#1
|
|||
|
|||
Golf cabrio TDI voorgloei/ nu brandstof probleem
Zoals de titel al aan geeft heb ik een volkswagen golf 3 cabrio tdi die niet voor gloeit. Toen ik de auto half jaar terug kocht was er geen enkel probleem met starten. De auto is bij me stil komen te staan en tussendoor heb ik een paar keer gereden maar startte de auto al slecht. Dacht dus aan gloeibougie's die aan vervanging toe zijn. Blijkt allemaal goed te werken.
Op een gegeven moment startte de auto helemaal niet meer dus ben ik verder op onderzoek uit gegaan. Bleek dat de kabelboom die je op de gloeibougie's klikt niet goed aan te sluiten deze van de sloop gemonteerd en aangesloten. Tegelijkertijd gelijk gekeken of deze wel stroom kreeg bij het voorgloeien. Bleek dus niet het geval even verder gekeken en de hoofdzekering van 80a gecontroleerd en bleek dus ook te werken de kabels gevolgd naar de zekeringkast en blijkt dat de + vanuit de zekeringkast naar de 80a zekering geen spanning heeft. Zekeringkast gesplit en gecontroleerd en blijkt dus niet veel aan te zien. Andere zekeringskast geprobeerd maar nog het zelfde probleem en nou brandt het voorgloeispiraaltje helemaal niet meer. Verder heb ik het relais ook al een keer verwisseld voor een ander. Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen controleren. Vergeet ik bijna het belangrijkste wat mischien van invloed kan zijn. Er zit zo'n goedkoop alarm systeem op, met op afstand centrale deurvergrendeling. Deze moet ik ook telkens opnieuw openen en sluiten om hem opnieuw te kunnen starten. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen controleren/vervangen/uitproberen?? Alvast bedankt Greetz Mc Gulf Last edited by mc gulf : 11-06-2012 at 21:44. |
#2
|
||||
|
||||
De gloeiebougies werken pas vanaf een bepaalde temperatuur.
Op dit moment, met deze warme omgeving, moet hij zonder gloeiebougies probleemloos starten. Het beste is even de timing te controleren van de distributieriem want de krukaspoulie durft al wel eens lost te komen en dan gaat hij slecht beginnen starten. Als je geluk hebt dan stopt hij gewoon met starten, als je pech hebt dan loopt hij in de soep tijdens het rijden. Succes!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#3
|
|||
|
|||
bedankt voor je reactie
ik zal daar is verder gaan kijken of de timing mischien dan niet meer klopt ik neem aan dat ik dat via de originele markeer tekens kan controleren ? Edit: ik heb nog even gekeken bij een andere diesel maar hij laat altijd ff dat lampje zien van de gloeispiraal maar dat laat die bij de mijne helemaal niet meer zien ? Last edited by mc gulf : 22-05-2012 at 17:51. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
voorgloeien doet een TDI pas beneden de 5 graden buitentemp . krukas poelie die loszit is berucht iets bij TDI en dat voel je niet met een normale ringsleutel of ratel met dop 19 !! uitlezen met VAGcom/ VCDS !!!! op foutcodes/storingen is het eerste wat je zou moeten doem Markeer tekens is basis instelling bij een TDI daarna met behulp van VAGcom fijnafstellen , + brandstofpomp verdraaien ( maakt een wereld van verschil ) Last edited by Fastboelm : 22-05-2012 at 18:15. |
#5
|
|||
|
|||
oke, als ik het goed begrijp kun je dus alleen d.m.v. het uitlezen er achter komen dat de krukaspoulie los zit.
Nou heb ik eventueel de beschikking over een snapp-on testkast daar zou ik eventueel storingen/foutcodes mee uit kunnen lezen. maar heeft er iemand toevallig ook ervaring met zo'n testkast om fijn af te stellen ? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
ik weet niet waar je huis woont ? ik woon in Steenwijk en wil je wel helpen ermee . maar ik denk niet dat het met de snapon kast gaat lukken . krukaspoelie krijg je schommelende waarden in VAGcom/VCDS je kan waarschijnlijk met de snapon niet de auto in basic settings zetten etc etc |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Controleer dan relais 109 maar eens dat de stroomverzorging naar het motorregelapparaat verzorgt. |
#8
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie reactie's
@ fastboelm ik woon in epe dus dat is een eindje weg van jou. oke dan zou ik er alleen de foutcodes mee uit kunnen lezen. Vagcom computer zou ik dan is even achteraan moeten of iemand hem in de kennisenkring hem beschikbaar heeft. @Romulus die had ik al een keer gecontroleerd mja ben natuurlijk alweer aan het knooien geweest dus zal hem nog een keer controleren wie weet veranderd het iets |
#9
|
|||
|
|||
Het probleem is inmiddels opgelost en het bleek dat ik helemaal in de verkeerde hoek zat de zoeken.
Het bleek in de brandstof voorziening te zitten. Het brandstofsysteem ontlucht en de plunjer van de brandstofpomp vervangen Hij loopt weer goed. heb soms alleen dat als ik het contact uitzet dat de auto blijft lopen |
#10
|
|||
|
|||
Helaas te vroeg gejuicht, vandaag de auto weer proberen te starten. Maar
slaat niet aan. Met rem reiniger slaat hij aan alleen loopt dan heel slecht en rookt heel veel witte rook. Maakt dan nog geen 800 Touren en lijkt maar op 2 of 3 cilinders te lopen. Verder heb ik ook geen gas reactie. Iemand nog ideeen zou het brandstof filtrr ook al zulke problemen kunnen geven?? Greetz mc gulf |
#11
|
|||
|
|||
Heb je dat relais 109 gecontroleerd? I.v.m. blijven lopen na afzetten.
Heb je de timing gecontroleerd? I.v.m. slecht starten en lopen. O.b.v. je laatste post lijkt de boel compleet van tijd af. Ik zou hem niet meer durven starten voor ik dit gecontroleerd had. |
#12
|
|||
|
|||
wat is de pomptiming met VAGcom ?
heb je hem nu al eens uitgelezen ? haal iemand met verstand van TDI's en VAGcom erbij want je loopt volgens mij maar waar aan te rommelen zonder een degelijke diagnose te stellen . |
#13
|
|||
|
|||
relais is nog goed
@ Fastboelm ik denk dat ik dat maar is moet gaan doen een prof. er is na laten kijken. Vraag me dan alleen nog steeds af waarom die afgelopen zondag dan toch helemaal goed heeft kunnen lopen en rijden nadat ik de boel ontlucht had en de plunjer vervangen. Last edited by mc gulf : 13-06-2012 at 01:34. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
wat voor plunjer van je brandstofpomp heb je vervangen ? en hoe ? ( graag kleine omschrijving van de volgorde dat je dat gedaan hebt ? ) ik krijg nl. steeds meer de indruk dat je niet echt weet waar je mee bezig bent ! |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Als de distributie inderdaad los zit, kan hij ook eens toevallig op tijd staan... nogmaals, ik zou er niet meer mee rijden! |
#16
|
|||
|
|||
Auto wordt weggebracht, en door een ander bekeken. Ik zal het hier even laten weten wat er dan uiteindelijk uit komt
|