laat in de loop van volgende week weten of het is gelukt.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2012, 17:16
MartijnCR's Avatar
MartijnCR MartijnCR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 219
Default

Trouwens via ebay kan je ze het goedkoopst halen. Bij dealer of universeel betaal je rond 220 euro en ebay 50-60euro
__________________
Vw golf 4 '02
Vw Caddylek '83

Get ready for the AfterMotherfucker
Reply With Quote
  #5  
Old 07-02-2012, 07:50
kevinbeekes's Avatar
kevinbeekes kevinbeekes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 31
Default

Update,

Ik ben gisteren naar een vriend gegaan en hebben we het kastje door gemeten. We hadden een goede beschrijving over hoe we het kastje konden door meten maar dit is helaas niet gelukt dus durf niet te zeggen of het kastje nu kapot is of niet.
Toch de auto maar weer aan de computer gehangen en niet voor niks blijkt want kreeg de volgende codes:

VCDS-Lite Version: Release 1.0

Monday, 06 February 2012, 21:43:08:0

Control Module Part Number: 06A 906 018 R

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06

Software Coding: 04000

Work Shop Code: WSC 00000

5 Faults Found:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

We hadden gezien dat de injectors en de nokkenas sensor op de zelfde kabelboom zitten die naar de ECU gaan.
Nu heb ik mijn auto een half jaar geleden laten chippen en is de ECU ook los geweest.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2012, 21:37
kevinbeekes's Avatar
kevinbeekes kevinbeekes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 31
Default

Update,

Nieuwe vermogens eindtrap gekocht en gemonteerd en dacht dat de problemen weg waren.

Nu is het vandaag weer iets kouder als vorige week en het stotteren is terug als ik dezelfde snelheid aan houd en als ik vermogen vraag van de motor.

Iemand die mij verder kan helpen??
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2012, 21:59
G60variant G60variant is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 331
Default

gasklep reinigen en opnieuw in basisstand zetten en leerwaarden wissen?
__________________
mijn Bora Variant

wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren!
Reply With Quote
  #8  
Old 07-03-2012, 09:29
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

Nieuwe bougies? dingen willen ook nog wel is verrot gaan bij 1.8T
Reply With Quote
  #9  
Old 07-03-2012, 17:54
kevinbeekes's Avatar
kevinbeekes kevinbeekes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 31
Default

Gasklep kan ik inderdaad een keer schoonmaken en bougies kan ik ook eens vervangen (doe ik ieder jaar) maar kan de buiten temperatuur hier invloed op hebben?

Het is echt alleen maar als het buiten kouder is dan 9 graden.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-04-2012, 11:36
Jarno87 Jarno87 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 4
Default

Onder het inlaatspruitstuk lopen veel vacuumslangen, ook een aantal carterventilatie met een terugslagklep. Bij bijna allemaal gaat dat terugslagklepje kapot en trekt ie valse lucht. Gevolg: motorstoring en onregelmatig lopen. De oplossing: inlaatspruitstuk uitbouwen voor diagnose en de vacuumslangen van de carterventilatie en dat terugslagklepje vervangen.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-04-2012, 20:38
kevinbeekes's Avatar
kevinbeekes kevinbeekes is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 31
Default

Quote:
Originally Posted by Jarno87
Onder het inlaatspruitstuk lopen veel vacuumslangen, ook een aantal carterventilatie met een terugslagklep. Bij bijna allemaal gaat dat terugslagklepje kapot en trekt ie valse lucht. Gevolg: motorstoring en onregelmatig lopen. De oplossing: inlaatspruitstuk uitbouwen voor diagnose en de vacuumslangen van de carterventilatie en dat terugslagklepje vervangen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb er nieuwe bougies ingezet wat ik overigens elk jaar doe en nu blijkt dat de bougies de problemen veroorzaakte. Alle storingen die ik had zijn gelukkig weg.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2012, 07:57
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

Mooi dat dat het oploste
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum