Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2012, 00:13
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default Golf 1 56-UX-15 1977 tevens vragen over aankoop en ombouw gas/carb en bak

Ik ga waarschijnlijk deze Golf 1 kopen
Is deze auto hier verder bekend op het forum , ik heb diegene gemaild van wie de auto was , maar die zit hier volgens mij nooit meer op het forum.

[img]

[img]

[img]

[img]

[img]

[img]

[img]


Wie kent de auto? Ik zoek zoveel mogelijk foto's , en het liefst nog van originele staat.

En hoe kan ik erachter komen dat er een origineel een blauw interieur in zit? Er zaten wel blauwe deurpanelen en blauwe hoedenplankhouders en hoedenplank in , alleen de stoelen komen uit een grote achterlichten Golf1.

(tevens blauw oud type interieur gezocht (of bolle hooftsteunen blauw )

De auto is in 1978 op kenteken gekomen maar in 1977 gebouwd. En verder helemaal origineel niet aangeprust en alle originele details nog op chromen bumpers na en gasinstallatie.

Er zit nu een gasinstallatie in alleen is dit makkelijk om deze er zo vanaf te halen/ koppelen , krijg je hier geen problemen mee? Ik wil niet op gas rijden nml.

Het is een 1500 LS Automaat hierover had ik ook een paar vragen.

Ik wil de automaat bak ombouwen na handgeschakelde bak. Ik heb nog een 1600 FP motor liggen met een goede versnellingsbak.

Is deze uitwisselbaar? er zit verder niet zoveel verschil daarin lijkt me? koppeling en drukgroep dat is ook zo te doen? Om dat over te zetten?

Verder heb ik gehoord dat er een op een 1500JB waardeloze Pierburg carburateur opzit die vaak zorgt voor problemen.
Op 1600 heb ik een Solex 31-pict-7 zitten past deze er zo op? Wie heeft dat weleens gedaan? En is het mogelijk.

Alvast bedankt.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2012, 09:34
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Voor die carburateur hoef je echt niet bang te zijn, als je weet wat je aan het doen bent is het een prima ding. Maar je moet niet zomaar ergens aan gaan draaien als je niet weet wat je dan precies verandert... Maar dat is natuurlijk met alles Verder een mooi golfje zo te zien, ziet er mooi uit!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-01-2012, 09:38
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Waarom wil je niet op gas rijden als het er toch in zit? Je betaalt liever meer?
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2012, 09:47
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Deze heeft vroegah altijd in drachten omgereden. jaar of 2,3,4 geleden.
Die kerel woonde ergens bij van der valk in de buurt..
Er waren toen wel enkele delen bijgespoten maar weet verder de staat van de auto niet.
Liep toen ook al op gas.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2012, 09:49
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille - USLights.nl
Waarom wil je niet op gas rijden als het er toch in zit? Je betaalt liever meer?



nee hij kookt liever op gas
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2012, 10:36
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
nee hij kookt liever op gas


Dacht ik al... Slechte ervaringen met lpg moet je niet altijd toeschuiven aan enkel het lpg Rijd er al een hele poos op, en als je alles goed afstelt gaat het perfect (ook in een mk1...)
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2012, 10:54
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
Default

Een goed afgestelde gas auto moet nog beter lopen dan een benzine.
Want gas heeft een hoger octaan gehalte
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2012, 18:19
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Ja oke maar voor 250 euro minder moet ik gastank eruit halen dat laat het budget eerst even niet toe vandaar.

Omdat er nog zoveel andere dingen moeten gebeuren.

Maar er zit nog wel wat werk aan.

Binnenschermen gedeeltelijk rot , voorfront moet er nieuw in en achterwielranden/binnenwielranden en stukje bij achteras.
Kokerbalkje , tankvulhalsplaat
zit deuk in zijkant en deukje in achterpaneel

Laswerk en de rest kan ik op het via werk doen.

Wat is hier redelijke prijs voor te geven dan? Zonder chrome bumpers

Verder oogt hij vrij origineel alle originele details zitten er nog op. En volgens mij niet verder uitelkaar geweest zo ik verder kon zien.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #9  
Old 10-01-2012, 18:35
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Johan1982MK1
Was de auto toen in originele staat of stond die er net zoals nu bij?

En over de carb heb ik gehoord dat er hier en daar nog weleens wat wil uitdrogen dus deze dient eigelijk wat nieuwe pakkingen en rubbertjes te hebben.

Ik zit er aan te denken om misschien gastank zo te laten zitten en voor 250 euro toch te kopen.

Maar wat is verstandig? komen er niet veel problemen met LPG? (overigens word de auto winters niet gebeurd? Motorisch slijt anders 2x zo hard?

En prestaties nemen verder af? Top snelheid en optrekken?

Overigens zal een 1500JB 1 op 9 rijden denk ik gemiddeld? Handgeschakeld 1 op 10?
En wat is er veel goedkoper aan om met LPG te rijden kwa koste wist ik maar ook kwa zuinigheid?? En wat zijn de voordelen en nadelen en is het voor die 250 euro waard?

Ik hoor het graag.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven

Last edited by CAR-POOL : 10-01-2012 at 18:38.
Reply With Quote
  #10  
Old 10-01-2012, 18:57
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Mijn Jetta rijdt 1 op 11 op benzine (1.5 JB automaat)... Mijn golf 1 (1977, 1.6 automaat) op LPG rijdt 1 op 9 ('s zomers dan). Die auto was voor loop of sloop, maar als je alle ontstekingsdelen op orde hebt en het goed kan afstellen, dan werkt het perfect.

En ja, je kunt er ook gezever mee hebben, als je verdamper niet goed zit (of bijvoorbeeld al niet goed gemonteerd zit), koelvloeistof niet vol genoeg, oude bougies/kabels/contactpunten/verdelerkap, slecht mengstuk, etc etc...

Tja, is het de 250 euro waard? Natuurlijk, die verdien je toch zo terug!

Last edited by MellyVille - USLights.nl : 10-01-2012 at 18:59.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-01-2012, 17:17
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Ik ben er nog niet helemaal overuit , dat klepje van gas na benzine overschakelen is ook stuk dat zal ook wel niet heel goedkoop zijn.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote
  #12  
Old 22-01-2012, 19:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

ik zou m laten staan.
Hij was een paar jaar geleden ook al niet in topstaat.
Er is zijn genoeg golfjes 1 te koop, je kan je geld maar 1x uitgeven dus pas goed op.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #13  
Old 22-01-2012, 21:22
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Welk klepje? De schakelaar in de auto? Als dat alles is Je kunt nog wel meer onkosten verwachten hoor, dus als die schakelaar te gek is........
Reply With Quote
  #14  
Old 23-01-2012, 17:11
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

zo zat ik ook al te denken......

Alle respect hoor maar als je oldtimer wil rijden mooi of lelijk geld kosten doen ze allemaal
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #15  
Old 15-04-2012, 23:13
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Klopt ik heb hem gekocht iedereen verder bedankt voor het advies. Ik houd hem overigens op gas.

Auto oogde redelijk hard , alleen toch weer verborgen roest (vooral bij binnenschermen hier heeft iemand een plaat tegenaangelast en rondom wat afgelast hetzelfde als het front het oude was minder rot dan nieuwe plaatdelen) en de a stijlen zijn slecht , en tankvulhals is ook rot verder valt het nog mee. achja een golf1 van dit bouwjaar is de moeite waard , ik zal binnenkort project pagina aanmaken.

Heeft iemand verder meer informatie of foto's over deze auto? Ik heb met de vorige eigenaar al foto's ontvangen toen hij hem verkocht. Hij heeft nog op diverse meetings gestaan oa 3rd dubb-inn en in burgum.

Hoelang heeft deze auto in Drachten rondgereden? Van de 1e eigenaar? Aan de auto te zien en dat alles nog verder origineel is , is hij wel lang van de 1e eigenaar geweest denk ik of iemand die er heel goed mee om is gegaan behalve laaste paar jaren niet.

Alvast bedankt en ben benieuwd
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven

Last edited by CAR-POOL : 15-04-2012 at 23:20.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum